v6 met throttlebodys

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 165)
  • Auteur
    Berichten
  • #18235984

    weinig te melden hier,

    wel zijn de gaskleppen nu volledig mechanisch verbonden, afstelmogelijkheden zijn origineel gebleven dus kan iedere klep afzonderlijk afstellen.
    moet alleen nog een beugeltje maken om de originele gaskabel te bevestigen.

    een filmpke, aanzuiggeluid moet je zelf maar even nadoen :afro

    #18235985

    Helemaal super. Alsof het spruitstuk er voor gemaakt is. Top!

    #18235986

    zou opel dit ook al geprobeerd hebben :hmmz
    mja nu nog even de knoop doorhakken wat betreft de ecu en dan kan het feest beginnen denk ik.

    hoop het na de winter lopend te hebben. :wors

    #18235987

    Ik heb vorige week nog wat gespeeld met echt carbon en kevlar, carbon afdekplaat gemaakt, en de klepverbinding/versteviging van kevlar, ook heb ik het gasmechanische zoveel mogelijk van carbon gemaakt.

    buiten dat heb ik even de 2 cilinderkoppen van mijn test motor gehaald zodat ik deze winter lekker warm binnen verder kan gaan.
    hier wat pics;

    andere klep gemonteerd met een langere as zodat hier de gaskleppositie sensor op kan komen.

    nog altijd aan het twijfelen over de verstelbare nokkenastandwielen, kan ze nu voor de helft dan normaal krijgen maar kosten dan alsnog 250euro.

    keuze voor motormanagement staat zo goed als vast, word een ecu die alleen de injectie aanstuurt van KMS

    #18235988

    Wat een plaatje :D :wors

    #18235989

    Netjes hoor. Dr gaat niks boven t geluid van tb’s

    #18235990

    bedankt mannen :thumbup

    #18235991

    :wors

    #18235992

    Netjes, zou zelf alleen wel investeren in een goed motormanagement systeem. Zoals een dta s60 of een vems

    #18235993

    Ziet er goed uit, verstelbare nokkenaswielen is geen overbodige luxe denk ik.

    Waar ik benieuwd naar ben is ben je nu straks daadwerkelijk goedkoper uit dan een complete set?

    Mijn ervaring is inmiddels dat het op het eind niet veel meer uitmaakt.

    #18235994

    Kms is goed. Goede ondersteuning niks mis mee.

    #18235995

    @Haasje17 wrote:

    Ziet er goed uit, verstelbare nokkenaswielen is geen overbodige luxe denk ik.

    Waar ik benieuwd naar ben is ben je nu straks daadwerkelijk goedkoper uit dan een complete set?

    Mijn ervaring is inmiddels dat het op het eind niet veel meer uitmaakt.

    goedkoper, nee echt niet bij verre na zelfs niet.. maar moet wel zeggen dat het wel stukken goedkoper kan maar dat wil ik dan weer niet..

    complete set was trouwens makkelijker geweest en goedkoper maar ik twijfel of die onder de motorkap past en dit vind ik ook iets mooier zelfs.

    #18235996

    @corsaboy wrote:

    Netjes, zou zelf alleen wel investeren in een goed motormanagement systeem. Zoals een dta s60 of een vems

    ik sta open voor suggeties omdat ik hier niet in thuis ben, goede ervaringen met dta en vems ?

    #18235997

    Hij rijdt zelf met DTA op de C20XE Kompressor in zijn Dragrace Corsa.

    Ik zelf ben fan van VEMS, daar rijdt ik dan weer me op me C20LET met dikke Garrett ook in een Dragrace Corsa (met APK en in de wegenbelasting).

    Het voordeel is dat je bij beide systemen alles kan afstellen en niet alleen de injectie wat je bij je KMS wilt gaan doen.
    Zo’n deelsysteem is meestal toch niet je van het en afstellen op een rollenbank moet je toch of je nu alles gaat programmeren of alleen de injectie.

    Daarnaast zit er in de VEMS nog veel meer mogelijkheden, in de DTA ook denk ik, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Ik heb er bijvoorbeeld wideband lambda, datalogging, knock en EGT op zitten.

    #18235998

    Iemand die mij kan helpen met de keuze van een ecu, bijvoorbeeld deze van vems, welke keuze moet ik maken bij primery en secondery trigger; neem aan hall??

    En verstandig om originele luchttemperatuur sensor te gebruiken?

    #18235999

    Tis echt waar je zelf prettig bij voelt. Ik ben een dta man.

    Dat komt voornamelijk dat er veel tuners mee overweg kunnen. Ook is de support vanuit engeland voor mij goed.

    Pieter van dp is ook kundig en helpt veel mensen. Maar ik persoonlijk heb niets met vems. Ooit in de dta wereld gestapt en blijven hangen.

    Qua vems kan ik je niet adviseren. Mocht je vragen hebben over dta stuur maar een pm.

    #18236000

    Ik zou even met Pieter van DP bellen om de juiste opties te bespreken, hij is echt heel kundig in dat soort zaken.
    OOK met het afstellen van motoren!!

    Eventueel kan je ook Freek een PM sturen, misschien dat hij je ook nog wat kan vertellen (hij heeft ervaring met VEMS en Megasquirt).

    Als je VEMS neemt, dan zou ik zowieso het externe display erbij nemen.

    #18236001

    Wat kan je op dat display dan zien?

    #18236002

    Ik zou in de buurt een tuner zoeken en op dat systeem over gaan. Makkelijk met hulp enz.

    #18236003

    LCD screen connection + LCD screen

    A LCD screen connection will be made on the Vems PnP that can be used in combination with a Vems LCD screen. On the LCD screen 8 engine parameters will be displayed; RPM, MAP, IAT, CLT, Lambda, EGT, TPS, EgoC. Sometimes, when you don’t have a laptop around, it can be very convenient to see what information the ECU gets (and sends out). The dispay layout can also be configured to show 10 engine parameters, but this makes it more confusing to read.

    #18236004

    Bij DTA en andere merken zijn ook dit soort display’s wel te vinden.
    Voor DTA is nu ook een android app waarmee je heel veel waardes rechtstreeks op je tabb terug ziet.

    ipv de dure x-dash te moeten aanschaffen of constant een laptop eraan te hebben hangen :)

    #18236005

    Mocht je aan het kiezen zijn, let op dat de ontstekingsvolgorde van een opel V6 123456 is.
    En niet alle management systemen hiermee kunnen omgaan.

    Ik heb een KMS, maar die ondersteund het ook niet, maar heb zelf het een en ander aangepast zodat het toch juist functioneert.

    #18236006

    dat is tog gewoon een kwestie van de bedrading naar injectoren en de bougiekabels wisselen?

    #18236007

    Hoe staat het met dit project?
    Ben zeer benieuwd of ie al van veraf te horen is…. king:

    #18236008

    Thanks voor de tips :thumb waardeer ik enorm.

    Helaas weinig progressie, heb een garage/box nodig om het spul op mijn gemak over te kunnen zetten.

    Bovendien ben ik nog steeds niet zeker welke ecu goed voor mijn project is.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 165)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.