Vandaag geprobeerd de…

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Vandaag geprobeerd de…

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 206)
  • Auteur
    Berichten
  • #17697067

    stock impreza’s zijn ook gewoon zwaar overhyped . beetje corsa16v kan zo’n ding makkelijk bij houden .

    @baasj, ik weet bijna wel zeker dat jij het moeilijk gaat hebben als jij een corsa a 16v naast je hebt staan bij de stoplichten!

    ik heb zelf ook al wat leuke karren zoek gereden met mijn ex corsa 16v. meeste verwachten zoiets niet dus de start bij hun is dan meestal ook niet geweldig.. ook met mijn huidige astra c20let kom ik wel is wat leuks tegen, e46m3 (2 auto lengtes voor bij een snelweg sprintje), op de bumper blijven hangen bij een cls 55amg , maar dan ook weer dik verloren van een impreza en een rs6 op de snelweg.. voor mij weer een reden om over te gaan van fase 2, naar fase 3.

    ow, een astra g z20let blijf je ook gemakkelijk voor met een astra f c20let :p maar zo blijf je toch altijd baas boven baas houden

    #17697068

    Meh! Tijd voor stage 3 dan maar !

    Ik denk dat t grootste nadeel het gewicht van de Astra G is, das vrij zwaar zoals al werd genoemd in verhouding met corsa a en astra f.

    #17697069

    gewicht is indd het grootste nadeel.
    je hebt leuk vermogen in je astra, maar je moet wel die 1300 kilo meesleuren.

    ik heb met een maatje afgesproken van de week, mijn corsa a c20xe tegen zijn twin turbo supra mk4..

    dat is ook een kwestie van gewicht, hij zit op iets van 1500 kilo, en 239 wiel pk’s, ik op 750 kilo, met 148 wielpk’s..

    top verlies ik, maar sprintje wil ik best proberen:angel

    #17697070

    Nou tot de 100 zal een a corsa met c20xe misschien enigzins bijblijven.
    Ik heb een tigra met c20xe gehad en dat was dus echt helemaal nix tegen mijn coupe turbo wat ik nu heb.
    Een astra g is misschien wel wat zwaarder, maar er word ook weer veel goed gemaakt door het hoge koppel van een getunede z20let.
    Mijn oom heeft een caterham met c20xe, die overigens nog een stuk lichter is als een a corsa en die dacht mij ook wel bij te houden.
    Daar kwam die toch zwaar op terug.
    Mijn auto heeft trouwens 250 pk en 400 nm koppel.

    #17697071

    Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een non turbo een turbo eruit rijdt..

    #17697072

    origineel gepost door Pieter Slingerland
    ik wilde net zeggen, ik kan subaru gewoon bij houden hoor:cool: en ik heb let met 280 pk

    Jah impreza 3 wrx sti 265:P tis ook logies dat je die pak maar zoals ik ook al zei met optrekken red je het niet.. maar eenmaal op gang dan wel:D LETS rulezz!!!:D

    #17697073

    origineel gepost door Baas J.
    Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een non turbo een turbo eruit rijdt..

    Ohw jahwel hoor bmw m3 ofzo 420 pk ongeblaze… redde ik net niet wel het oudere model met veel minder vermogen:P

    #17697074

    origineel gepost door mayhem
    gewicht is indd het grootste nadeel.
    je hebt leuk vermogen in je astra, maar je moet wel die 1300 kilo meesleuren.

    ik heb met een maatje afgesproken van de week, mijn corsa a c20xe tegen zijn twin turbo supra mk4..

    dat is ook een kwestie van gewicht, hij zit op iets van 1500 kilo, en 239 wiel pk’s, ik op 750 kilo, met 148 wielpk’s..

    top verlies ik, maar sprintje wil ik best proberen:angel

    Spannend:D

    Maar vergheet niet dat het een jap is:P

    Doe maar:

    Honda integra type R

    Astra coupe turbo

    opel heeft meer koppel maar redt het tog niet honda is ongeblazen dus pas op met jappen:D

    Maar ben wel beniewd hoe gaat tussen een supra en een corsa:D

    #17697075

    origineel gepost door Baas J.
    Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een non turbo een turbo eruit rijdt..

    Tuurlijk wel

    Als de atmosferische auto maar een betere pk-kg verhouding
    heeft

    Je heb pk’s nodig om snel te sprinten niet persee koppel
    (Denk Honda S2000 1320KG 241PK 208NM 0-100 6.1 240KM/H)
    Alleen met tussensprints in hogere versnellingen heb je wat
    aan het koppel

    #17697076

    Originally posted by Baas J.
    Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een non turbo een turbo eruit rijdt..

    dan ben je nog niet de juiste auto tegen gekomen.

    Eljan reed met zijn corsa a de 11 seconden in op de 1/4mile..
    Dat redden de meeste 20let motoren in een corsa al niet…

    Die mogen al blij zijn met een 13 sec..
    beetje getunded komen ze langzaam de 12 in..

    en fase3 in een corsa vaak richting de 11… dus een atmo motor kan erg snel zijn…

    #17697077

    origineel gepost door Baas J.
    Meh! Tijd voor stage 3 dan maar !

    Ik denk dat t grootste nadeel het gewicht van de Astra G is, das vrij zwaar zoals al werd genoemd in verhouding met corsa a en astra f.

    Hopla die stereo met bitumen rotzooi er uit en je gaat weer een stuk sneller (geintje!)

    #17697078

    Hahaha ja zou veel schelen !

    #17697079

    als je flink audio erin hebt enzo kan het zeker veel schelen..

    Mijn corsa ging ook een sneller na uitbouwen van audio en binnenbekleding.. op 2 voorstoelen na

    mijn buurjngen zijn civic is ook lekker uit de veren gekomen het eruit halen van ALLES wat bekleding en isolatie heet, en dat is goed merkbaar met de trage 1400 die daar in ligt.

    Willem

    #17697080

    origineel gepost door zetos

    origineel gepost door mayhem
    gewicht is indd het grootste nadeel.
    je hebt leuk vermogen in je astra, maar je moet wel die 1300 kilo meesleuren.

    ik heb met een maatje afgesproken van de week, mijn corsa a c20xe tegen zijn twin turbo supra mk4..

    dat is ook een kwestie van gewicht, hij zit op iets van 1500 kilo, en 239 wiel pk’s, ik op 750 kilo, met 148 wielpk’s..

    top verlies ik, maar sprintje wil ik best proberen:angel

    Spannend:D

    Maar vergheet niet dat het een jap is:P

    Doe maar:

    Honda integra type R

    Astra coupe turbo

    opel heeft meer koppel maar redt het tog niet honda is ongeblazen dus pas op met jappen:D

    Maar ben wel beniewd hoe gaat tussen een supra en een corsa:D

    het bewijs lever je zelf voor de rest van de coupe turbo rijders…

    integra type R, ik neem aan dat je daarmee de B18B serie motoren mee bedoeld.
    Een maat van me heeft een civic (1999) met b18b motor, en wat aanpassingen, 210pk.

    vorige week achter hem aangegaan, rollend vanuit 1 op t gas. zelfs incl mijn misschakeling van 2 naar 3 zit ik constant op zijn achterbumper, en moet gas lossen toen we boven de 200 kwamen omdat ik zo dicht inliep.

    #17697081

    tjah daar zeg je het zelf al rollend maar vuinuit stilstand…
    Ik heb het horen van, aangezien ik mijn coupe al met stage 2 gekocht had heb ik nooit het standaart vermogen gevoelt.

    #17697082

    Dacht dat je een powerknoppie had ?

    #17697083

    jah maar krijg niet echt gevoel dat ie standaart is maar meer dat ie vlink geknepen wordt, de let heeft tussen de 1950 en 5600 toeren 250nm die van mij begint nu pas bij 3500 te trekken dus niet zoals bij een standaart let.

    #17697084

    Ik heb ook een powerknoppie en als ik hem uitzet dan lijkt het
    toch sterk op hoe hij origineel was (heb hem ook origineel gekocht)

    Het verschil tussen chippie en origineel is echt gigantisch

    #17697085

    ook bij eds barry???

    #17697086

    yep EDS

    #17697087

    ahhahahaa ik heb een impreza gehad.. en heb ook de corsa c20xe er naast gehad..
    1.. 3x sneller weg (stoplicht) sub wint.. te ver om weer in te halen..
    2.. vanaf 40kmph ging redelijk gelijk op..tot 200..en tot de 1e bocht.bijna 90gr
    sub plankgas .corsa word toch gevaarlijk.. ..(vochtig weer)
    3… regen.. meer zeg ik niet..
    4.. top veel hoger bij sub..en weegt 1200kilo

    maar al met al.. heb de sub verkocht omdat de corsa veel leuker rijden is..
    verrassings effect is VEEL beter.. van een sub weet je dat ie snel is en gaan ze achter je staan bij stoplicht.. damn

    ps ga is met 3 man in die honda zitten en in de opel.. dan kijken wie er sneller is..

    #17697088

    origineel gepost door mattemaker
    ahhahahaa ik heb een impreza gehad.. en heb ook de corsa c20xe er naast gehad..
    1.. 3x sneller weg (stoplicht) sub wint.. te ver om weer in te halen..
    2.. vanaf 40kmph ging redelijk gelijk op..tot 200..en tot de 1e bocht.bijna 90gr
    sub plankgas .corsa word toch gevaarlijk.. ..(vochtig weer)
    3… regen.. meer zeg ik niet..
    4.. top veel hoger bij sub..en weegt 1200kilo

    maar al met al.. heb de sub verkocht omdat de corsa veel leuker rijden is..
    verrassings effect is VEEL beter.. van een sub weet je dat ie snel is en gaan ze achter je staan bij stoplicht.. damn

    ps ga is met 3 man in die honda zitten en in de opel.. dan kijken wie er sneller is..

    als ik zo is op je msn space kijk, dan zie ik een corsa b c20xe? dat is toch echt een stukje zwaarder/trager dan een corsa a . de top van een corsa ligt natuurlijk aan de versnellingsbak. ik had er een f18cr achterhangen. ding liep niet harder als 210 op de teller. hang er een f20 achter en hij loopt 250.. zoveel harder zal een sub dan niet lopen

    #17697089

    F20 erachter en hij gaat 225 / 230km/u

    #17697090

    Zo’n subaru gt turbo loopt niet veel harder als 230… is maar goed ook want zo’n ding heeft waardeloze remmen en alles begint te trillen en doen als je boven de 180 komt.:( Latere WRX is veel beter in elkaar gezet maar helaas ook een stuk zwaarder.:( En alles is duur aan zo’n hok ( en gaat ook kapot).

    Doe mij dan maar een a corsa met c20xe, veel leuker.:) Vriend van mij heeft er eentje gehad en dat ding liep ook op top echt hard, helaas nooit met gps gekeken hoe hard.

    #17697091

    Eerlijk gezegd ben ik nog niet echt veel spannends tegengekomen op de weg afgelopen anderhalf jaar.:(

    1x Subaru Impreza met 330PK van een kennis, rollende start kon deze mij totaal niet bijhouden.
    1x Porsche 996 Carrera coupé met 300PK, liep ik mee te spelen tot einde 5 omdat deze niet naar rechts kon op de snelweg.
    2x Kadett GSI Turbo met 280PK van mijn broer, rollende start vanuit de 3 en 4. Deze is sneller dan ik had verwacht, maar komt nog wel wat pk’tjes tekort. Vanaf stilstand blijft deze natuurlijk nergens.:P

    Dan de laatste die jullie toch niet geloven, Yamaha R6 reed achter mij. Model 2001. Iets van 3x een sprintje getrokken van ongeveer 120 tot 252 op mijn digitale teller, dan gaat hij in zijn begrenzer. Ging natuurlijk wel eerder op het gas, vanwege mijn turbogat. Maar zodra die erin kwam, kwam hij mij zeker niet voorbij. Liep ook niet bij hem weg. Was op de weg tussen Drachten en Groningen. Ik had mijn broer in de auto, helaas geen camera. Heb in Leeuwarden met de man gesproken, de motor was niet begrensd en hij ging voluit en had 120pk standaard.

    Specs van auto:
    Lege A Corsa, met c20let, EDS-phase 2 en 165 bandjes op 15inch Calibra velgen.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 206)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.