Vastgeroeste gloeiontsteking en inspuiters

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vastgeroeste gloeiontsteking en inspuiters

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276575

    Doordat een lampje aangaf dat de gloeidraden vervangen moesten worden auto naar garage en werd bij de Opel vivaro geconstateerd dat de gloeidraden en de ontstekers waren vastgeroest door water, de monteur gaf aan dit niet te kunnen repareren zonder een nieuw cilinderkop , weet iemand hier een oplossing voor?.

    #18318601

    @PJVN wrote:

    Doordat een lampje aangaf dat de gloeidraden vervangen moesten worden auto naar garage en werd bij de Opel vivaro geconstateerd dat de gloeidraden en de ontstekers waren vastgeroest door water, de monteur gaf aan dit niet te kunnen repareren zonder een nieuw cilinderkop , weet iemand hier een oplossing voor?.

    Ik heb de draden doorverbonden naar de gloeiers die het nog wel doen. Dit is niet de mooiste oplossing, maar wel de goedkoopste mits de auto goed start en loopt. Lampje op dashboard is nu uit.

    Van welk bouwjaar is jou vivaro?

    #18318602

    cilinderkop demonteren en de gloeipluggen uitboren…. ze zijn toch al aan vervanging toe.. en dan nieuwe tap in je kop draaien als die vol met gruis zitten na het boren…

    #18318603

    Een 2.5? Uitboren is de enige optie als ze vastgeroest zitten.
    Dit kan ook met de cilinderkop op de auto, je moet alleen wel weten wat je doet.

    #18318604

    @mvolkerink wrote:

    Een 2.5? Uitboren is de enige optie als ze vastgeroest zitten.
    Dit kan ook met de cilinderkop op de auto, je moet alleen wel weten wat je doet.

    kun je beter niet aan de motor doen.. als er deeltjes in de verbrandingskamer vallen kun je er niet bij .. moet als nog de kop eraf.. maarja aan de andere kant.. zoals je aangeeft.. als je weet wat je doet..

    #18318605

    Wekenlang alles duchtig in de wd40 (of beter) zetten geen optie? in de hoop dat de verbinding weer los komt…
    heb geen ervaring met deze motor verder helaas.

    Ook heb ik zo bij de restauratie van een meer als 70 jaar oude ford pick-up veel vast geoxideerde aluminium/metaal verbindingen losgekregen met hg-roestoplosser, dit lost ook tijdelijk het witte poeder van aluminium op en dan in combinatie met kruipolie heb ik meermaals zulke verbindingen losgekregen.
    Eerst alles lichtjes nat maken met een penseel kwast daarna de hg opbrengen, als je ziet dat de witte alu-oxidatie op aan het lossen is alles goed schoonmaken en waar nodig meermaals herhalen.
    Als alle oxidatie weg is het geheel rijkelijk!!! in de wd40 of kruipolie zetten en dit zijn werk laten doen.
    Geduld is wel een schone zaak bij zulke klusjes ;) ;)
    In 70% van de gevallen heb ik zo alles alsnog zonder verdere schade losgekregen.

    Nogmaals geen ervaring met de specifieke vraag hier in het topic maar wou de tips toch even geplaatst hebben,
    misschien kun je er een hoop boorwerk mee besparen… :thumb

    #18318606

    Moet lukken met de kop erop, zelf pas ook gehad, 1 heb ik los kunnen krijgen door de kleppendeksel eraf te halen(verstuiver’s eerst demonteren) lange dop 8 erop geslagen en hij kwam los.

    De 2de die afgebroken was is door een mannetje bij ons in de buurt eruit gehaald en opgetapt.

    #18318607

    Sorry voor de later reactie ben even weg geweest
    Inspuiters en gloei ontsteking voor vertrek ingespoten met Wd 40
    Omdat de auto buitenstaat weer water erbij gekomen
    Volgens de garage zitten ze nog steeds vast en bovendien moet de distrubutie riem worden vervangen
    Km stand 79000 bouwjaar juni 2007
    Vraag me af wat bij elkaar gaat kosten

    #18318608

    ik denk dat de onderdelen minder kosten bij elkaar als de uren die ze ervoor gaan rekenen.. gezien dat een dealer/garage 50 a 60 euro per uur vraagt
    misschien dat iemand van het forum met een werkplaats je kan helpen als je zelf voor de onderdelen zorgt…

    #18318609

    @raykar wrote:

    Ik heb de draden doorverbonden naar de gloeiers die het nog wel doen. Dit is niet de mooiste oplossing, maar wel de goedkoopste mits de auto goed start en loopt. Lampje op dashboard is nu uit.

    Ik heb ook 2 gloeibougies vastgeroest, monteur durft het ook niet aan.
    Hoe zet je die bedrading om naar de nog werkende gloeibougies?

    Mvg Erik

    #18318610

    @Erikje wrote:

    @raykar wrote:

    Ik heb de draden doorverbonden naar de gloeiers die het nog wel doen. Dit is niet de mooiste oplossing, maar wel de goedkoopste mits de auto goed start en loopt. Lampje op dashboard is nu uit.

    Ik heb ook 2 gloeibougies vastgeroest, monteur durft het ook niet aan.
    Hoe zet je die bedrading om naar de nog werkende gloeibougies?

    Mvg Erik

    je haalt het plastic kapje los van de bedrading van de gloeibougies.
    de gloeibougie die niet werkt knip je de gloeidop eraf.
    je stript de draad.
    van de goede gloeibougie strip je draad zodat je blank draad krijgt.
    de kapotte gloeibougie draad draai je om het draad van de goede bougie en soldeer je vast en tape je dit af.

    en je lampje zal uit gaan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.