Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › van stalen naar alu velgen, moeren/bouten vervangen? welke!?
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door
Vectra-gts C.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2012 om 22:27 #17246490
Vectra-gts C
Deelnemerik heb een nieuw setje velgen aangeschaft en heb hier en daar gelezen dat ze wel vervangen mogen worden na een lange tijd en al helemaal als je van staal naar alu gaat. het is geen probleem en ik doe het gewoon.
maar wat heb ik nu nodig? bouten of moeren? en welke maat..het gaat om een vectra gts C1.
misschien nog makkelijker om even het productnummer aan te geven op deze site waar ik van plan ben ze te
bestellen: http://www.velgenshop.nl/auto-accessoires/wielbouten-en-wielmoeren/wielmoeren/” onclick=”window.open(this.href);return false;14 februari 2012 om 07:08 #17991392arjontje
DeelnemerHet vervangen van de bouten als je naar lichtmetalen velgen gaat is niet altijd nodig.
Neem je gewoon originele lm opel velgen dan is dat niet nodig.Heb je niet originele opel velgen dan kan het idd zijn dat de bouten te kort zijn.
Maar nu is de vraag klopt de steek maat van de nieuwe velgen.
Of zijn het velgen met steek maat 5×112.
Als dat het geval is dan heb je schuif bouten nodig.De bouten die je evt nodig hebt zijn 12×1,5 met minimale spoed lengte van 28mm.
Als de bouten binnen zijn en je gaat de velgen er op zetten, kontroleer dan of de bouten echt lang genoeg zijn.
Dit doe je als volgt. Als je de velg er op zet dan moet je minimaal de bout 5 keer een rond kunnen draaien met de hand.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
14 februari 2012 om 10:54 #17991393Vectra-gts C
Deelnemer@arjontje wrote:
Het vervangen van de bouten als je naar lichtmetalen velgen gaat is niet altijd nodig.
Neem je gewoon originele lm opel velgen dan is dat niet nodig.Heb je niet originele opel velgen dan kan het idd zijn dat de bouten te kort zijn.
Maar nu is de vraag klopt de steek maat van de nieuwe velgen.
Of zijn het velgen met steek maat 5×112.
Als dat het geval is dan heb je schuif bouten nodig.De bouten die je evt nodig hebt zijn 12×1,5 met minimale spoed lengte van 28mm.
Als de bouten binnen zijn en je gaat de velgen er op zetten, kontroleer dan of de bouten echt lang genoeg zijn.
Dit doe je als volgt. Als je de velg er op zet dan moet je minimaal de bout 5 keer een rond kunnen draaien met de hand.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
de steek van de nieuwe velgen is gewoon 5×110. er zaten stalenvelgen met opel wieldoppen op en worden nu vervangen met alluminium velgen van de gts(origineel). dus gewoon dezelfde boutjes gebruiken?
14 februari 2012 om 18:47 #17991394arjontje
Deelnemerja is geen enkel probleem.
De opel velgen van aluminium zijn aan gepast op de korte bouten die opel gebruikt.14 februari 2012 om 18:58 #17991395Vectra-gts C
Deelnemeroke, bedankt. nu maar verder met de velgjes opnieuw te painten. al flink bezig met verfafbijt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.