V6 turbo/supercharger

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz V6 turbo/supercharger

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #18315696

    @Erwin_dude wrote:

    En toch is het orgineel zo en zou het goed moeten gaan, anders zou het een fiasco zijn geweest… gaat ook maar over 0.36 bar

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    Je post t zelf al
    Dit gaat maar over weinig druk
    Dus mooi voor n beetje meer

    Maar ongeschikt om.langdurig
    Hoge vermogens uit te halen

    T is een compromie niet meer niet minder….

    #18315697

    Ben ik met je eens, mannen van saab forum zeggen het ook allemaal tot max 250 pk is het leuk daarna heel ingrijpend

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18315698

    dat blijft wel lang heel??

    tjah geluid van een v6 is wel lekker
    dus als je daar voor wild gaan en nog wat meer wild zal t wel prima gaan
    mits je inderdaad niet te gek gaat….

    de v6 compressor vec die losballos postte in dit topic staat nog te koop

    dus heel graag wil de t,s geen v6 met drukvulling hebben denk ik??
    king:

    #18315699

    Heb al een jaar of 5 een 3.0v6 in mn astra en dat klinkt heerlijk als daar nu heel zachtjes een pufje bij kan komen is dat natuurlijk helemaal top,

    Compressor is ook leuk uiteraard

    Ik heb zelf complete 9-5 estate gekocht met b308e motor voor heeeel weinig geld, vandaar dat mijn keus al vast stond

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18315700

    En mocht het allemaal nou niet willen werken kan ik altijd de boel eraf schroeven en dan houd ik weer een kale x30xe over

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18315701

    Als je er zo.realistisch instaat
    Komt.t ook wel goed :thumb :thumb

    #18315702

    In principe is het heel simpel complete motor overhangen en gaan met die banaan, alleeb de pest is dat je de saab ecu niet aan de praat krijgt in een opel ivm diverse blokkeringen.. anders was het allemaal niet moeilijk geweest

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18315703

    Welke ecu hangt er aan die saab?
    Meeste zijn ook wel zo te krijgen dat ze standalone draaien.

    #18315704

    @Haasje17 wrote:

    Welke ecu hangt er aan die saab?
    Meeste zijn ook wel zo te krijgen dat ze standalone draaien.

    Tronic t7

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18315705

    Die ecu is niet veel anders als andere ECU’s die ook opel gebruikt als je de ECU + Imobilser + Sleutel erbij hebt kun je deze gewoon in je vectra gebruiken.

    #18315706

    Hier is iets meer nodig namelijk

    Kan opzicht wel.. alleen tsja mooi is anders..

    Zou wel graag willen weten waar die calibra die laatst voorbij kwam op het forum op reed voordat hij dta erop had..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18315707

    Neem eens contact op met http://www.eurox.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;.
    Zij kunnen startonderbrekers uitprogrameren wellicht ook deze.

    EDIT: Dus dan heb je enkel de ECU nog nodig.

    #18315708

    Ja die vraag heb ik op saabforum ook gestelt dat zou de allermooiste oplossing zijn, dan draaid alles safe! Ga hun is contacten,

    Je kunt het zelf ook doen alleen vergt het wel wat kennis en laat ik dat nu net niet bezitten van dat systeem

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18315709

    @Haasje17 wrote:

    Neem eens contact op met http://www.eurox.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;.
    Zij kunnen startonderbrekers uitprogrameren wellicht ook deze.

    EDIT: Dus dan heb je enkel de ECU nog nodig.

    Top man heb ze net ff gebeld, moet alleen even wachten totdat ik de ecu in handen heb dan kunnen ze 100% zekrheid geven dat ze dat ook daadwerkelijk kunnen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18315710

    ik heb heel wat gemist hier zie ik, maar de vectra van patrick is helemaal bekend bij mij, rijd prima maar ik wil verder gaan als ik het doe dan hij gegaan is. Vandaar dat ik deze niet als voorbeeld wil pakken (hij heeft ook een kant en klare set wat zo paste, dit is voor mij niet mogelijk).

    De turbo motoren uit duitsland (3,2 v6 turbo, 3.0 v6 turbo beide grote garret’s) en een Hongaarse x30xe met gt35 heb ik al contact mee gehad. Enkel de taalbarriere blijft uiteindelijk toch moeilijk. Spruitstukken moet je zelf maken, wat al een heel werk is (turbo zit rechts van de motor boven de versnellingsbak), vandaar dat ik iemand dichter bij huis zocht.

    wat betreft de saab motor hier, ik denk dat de snelste (en beste) oplossing is om de turbo op de x30xe te plaatsen, gezien de lage druk hoef je enkel het luchtmassasignaal aan te passen en een goede chipper kan dit (denk aan miruni). hier heb ik ook al over gezocht maar dan houd het vermogen voor mijn doel te snel op.

    #18315711

    @Davebatenburg wrote:

    wat betreft de saab motor hier, ik denk dat de snelste (en beste) oplossing is om de turbo op de x30xe te plaatsen, gezien de lage druk hoef je enkel het luchtmassasignaal aan te passen en een goede chipper kan dit (denk aan miruni).

    Een x30xe is een ongeblazen motor… Heeft een hogere compressie dan een saab motor.. Als je er een turbo opschroeft zul je geen lang leven hebben bij die combinatie..

    Luchtmassa signaal zal niet zo veel doen met een turbo.. Daar moet je een turbo druk sensor voor hebben.. Als je meer lucht krijgt moet er ook meer benzine in anders gaat je blok te arm lopen en gaat je blok kapot… Volgens mij heb je bij een turbo motor niet eens een luchmassasignaal

    #18315712

    Z20let bijvoorbeeld heeft gewoon een luchtmassameter. van wat ik van miruni weet en van Patricks vectra, is het zeker mogelijk. (zijn motor draait ook op 0,4/0,5 bar overdruk, zonder interne aanpassingen. Als je een Y32se zou pakken, zou zelfs de compressie lager zijn als een x30xe.

    #18315713

    Mijn motor word gewoon de saab, heb iemand gevonden die de saab ecu als stand alone wil maken dus zonder alle startondrbrekers etc!

    Is gewoon een betrouwbare bassis en bent snel klaar .. als alles past teminste… gheh

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18315717

    De Saab V6 turbo motor is toch op een Y30SE gebaseerd?

    Bij dit Duitse bedrijf zijn diverse V6 turbo’s gebouwd:
    http://www.franke-turbotechnik.com/kunden-fahrzeuge-by-ftt.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In principe kan je dacht ik elk V6 blok pakken en daar C20LET of Z20LEx zuigers in doen, dan verlaag je ook de compressie.

    #18315714

    @Corsa_GSi wrote:

    De Saab V6 turbo motor is toch op een Y30SE gebaseerd?

    Bij dit Duitse bedrijf zijn diverse V6 turbo’s gebouwd:
    http://www.franke-turbotechnik.com/kunden-fahrzeuge-by-ftt.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In principe kan je dacht ik elk V6 blok pakken en daar C20LET of Z20LEx zuigers in doen, dan verlaag je ook de compressie.

    Ja dat kan dan weer wel.. Als je de zuigers aanpast..

    #18315715

    Kan ook zonder zuigers aan te passen, de saab heeft namelijk een lage druk turbo (kleintje) En kwa vermogen niet veel meer dan de Y30SE, maar die heeft geen turbo.

    #18315716

    dacht dat de B308 2,5 bar minder compressiedruk had vergeleken met een v6 van opel

    #18315718

    De compressie verhouding van de twee zijn gewoon gelijk.

    #18315719

    Dacht dat wim-v6 in een oud topic aangegeven had dat de b308 12,5 bar compressiedruk had en de opel v6-en 15 bar

    #18315720

    Klopt compressie is anders staat ook wel op wiki,

    Saab heeft ook zuigerbodemkoeling

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.