van C1 gts naar C2 gts en meteen pech

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum van C1 gts naar C2 gts en meteen pech

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #18236862

    Haha. Dank je. Zie ze met smart tegemoet. :thumb

    Dat ding moet wel werken voor de kost op vakantie

    #18236863

    heb je een topic van jou vectra c1 ?

    #18236864

    En werkt de v6 weer ?

    #18236865

    Auto staat no steeds bij Tom ….hoop dat ik hem dit weekend weer kan ophalen ;)

    #18236866

    mooie verzameling zwart op zwart (maar die is dus inmiddels verkocht)

    #18236867

    Thx was zeker een mooie vec ….3 ton op de teller en binnen een paar dagen verkocht :thumb
    kan ik van dat geld mijn reparatie mee betalen :-?

    #18236868

    Hierbij de laatste foto sessie met het meten, uitklokken, vlakken, slijpen, SCV kleppen vervangen en alles weer opbouwen ;)

    Greetz C00kie

    #18236869

    Ik heb de eerste 200 Km er weer op zitten,en de auto rijd top :thumb …hopen dat het zo blijft :D

    #18236870

    Mooi dat het opgelost is ber, succes met de wagen :thumb

    #18236871

    Ik ben ook heel blij Robin even een paar duizend kilometer rijden en als dan echt alles goed blijf ga ik naar Kcperformance voor een chippie en om de roetfilter teverwijderen :)

    #18236872

    Mooi dat het opgelost is.
    En mooie foto’s, van een (persoonlijk) raar ontworpen motor.
    Neem de hoge distributieriem. De 2 delige kop.

    #18236873

    petje af, pittige klus denk ik!!

    #18236874

    @arjontje wrote:

    En mooie foto’s, van een (persoonlijk) raar ontworpen motor.
    Neem de hoge distributieriem. De 2 delige kop.

    Bedankt… heb gelijk mijn nieuwe canera goed kunnen gebruiken… Het is eigenlijk een ideaal ontworpen motor.. distributie met tandwielen (krukas naar hpp) en tandriem (hpp naar nokkenassen) zodat je met beperkte ruimte toch een riem makkelijk kunt vervangen… Daarbij heb je zo ook minder stress op je riem…en die tweedelige kop heb je nou eenmaal met een V6… er zijn maar een paar motoren die één kop hebben als V6.

    Was zeker een pittig klusje maar ook fijn een trotse eigenaar weer van zijn auto te zien genieten…

    Greetz C00kie

    #18236875

    Yes Tom bedankt …tijd monsterachtig zo’n dieseltje :D

    #18236876

    Dat van die tweedelige kop bedoelde ik dat de kleppen en de nokken Assen een aparte “kop” hebben.
    Zo als de oude Opel 8v motoren.

    Ik weet dat de v motoren altijd 2 koppen hebben.
    Tenzij je de vr motor ook een v noemt.

    Dat van die disriem is idd handig.
    Zo heeft Ford ook een rare constructie bij de 1,8 diesel.
    Die heeft een ketting tot de brandstof pomp. En een riem vanaf de pomp naar de nokkenas.

    #18236877

    Je hebt het flink goed aangepakt zo te zien.. Lekker hoor, alles als nieuw!!!!

    #18236878

    Dat los nokkenashuis is echt een constructieontwerp van Isuzu, ze gebruiken dit nu al vele jaren. Meen voor industriemotoren vanaf 2000 (euro 2) en automotive vanaf 2005 (euro 3). Dit werkt wel mooi want zo hoef je in principe je nokkenassen niet los te nemen en bij kleppenstellen heeft het ook een voordeel van minder schroeven.

    #18236879

    Mooi dat je hem weer terug hebt, hopelijk kun je er nu vele probleemloze kilometers plezier van hebben. :thumbup

    #18236880

    mooi werk tom!

    #18236881

    Nu nog he topic titel aan passen

    #18236882

    Ik wacht nog effe met de titel aanpassen …al lijkt het vertrouwen terug tekomen vandaag weer 150 km gereden en er zit nog steeds koelvloeistof in het resevoir …dat was lange tijd niet het geval hahaaa king:

    #18236883

    Na een jaartje probleemloos rijden [dik 30000 km] stond ik weer eens op de vluchtstrook :agent .
    Als ik bij snelheden vanaf 160 km per uur het gas vol intrapte sloeg hij af en was dan zeker het eerste half uur niet meer aan de praat tekrijgen.Helaas geen foutmeldingen dus er viel niets uit telezen.Totdat ik op een morgen zo’n 180 reed begon het motorstorings lampje tebranden en heel af en toe teschokken.Thuis uit gelezen en kwam de brandstofpomp naar voren :(
    Cookie gebeld en die dacht gelijk aan de klepjes in de brandstof pomp,gister heen geweest en hij heeft ze direct vervangen.
    Auto rijd weer top,ook boven de 200km per uur king: ,bedankt Tom


    #18236884

    Veel hoge snelheden. Speciale reden voor ook hou je gewoon van trappen?

    #18236885

    Ik ben absoluut geen trapper of sprinter,maar hou wel van door rijden.Ik werk op tijden wanneer de meeste mensen nog op bed liggen dus is altijd rustig op de weg,en zodra de motor op temperatuur is gaat de cruise control zo wie op 160.

    #18236886

    Blijft ie mooi schoon van ;)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.