vaag raam probleem

Forumindex Forums Modellen Astra vaag raam probleem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

hallo,

ik heb een astra G cabrio uit 2002 .

toen ik deze kocht was er een mankement aan de kap , namelijk het achterste ruitje aan de bestuurders kant wilde niet meer naar beneden.

dit is wel nodig om de kap te laten opvouwen omdat anders de kap aanloopt tegen de ruiten tijdens het knikken en opvouwen van de kap.

het werkt als volgt:

als je de knop indrukt om de kap te openen gaan eerst de 4 ruiten een stukje naar beneden om ruimte te maken .

daarna komt het deel met de achterruit omhoog en opent de klep.

dan vouwd het dak zich op in het bergvak en sluit de klep en daarna komen eerst de achterste ruitjes omhoog en dan de portier ruiten, dan is het openen voltooid.

(kijk maar eens op youtube voor het complete filmpje)

na lang zoeken en doormeten kwamen we er achter dat het motertje gewoon goed werkte en ook stroom kreeg zowel voor omhoog en omlaag ….

maar aangesloten geen effect …:hmmz

uiteindelijk hebben we relais vervangen die de ruiten bedienen en alles werkte weer naar behoren , bleek dat er wel 12v naar het motertje ging maar veel te weinig ampere waardoor het motertje het dus niet deed .

nu werkt alles weer een tijdje maar wil het zelfde ruitje wat toen de problemen gaf af en toe niet omhoog nadat de kap zich geopend heb of gesloten is :swear

met de deurbediening wil het ruitje alleen naar beneden en met de knop in het dashboard (deze is er voor om de 4 ruiten alle 4 tegelijk te openen of sluiten ) wil het ruitje alleen omhoog als ik eerst de ruiten een stukje heb laten zakken en dan weer omhoog doe..

iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn of dit ook heb gehad met zijn cabrio???

weet effe niet meer waar ik het nu nog weer zoeken moet:(

mvrg Rob

hallo,

ook niemand een idee waar ik nog meer kan kijken ?

alle ideeen zijn welkom:thumbup

mvrg Rob

[rquote=1918565&tid=146824&author=red-bull]
    na lang zoeken en doormeten kwamen we er achter dat het motertje gewoon goed werkte en ook stroom kreeg zowel voor omhoog en omlaag ….

uiteindelijk hebben we relais vervangen die de ruiten bedienen en alles werkte weer naar behoren , bleek dat er wel 12v naar het motertje ging maar veel te weinig ampere waardoor het motertje het dus niet deed .
    [/rquote]

Als er 12V op het motortje staat gaat er afhankelijk van het vermogen wat het motortje heeft een stroom lopen.
    Je kan dus niet zeggen dat er te weinig stroom loopt omdat dat een oorzaak heeft : namelijk een combinatie van spanning en vermorgen / weerstand.

Eventuele oorzaken :
    – Slechte massa (is de spanning bij alle motortjes gelijk ?)
    – Motortje op het eind van zijn leven
    – Slechte overgangs contacten in de stekker / aansluiting
    – Kabelbreuk/knik

Ik zou eerst eens de stekker uit alle motortjes trekken en op de stekkers de spanning meten. Deze moeten in alle motortjes gelijk zijn (een keer 0,1V verschil zal niet zo’n probleem zijn)

Vervolgens alle contacten en stekkers controleren. Ik weet niet hoe makkelijk die motoren te demonteren zijn maar sluit anders eens een motortje van de linkerkant aan de rechterkant en vv aan. Meet vervolgens eens of er dan wel of niet meer stroom gaat lopen.

Gr. Arjan

hallo,

de raammotoren worden geschakeld met een relais.

nu kan er wel 12v opstaan maar als er maar (als voorbeeld) 0.4 amp op staat omdat het relais niet schakeld doet de motor niets omdat deze (als voorbeeld) 4amp moet hebben om te werken.

dan kan je overal 12v op meten maar de motor doet niets .

dit heb ik namelijk ook uitgeprobeerd met een nieuwe raammotor die ik gekocht had omdat we dachten dat deze stuk was , aangesloten maar deed niets .

pas nadat het relais gewisseld was deed deze het , maar ook de oude motor deed het hierna…

nu is electra niet mijn sterkste kant , dus als je aanvulling of een opmerking heb op dit verhaal ..GRAAG.

mvrg Rob

niemand enig idee??

als ik de auto naar de garage breng om het uit te zoeken zou het wel eens om en nabij de 1500,- gaan kosten aan alleen onderzoek kosten omdat het nogal een zoekerij kon gaan worden :shock:

dus kom maar met de ideeen , want 1500,- gaat het niet worden !!

mvrg Rob

niemand??? :hmmz

Is het misschien op te lossen met resetten :hmmz

zat ik ook aan te denken, weet alleen niet hoe. heb zoiets al wel in andere topic’s voorbij zien komen.. :hmmz

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.