VDB Works in Kuinre

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) VDB Works in Kuinre

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 154)
  • Auteur
    Berichten
  • #17694428

    @gijsbed, volgens mij zoals ik hoorde die avond, staat zijn motor te arm afgesteld. Daardoor komt het en had niet veel met de uitlaat te maken, maar Zetos zal zelf wel denk ik reageren.

    Mijne is ook fase 1 getuned en zoals je binnenkort op de diagram kan zien zit er een behoorlijke dip in.

    Mijnes zou ook 240 pk moeten hebben maar in werkelijkheid is het dus maar 204.7 pk.

    Ik denk vrijwel zeker als jou auto op de bank gaat bij VDB Works, dat hij geen 240 pk aangeeft.

    Binnenkort custom map laten maken door VDB Works.

    Misschien binnenkort samen met Zetos keer afspreken?

    Groeten.

    #17694429

    origineel gepost door gijzbed-opc
    Prachtig dat je zo tevreden bent.
    Maar wat ik niet begrijp is dat van je uitlaat.
    Was het gene wat Andre Botter had gedaan met je demper nou een verbetering of niet?
    Reed je auto slecht?
    Mijn software fase 1 bij EDS tot opheden geen problemen mee.

    Mvgr.Peter.

    Wat André met me demper heb gedaan is zoiezo goed die demper is nu tegendrukvrij dus dat zit wel goed.

    Alleen wat EDS tegen mij zei : je uitlaat is niet goed.
    Klopt niet met wat VDB Works zeg: je motor loop te arm.

    Dat zijn 2 totaal verschillende dingen.
    En Arno heeft mij gewoon naar huis gestuurd na 1 dyno run zonder ook maar even verder te kijken.

    En met phase 1 kan er niet zo heel veel fout gaan mits goed gedaan wordt.

    #17694430

    Zetos: heb je een mail gestuurd met de run uitdraai.

    Groeten.

    #17694431

    Hier mijn uitdraai van de run.

    Groeten.

    #17694432

    origineel gepost door AstraGCoupeTurbo
    Hier mijn uitdraai van de run.

    Groeten.

    Wat een rare dip in het midden

    Maaruh die uitdraai is van OBD tuning ipv VBD works
    (is het nou OBD of VBD waar jullie zijn geweest)

    #17694433

    Dat is te danken aan M-Tech dat die rare dip erin zit, die gaat er ook uitgehaald worden en van 204.7 pk
    gaat hij naar ongever 250pk bij VDB Works.

    VDB Works werkt samen met OBD tuning. Maar omdat ik alles via VDB Works doe en hij de runs samen doet
    met ODB tuning, spreek ik van VDB Works. Omdat Jeroen van VDB Works alles regelt.

    Binnekort gaat hij terug voor een custom map.

    Uiteraard laat ik dat weten.

    Groeten.

    #17694434

    Aha nou snap ik het

    Mijn auto staat nu bij een schadeherstelbedrijf maar als hij terug is dan
    ga ik zeker ook een afspraak maken met Jeroen

    Haalt hij er 250pk uit zonder aanpassingen of is er al wat
    veranderd ?

    Heb ook nog een sportkoppeling nodig(neem aan dat ik daar ook
    bij hem voor terecht kan)
    maar ik zou binnenkort wel contact met hem opnemen


    @zetos
    :als mijn auto gerepareerd is spreken we wat af
    (maar duurt wel ff hoor want de hele voorkant is plat)

    #17694435

    @Barrythefirst, het vermogen verkrijgen ze met de custom map, geen verdere aanpassingen aan de auto, behalve dan voorkat vervanger en de bout en powerrohr.

    Jeroen zal daar gerust aan kunnen komen, maar daar je kan inderdaad het beste contact opnemen met Jeroen, vertel hem maar dat je hem kent van het opel-forum, dan snapt hij het gelijk.

    Als je naar Zetos gaat binnenkort laat dan ook even weten, woon niet ver van Zetos misschien leuk even elkaars bolides te bekijken:D ha ha.

    Hoor het graag van je.

    Groeten.

    #17694436

    Als hij klaar is neem ik contact met jullie op en dan spreken we wat af
    (maar het duurt wel ff ivm flinke schade,denk +-3wkn)

    Lijkt me erg gezellig

    #17694437

    Hey barry.

    Is goed ik ben geduldig haha.
    Ga je ook wel eens naar die meeting in amsterdam noord??

    #17694438

    Ik ga maandag ook naar jeroen voor een test run!!

    Daarna waarschijnlijk ook custom map!! Kan niet wachten!

    #17694439

    Dikke shit:D

    Geloof me je krijg er geen spijt van xD

    #17694440

    Die van mij is bij dezelfde getuned als waar Jeroen mee samen werkt, en mijne voelt heel wat sneller aan dan standaard… vrijwel geen dip erin.

    Volgens OBD-tuning moet die ook 240PK/350NM hebben.

    #17694441

    origineel gepost door zetos
    Hey barry.

    Is goed ik ben geduldig haha.
    Ga je ook wel eens naar die meeting in amsterdam noord??

    Nee maar als je wat weet stuur me dan ff een mailtje
    (kom zelf uit noord)

    #17694442

    origineel gepost door Barrythefirst

    origineel gepost door zetos
    Hey barry.

    Is goed ik ben geduldig haha.
    Ga je ook wel eens naar die meeting in amsterdam noord??

    Nee maar als je wat weet stuur me dan ff een mailtje
    (kom zelf uit noord)

    Nah op de oude stek was het drukker. Was er afgelopen zaterdag echt er waren maar 5 auto’s ofzo. Dus ik ging weer snel weg daarow haha

    #17694443

    Rode lijn met powermodus uit.:o
    Blauwe lijn met power modus aan.:o:P

    Zoals je zie klap die blauwe op het laatst na benede dat komt omdat ze van het gas afgingen om dat me motor daar te arm loopt.

    #17694444

    Ziet er goed uit toch ?

    #17694445

    origineel gepost door Barrythefirst
    Ziet er goed uit toch ?

    Jah best was alleen teleurgesteld omdat ik vergelijkbaar bij EDS 20 pk en 102 Nm mis dat vind ik wel jammer..

    #17694446

    100 nm is echt te veel verschil. Zou toch eens even bellen met eds. Je hebt er toch voor betaald?

    #17694447

    origineel gepost door AstraGCoupeTurbo
    @gijsbed, volgens mij zoals ik hoorde die avond, staat zijn motor te arm afgesteld. Daardoor komt het en had niet veel met de uitlaat te maken, maar Zetos zal zelf wel denk ik reageren.

    Mijne is ook fase 1 getuned en zoals je binnenkort op de diagram kan zien zit er een behoorlijke dip in.

    Mijnes zou ook 240 pk moeten hebben maar in werkelijkheid is het dus maar 204.7 pk.
    Ik denk vrijwel zeker als jou auto op de bank gaat bij VDB Works, dat hij geen 240 pk aangeeft.

    Binnenkort custom map laten maken door VDB Works.

    Misschien binnenkort samen met Zetos keer afspreken?

    Groeten.

    Er zullen best verschillen zijn qua testbanken,wie zegt dat de bank van VDB goed is.
    En dat ik meer dan 204 Pk heb kan ik je wel garanderen.:D
    Hoeveel ik nu heb zou ik niet weten maar waarschijnlijk 250/260 Pk.
    Ik heb verschillend tour ritten gedaan zeg maar cannonball run’s met bmw M3 E36,335i ,roadster m3, en de verschillen waren maar heel klein.
    Pas boven de 240 Km liep er maar 1 m3 snel weg.
    Deze loopt ook z’n 293 Km/p:agent
    De roadster was ik net zo snel en gti’s of Fr’s of BMW diesel zijn kansloos.
    Behalve de 535i die is weer net zo snel, zat geen verschil in.
    Ps.
    Maar terug naar het topic z’n rare dip had ik niet op mijn uitdraai hoor!
    Wel werd gelijk geconstateerd dat ik met euro 95 reed.

    Mvgr.Peter.

    #17694448

    Voordat ik naar EDS was gegaan ree ik de 535i diesel ook ziek kon me niet bij houden bij terug komst van eds hield ik hem niet meer bij rede ik mis ruim 100 nm koppel en dat is een hoop hij is ook niet meer zo zoekerig als dat ie ervoor was hij zoekt nu nog nauwlijks.

    Tjah en verschil in banken hou je tog maar deze bank worden 4 rollen aangedreven en op de bank van eds 2 bij eds staat ie op de rollen en bij VDB Works ligt ie in de rollen.

    #17694449

    Ik ben het wel met gijzbed-opc eens

    Ik heb ook geen problemen om auto’s los te rijden die
    fabrieksmatig even veel of meer vermogen hebben
    (maar het armloopverhaal vind ik schokkender)

    Toch wil ik kijken wat Jeroen te vertellen heb want
    bij EDS werd ik het bos ingestuurd met mijn klachten
    (heb wel €3000 aan EDS rekeningen liggen dus een beetje
    service had wel op z’n plaats geweest)

    EDS is gewoon een tuningsupermarkt geworden waar je gewoon
    1 van de xxxxxx(xxx) klanten bent ,sofware laden en oprotten
    meer is er niet bij

    Ik wil graag een tuner die meedenkt en advies geeft en ook
    een beetje verder kijkt als het niet klopt
    Ik kom bij de tuner met een grote zak geld en zeg: “doe wat er nodig is”(en als ik hem dan kom ophalen is hij niet goed, dan had je dat toch kunnen fixen want ik had dat al aangegeven dat het mocht!!)

    Ik denk niet dat het uitmaakt hoe de bank werkt maar
    dat ding moet gewoon geijkt(of gecalibreerd ofzo) zijn

    #17694450

    Oke mischien voor Fase 2 en een magerloop avontuur is riskant.!
    Maar als men toch gaat kijken hoe je je auto rijker wil afstellen dan kan je ook gelijk gaan bekijken of het E85 verhaal gelijk ook kan worden toegepast.
    Want het grote probleem hierbij is ook het magerlopen van de software.
    Dus grote injectoren grotere benzine toevoer omdat E85 meer verbruikt. Maar wel goedkoper is.
    Schade aanslangen en aluminium is een Fabel.
    Alleen aluminium silicium legering kan niet tegen E85.!Dit wordt alleen gebruikt bij dure sportwagens.
    E85 is 1,23 per liter en heeft een octaan getal van 104 a 105.
    Je kan dit natuurlijk mixen in verhouding 50/50.
    Mischien een idee zeker voor de gene die veel in Duitsland komen of wonen want daar is het ongeveer €0,93.
    Zelf wil ik mij eerst mijn uitlaat systeem verbeteren,maar ik lees veel op het duitse Forum over E85.

    Mvgr.Peter.

    #17694451

    origineel gepost door gijzbed-opc
    Oke mischien voor Fase 2 en een magerloop avontuur is riskant.!
    Maar als men toch gaat kijken hoe je je auto rijker wil afstellen dan kan je ook gelijk gaan bekijken of het E85 verhaal gelijk ook kan worden toegepast.
    Want het grote probleem hierbij is ook het magerlopen van de software.
    Dus grote injectoren grotere benzine toevoer omdat E85 meer verbruikt. Maar wel goedkoper is.
    Schade aanslangen en aluminium is een Fabel.
    Alleen aluminium silicium legering kan niet tegen E85.!Dit wordt alleen gebruikt bij dure sportwagens.
    E85 is 1,23 per liter en heeft een octaan getal van 104 a 105.
    Je kan dit natuurlijk mixen in verhouding 50/50.
    Mischien een idee zeker voor de gene die veel in Duitsland komen of wonen want daar is het ongeveer €0,93.
    Zelf wil ik mij eerst mijn uitlaat systeem verbeteren,maar ik lees veel op het duitse Forum over E85.

    Mvgr.Peter.

    Mijn auto is stage 3 gemaakt door EDS en is dus goed voor 300 pk.

    Alleen schoof EDS het af dat me uitlaat niet goed was.
    Zonder ook maar verder te kijken.
    Jah verkeerde lambda meeting dus je uitlaat heeft te veel tegen druk.

    Nee meneer EDS me map is niet goed!! Me auto loop te arm.

    En ik had ze gemaild ff ter info maar tot op heden niks terug gehad dus ik ga ze maandag bellen.

    Want je klapt wel een hoop geld neer auto op de bank standaard stage 3 map erop 1 dyno run en : sorry je uitlaat is niet goed fix dat maar en kom dan terug.

    Bij Jeroen op de bank: Ik hoorde dat ie te arm liep gelijk van het gas gegaan en zijn maat keek op de tech 2 idd te weinig brandstof.

    Dus ik ga denk eerst naar vdb works en dan mischien nog op de dyno van Klasen.

    Ik weet dat er verschil zit in banken maar ik vind 102 nm wel een heel groot verschil.

    Maar met dat E85 verhaal moeten ook je klepseals en andere rubberafdichtingen vervangen worden. En moet je veel meer brandstof inspuiten geloof iets van 40% meer.
    Heb me er ook in verdiept en als er meer pompen komen die het gaan verkopen ben ik bereid om me kop eraf te trekken maar zolang ik verder geen problemen met me kop heb doe ik het niet.

    #17694452

    ik heb gereden met de tech 2 van eds…… Dit om mijn fase1 helemaal naar mijn zin te krijgen. Gewoon bellen en zeggen dat je een afspraak wilt met arno of ronny zelf.ze hebben dagen dat ze speciale gevallen doen en dus geen andere klanten hebben.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 154)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.