VDB Works in Kuinre

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) VDB Works in Kuinre

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 154)
  • Auteur
    Berichten
  • #17694528

    Als het 205.2 wielpk’s zijn dan is het niet slecht hoor(voor alle negatievelingen hier) want gaat hier om een compleet originele
    auto met natuurlijk wat kilometers achter de rug(daar krijgen ze over
    het algemeen geen ook geen extra pk’s van)

    Ik weet niet welke formule ik moet gebruiken op een z20let
    ivm de verliezen in het aandrijfgedeelte maar anders is dit gewoon te berekenen

    #17694529

    Dat zal ook wel, zijn neem ik aan wiel pk’s.
    maar 143 pk naar het terugplaatsen van de orginele software??? Das wel vreemd

    #17694530

    origineel gepost door martijn b.
    143? Voor een zafira a opc? Ergens gaat iets niet goed! Of met je auto of met die bank of hebben ze het over aan de krukas of aan de wielen. Begrijp er niets van. Te rijk?? En dan mis je 60 pk? Succes maar dit gaat niet goed.

    Zowel te arm en te rijk is niet goed

    Te arm: te veel lucht te weinig brandstof : geen goede verbranding

    Te Rijk : te veel brandstof te weinig lucht blok verzuipt half verbrand niet alle brandstof : ook geen goede verbranding.

    Allebij kost vermorgen en kan schadelijk zijn voor je motor.

    #17694531

    Het “lage” vermogen is best mogelijk doormiddel van
    diverse en combinaties van verkeerde instellingen.
    Tuning is proberen alles te optimaliseren , je kunt ook de
    andere kant opwerken (is makelijker overigens en komt dan ook meer voor).

    #17694532

    Heb ff op het Saabforum gespiekt en daar rekenen ze 12% verlies in de
    aandrijflijn

    205.2×12%=229.8 pk(da’s best ok)

    143×12%=160.1pk(da’s eigenlijk nog steeds ruk)

    Ik weet niet of die 12% juist is maar hoor het graag als het niet zo is

    #17694533

    nog een keer
    ik heb een astra coupe turbo

    rij er nu zo 2maand in

    heb hem voor een maand geleden laten chippen bij tunexx maar het beviel me niet
    dus heb hem weer terug gebracht
    en volgens hun hebben ze de software weer terug geplaatst wat erin zat en me geld terug gekregen

    en nu heb ik hem donderdag naar vdb gebracht en dit was me resultaat wat hier in de topic was beschreven

    pk,s zijn wel de wielen lijkt mij want hij is op een bank geweest

    maar heb hem niet eerder op een bank gehad ook niet voor tunnex

    #17694534

    origineel gepost door coupeturbo
    nog een keer
    ik heb een astra coupe turbo

    rij er nu zo 2maand in

    heb hem voor een maand geleden laten chippen bij tunexx maar het beviel me niet
    dus heb hem weer terug gebracht
    en volgens hun hebben ze de software weer terug geplaatst wat erin zat en me geld terug gekregen

    en nu heb ik hem donderdag naar vdb gebracht en dit was me resultaat wat hier in de topic was beschreven

    pk,s zijn wel de wielen lijkt mij want hij is op een bank geweest

    maar heb hem niet eerder op een bank gehad ook niet voor tunnex

    Pk’s hoeft niet op de wielen te zijn hoor, ze kunnen de pk’s ook terug gerekend hebben tot krukas pk’s bij een vermogensmeting.
    Je spreekt meestal over krukas pk’s omdat dit door autofabrikanten ook aangehouden wordt.

    #17694535

    of ze hebben je verneukt met het terugzetten vd software
    en je er slechtere als origineel in gedaan.

    #17694536

    origineel gepost door ckadett16v
    of ze hebben je verneukt met het terugzetten vd software
    en je er slechtere als origineel in gedaan.

    Lijkt er verdacht veel op.:(

    #17694537

    oke een slechtere software dan origineel ga ik in mee…..en dat is niet goed maar dan naar een erkende tuner die er met fase 1 ook maar 200 en een beetje uit krijgt duidt toch op een echt probleem met de auto wat een verder onderzoek vraagt.

    succes man
    .

    #17694538

    origineel gepost door martijn b.
    oke een slechtere software dan origineel ga ik in mee…..en dat is niet goed maar dan naar een erkende tuner die er met fase 1 ook maar 200 en een beetje uit krijgt duidt toch op een echt probleem met de auto wat een verder onderzoek vraagt.

    succes man
    .

    Ik denk het zelfde.
    Er zit gewoon iets niet goed bij je auto. En daarom deed de tuning van Tunex ook niks.
    Dus voordat je verder gaat met tunen is het verstandig om eerst het probleem op te zoeken.
    Ik kom het veel te vaak tegen dat mensen er op de rollenbank pas
    achterkomen dat ze een probleem in de auto hebben en dat ie helemaal
    niet zo goed loopt als ze denken.

    #17694539

    aan een probleem zit ik ook te denken :hmmz

    maar wat zou het kunnen zijn heb echt geen idee:(

    #17694540

    Wat voor benzine gebruik je oct95 of oct98 ?

    #17694541

    Vandaag even een afspraak maken!

    Om mijn modificaties vol op te benutten

    leh turbo
    leh injectoren
    fmic
    andere benzine regelaar
    grotere air intake op de inlaat!

    Zodra ik weest ben laat ik jullie het resultaat weten!

    #17694542

    origineel gepost door Barrythefirst
    Wat voor benzine gebruik je oct95 of oct98 ?

    bp ultimate of gulf challenger

    toen ik me auto kocht heb 1 of 2 keer 95 getankt daarna niet meer

    #17694543

    ik tank alles door elkaar en maakt allemaal niet uit!!

    98 geeft een hoger vermogen

    #17694544

    lijk mij het probleem ook niet met me auto

    wil eigelijk tog wel een andere bank proberen
    JD Engineering is 10 minuten rijden van me huis

    Deze 4WD-rollenbank hebben wij voor speciale- en op maat tuning.
    Een rollenbank-uitdraai kost per meting € 160,- incl BTW.
    Uw auto wordt dan door een van onze medewerkers op het vermogen getest waarna u precies kunt zien hoe hoog het vermogen van uw auto is.

    sporen ze wel :fy1

    #17694545

    ?

    #17694546

    ik denk dat ie de prijs van JD niets vind..

    #17694547
    #17694548

    Nou gisteren bij VDB geweest!

    Voor het afstellen van mijn auto.

    Eerste run was direct al 231 pk /330nm niet slecht zeiden ze.
    Verder was alles dik in orde alleen de brandstof stond te rijk, deze geprobeerd om laag te halen.
    Verschillende runs gedraait, geen goed resultaat, vaag in het begin.

    De auto begon steeds beroerder te lopen, wat bleek nu de kat kompleet op gebrand, ja had nog de orginele uitlaat er onderhangen.

    Dus vandaag maar een kompleet nieuw 3 inch systeem besteld met een 200cell sport kat eronder.

    Hahah nu wachten dat deze binnen is en dan gaan we vrolijk verder bij VDB.

    Echte goede services daaro, ondanks dat het gewenste resultaat niet bereikt is, wat zeker nog gaat komen.

    #17694549

    voor de afstelling 231 pk….en daarna de conclusie te rijk……oh nee weer de term te rijk…..was ik maar te rijk:)

    concreet dus na het tunen niet een beter resultaat dan 231 of zie ik dat verkeerd.

    te rijk is toch weg te tunen???

    #17694550

    Dus vandaag maar een kompleet nieuw 3 inch systeem besteld met een 200cell sport kat eronder.

    mag ik vragen waar je hem besteld heb ben zelf ook op zoek :hmmz

    #17694551

    origineel gepost door coupeturbo
    Dus vandaag maar een kompleet nieuw 3 inch systeem besteld met een 200cell sport kat eronder.

    mag ik vragen waar je hem besteld heb ben zelf ook op zoek :hmmz

    zijn je problemen nu opgelost dan?????????

    #17694552

    uiltaat heb ik besteld bij klasen motorsport!

    Probleem is nog niet opgelost, wachten is op de uitlaat en dan gaan ze het afmaken!

    Hij is gewoon weer voorzien van de orginele software! Dus gewoon weer 231 pk,s!

    Maar volgens hun mits de nieuwe uitlaat eronder zit, moet ik zo richting 300 pk kunnen!

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 154)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.