Varajet 2 wat doet dat? gekocht

Forumindex Forums Techniek Cih Varajet 2 wat doet dat? gekocht

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220887

    Wat doet een varajet 2 met het vermogen ten opzichte van een normale carburateur.
    Ik weet ook wel dat hij niet sneller zou lopen, maar iets meer trekkracht ofzo?
    Ik heb nog eentje liggen maar die mist wat onderdelen denk ik.

    #17667751

    :agentik dacht dat hij in ieder geval wel meer zuipt

    #17667752

    Als je met een normale carburateur een solex (enkel traps) bedoelt, dan gaat hij inderdaad wat meer verbruiken.
    Maar die 2e trap is wel erg leuk. Op het laast springt hij dan nog even lekker vooruit.
    Wat dus niet het geval is bij een enkel traps carburateur.

    Meer trekkracht / koppel creëer je allen met grotere cilinder inhoud.

    #17667753

    Maar moet je wel een heel goede Varajet2 hebben, de meesten zijn goed voor de oud ijzerbak.

    #17667754

    origineel gepost door manta2
    Maar moet je wel een heel goede Varajet2 hebben, de meesten zijn goed voor de oud ijzerbak.

    Veel aan slijtage onderhevig dan ofzo?

    #17667755

    Ze hebben veel last van slijtage

    #17667756

    ik heb stuk of 5 mantas gehad en ben tevreden metde varajet.

    rij op de dag van vandaag nog met een varajet 2

    met 2 ti reps kan je ervoor zrgen dat beide kleppen opegaan, dat merk je wel met optrekken:cool:

    #17667757

    origineel gepost door Sheto
    ik heb stuk of 5 mantas gehad en ben tevreden metde varajet.

    rij op de dag van vandaag nog met een varajet 2

    met 2 ti reps kan je ervoor zrgen dat beide kleppen opegaan, dat merk je wel met optrekken:cool:

    Maargoed dan zuipt ‘ie waarschijnlijk ook wel flink of niet

    #17667758

    Maargoed dan zuipt ‘ie waarschijnlijk ook wel flink of niet

    Als je een auto wilt hebben die niet veel zuipt, raad ik een diesel aan.

    Ik had bij mijn (r.i.p.) Rekord 2.0S de enkel traps Solex vervangen had door een Varajet2.

    Op LPG: bij de Solex 1/8 en bij de Varajet 1/6 a 1/7. (Op benzine niet bekent!!!)

    Maar dit heb ik nooit goed kunnen testen, omdat die verdamper ook niet de nieuwste was.

    Maar toch is die 2e trap erg leuk.

    #17667759

    Ik rij er niet dagelijks niet mee, meestal in het weekend en dan is dat extra beetje benzine geen probleem.
    Als je normaal rijd met een varajet dan is het toch niet zo’n zoeperd?

    #17667760

    Heeft zoiets nog effect op een N motor? Valt me nog tegen hoe onzuining mijn 1.9N is met solex. (1 op 10 max)

    #17667761

    1:10 reed ik ook met een varajet
    me schoonmoeder heeft een vauxhall cavalier met 19N met solex en die verbruikt ook gemiddelt 1:10

    #17667762

    origineel gepost door McLambo
    Heeft zoiets nog effect op een N motor? Valt me nog tegen hoe onzuining mijn 1.9N is met solex. (1 op 10 max)

    1 op 10 is relatief normaal voor de oude Opels, als je dat niet aanstaat, kun je beter een Fiat Cinquecento gaan rijden.

    #17667763

    Volgens mij zijn er zat ander opties die ik kan kan kiezen als me dat niet aanstaat. Keerjte laten afstellen, carb reviseren of bv. een E-motor gaan rijden. Die gaan wat zuiniger met de brandstof om bij deel-last.

    #17667764

    Haha Manta’s koop je niet om het verbruik idd. Mja dikke schijt, da’s de hobby.

    #17667765

    Hij is onderweg, dus kan ik binnenkort zelf ondervinden wat het verschil is. ben benieuwd.

    #17667766

    Hij is binnen, nu nog erop zetten.
    Ff kijken waar alles op moet bv brandstof en andere slangetjes

    Kan hier een open luchtfilter op en is dat nog wat verschil?

    #17667767

    Er kan een open luchtfilter op.
    Zeker doen !!
    Zo’n varajet roffelt erg lekker als je die tweede trap lostrekt.
    Heb je dat plezier iig in ruil voor je extra brandstof.

    Als je het heel low-budget wil doen:
    Het luchtfilterelement is een ronde ring, alles wat er aan luchtfilterhuis buiten die ring zit wegzagen, zodat je twee ronde platen overhoudt, waar je het filterelement tussen klemt.

    #17667768

    Maar dat zal denk ik eerder een vermogens verlies opleveren dan winst. Zo boven de motor (en uitlaatspruitstuk) zit een hoop hete lucht.

    #17667769

    Voor de vermogenwinst hoef je het niet te doen, wel voor het geluid !

    #17667770

    de varajet werkt ook mooi op mijn 13s. 75 PK’s.

    tokkelt mooi door, alleen wil ik wel binnenkort een revisiesetje ophalen.ik denk dat er nog wat meer uit te halen is.

    #17667771

    Ik hoef ook geen extra pk’s als hij maar lekker trekt 1.9s met een kleine achteras en 4 bak. (zal wel zuipen op de snelweg)
    Keer kijken voor een 5bak.
    Ik rij er weinig mee en voor die stukjes is die extra brandstof geen probleem. lekker scheuren!

    Nu hij nog los is, zou ik hem schoon maken? en hoe doen jullie dat?

    #17667772

    als je em schoonmaakt, kun je beter direct alle pakkingen vervangen. een revisiesetje is nog wel te krijgen, dan weet je zeker dat het goed is.

    schoonmaken kan met veel remmenreiniger en compressor lucht

    #17667773

    nacht in een bak met benzine laten staan, issie smorgens brandschoon

    revisie set kun je krijgen bij BCCP in gramsbergen

    #17667774

    origineel gepost door McLambo
    Heeft zoiets nog effect op een N motor? Valt me nog tegen hoe onzuining mijn 1.9N is met solex. (1 op 10 max)

    Mag ik met de Rekord niet klagen, korte ritjes rond de 1 op 10 en lange snelwegritten tot max 1 op 13 (2.0S – Varajet)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.