vacuumvervroeging

Forumindex Forums Modellen Manta vacuumvervroeging

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214531

    Even een vraagje:

    16v met dubbele carbs en contactpunten ontsteking :

    ik heb op dit moment mijn vacuumvervroeger van mijn ontsteking niet aangesloten zitten, en mijn economy meter ook niet. De vacuumslang van mijn rembekrachtiger zit aangesloten op mijn inlaatspruitstuk.

    Waarop moet de economy meter aangesloten zitten? ook op het spruitstuk of op de carburateur?
    Kan ik de vacuumvervroeger met een “t stukje” op mijn economymeter aansluiten en dan met 1 slangetje naar het aansluitpunt op de carb of inlaatspruitstuk?

    Ik heb geen aansluitpunten gevonden nog dus ik zal ze zelf bij moeten maken. Vandaar dat ik graag wil weten hoe ik het het beste aan kan pakken.

    #17556883

    Onder/Na de gasklep ;)

    #17556884

    en kan ik de aansluitingen combineren doormiddel van een t-stukje?
    Logischerwijze zou ik zeggen van wel.

    gaat mijn metertje eigenlijk wel werken als ik hem na de gasklep van 1 cilinder zet?
    Normaal zit de slang toch aangesloten op de gezamelijke inlaat van 4 cilinders?
    Kan me voorstellen dat de vacuum dan veel hoger is?

    Tnx alvast voor je 1ste antwoord :D

    #17556885

    Bij vw zit er een terugslagklep voor je rembekrachtiger op met een ”T-stukje” met een hele kleine aansluiting, precies goed voor je eco metertje. Zo’n ding halen ertussen fohnen en klaar. ;) (fohnen omdat dan die harde slang zacht word en dan kun je em zo ompluggen)

    #17556886

    origineel gepost door Maartuh
    ..gaat mijn metertje eigenlijk wel werken als ik hem na de gasklep van 1 cilinder zet?
    Normaal zit de slang toch aangesloten op de gezamelijke inlaat van 4 cilinders?
    Kan me voorstellen dat de vacuum dan veel hoger is?

    Gaat wel werken maar je econometer gaat sneller reageren en werkt dus niet zoals het moet.

    #17556887

    origineel gepost door Manta 24V
    Onder/Na de gasklep ;)

    Ik weet niet hoe het zit bij CIH motoren, maar bij de OHV motoren zit de vacuumvervroeging aangesloten boven/voor de gasklep.

    Economy meter moet inderdaad op dezelfde aansluiting als de rembekrachtiger.

    #17556888

    origineel gepost door a3corsa

    origineel gepost door Manta 24V
    Onder/Na de gasklep ;)

    Ik weet niet hoe het zit bij CIH motoren, maar bij de OHV motoren zit de vacuumvervroeging aangesloten boven/voor de gasklep.

    Economy meter moet inderdaad op dezelfde aansluiting als de rembekrachtiger.

    maar wat voor vacuum is er dan? Er moet toch wat zuigen (het blok) en iets de lucht tegenhouden (gasklep) wil er vacuum ontstaan?

    #17556889

    origineel gepost door a3corsa
    ….Economy meter moet inderdaad op dezelfde aansluiting als de rembekrachtiger.

    “Moet” niet; KAN

    #17556890

    origineel gepost door a3corsa

    origineel gepost door Manta 24V
    Onder/Na de gasklep ;)

    Economy meter moet inderdaad op dezelfde aansluiting als de rembekrachtiger.

    zo ken ik er ook nog wel 1 : economymeter MOET niet in een manta :jerry

    #17556891

    IEmand een adres voor die vacuumleiding?
    Vandaag bij de autozaak hadden ze het niet

    En dat t-stukje, welk type vw zou ik daarvoor moeten hebben?

    #17556892

    ;)dat ding moet je er van tussen laten, zet er een oliedruk voor in de plaats.

    #17556893

    nouja, ik wil toch gaan kijken wat de vervroeger nog kan betekenen voor de pk’s dus als ik dan toch ermee aan de gang ga kan ik hem net zo goed ook aansluiten he :P

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.