v6 met throttlebodys

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 165)
  • Auteur
    Berichten
  • #18235934

    Ik zou er geen 3-liter nokkenassen in zetten, je motor verliest zn vermogen tot 4000 toeren…of hoger..

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    #18235935

    Hmm dat is dan weer minder, maar waarom doet bijna iedereen deze update dan ?
    Dus je krijgt meer vermogen maar een kleiner toerenbereik ?

    #18235936

    Ik weet het ook niet, de 2.5 standaard heeft onderin al niet veel,dat wordt zo alleen maar minder,zelfs met chip op maat, ik zou dan de standaard 2.5 chippen… ben wel benieuwd wat ie gaat doen met throttlebodys. Op youtube staat een filmpje,daar hebben ze wel een mooi systeem bedacht om alle kleppen tegelijk open te laten gaan, vrij simpel ook..

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    #18235937

    dan maar meteen scherpe nokken erin :P

    #18235938

    Haha ja mja is meteen weer zo peperduur..

    Hier nog wat teasers voor jullie;

    Voor het gasmechanisme ga ik denk ik voor een bestaand systeem van jenveys simpel,effectief en betrouwbaar maar verekte duur.http://www.jenvey.co.uk/home/accessories/linkage/jenvey-dynamics/operating-wheel-v-link-33mm-owk2-xx” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kost wat maar ziet ook fantastisch uit :afro

    #18235939

    dat ziet er godverdomme dik uit ! zou wel met airboxen en luchtslangen naar de grille werken voor koele lucht

    #18235940

    Daar zit ik indd nog voor te kijken, carbon airbox, of iets van pipercross

    Ben er nog niet helemaal uit, maar dat komt wel :thumb

    #18235941

    Je moet er wel voor zorgen dat beide banken dezelfde hoeveelheid koude lucht krijgen, anders krijg je per bank verschillende waardes.
    Aangezien dit blok dwars erin komt (Calibra zo te zien), heb je daar je grootste uitdaging.

    #18235942

    http://www.sbdev.co.uk/Fuel_Injection_Kits/2L_Fuel_Injection_Kits.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    missien hier iets aan ??

    #18235943

    Bedankt voor de link die kende ik al maar deze richt zich meer op de 4cil motoren.

    Verder heb ik een keuze gemaakt voor de airbox, geen carbon dat werd toch te gek.
    Deze word het 2 stuks een met linkse en een met rechtse opening + 100 mm slang

    #18235944

    Bestaan er web winkels in Nederland die dit verkopen..?

    Want wil toekomst gericht ook itbs op mijn x20xev kan ik vast alles bij elkaar sprokkelen ;)

    #18235945

    Ik haal persoonlijk alles uit engeland, is goedkoper en levertijd is vaak hetzelfde.

    Ik heb tot nu toe bij jenvey en burtonpower en reverie gekocht.
    In nederland heb je biesheuvel.nl en vast nog wel meer winkels.

    Maar vergis je niet in de kosten dat loopt aardig op.
    Voor de c20xe en x20xe zijn veel onderdelen te krijgen spruitstukken boddys filters pasklaar :thumb

    #18235946

    Alles wat je hier besteld, bestellen die bedrijven net zo hard in Engeland, of andere landen. Jij betaald de hoofdprijs en hun pakken de winst. En als het te lang duurt zeggen ze dat het in backorder staat. :D

    Ben benieuwd naar het geluid met de boxen er omheen.

    #18235947

    @usbstick wrote:

    Ik zou er geen 3-liter nokkenassen in zetten, je motor verliest zn vermogen tot 4000 toeren…of hoger..

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    Waar baseer je dit dan op? Heb zelfs verschillende op migweb gezien die beweren rond de 190pk te hebben gehaald met de nokkenassen tov de 170 standaard

    #18235948

    We hebben er zelf 1 rijden, die komt mijn standaard 2.5 niet voorbij, alleen op top, en die andere is zelfs gechipt.. 190 pk bij 5900 toeren..

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    #18235949

    Thanks voor de tip in ieder geval, blijf straks met de 2.5 cams rijden king:

    Deze week ga ik de onderlinge klepbedieningen verlengen en een systeem maken om de banken te koppelen.
    Heb alles al op papier staan nu nog ff maken :wub

    #18235950

    ik ben zeer nieuwschierig,kan haast niet wachten tot ie gaat lopen.. :thumb

    #18235951

    Kan ook staat van de motor zijn.. Maargoed heb er zelf eentje staan met 3 liter assen, en wat andere aanpassingen, en binnekort een originele ala daily. Zal ze tzt beide op de bank zetten om het verschil eens te bekijken (volgens miruni zouden de assen wel winst moeten opleveren gezien zn vorige vermogensschatting)

    #18235952

    ik zou gewoon die 3,0 assen erin doen dat t misschien bij usbstick niet werkt werkt t misschien bij jouw wel met de itb’s en een chip op maat ,,,,

    #18235953

    @Davebatenburg wrote:

    Kan ook staat van de motor zijn.. Maargoed heb er zelf eentje staan met 3 liter assen, en wat andere aanpassingen, en binnekort een originele ala daily. Zal ze tzt beide op de bank zetten om het verschil eens te bekijken (volgens miruni zouden de assen wel winst moeten opleveren gezien zn vorige vermogensschatting)

    De Vectra die Arjan bedoeld:

    Motor is in geheel prima (bijna peefecte) staat, distri staat strak op tijd, en hij is door miruni gechipped.

    #18235954

    Oke apart, ben dan benieuwd wat de mijne gaat doen. Misschien leuk een keer te testen met dezwlfde motor etc.

    #18235955

    Ja je moet het doen als je het voor jezelf wil weten, maar het zal voor niks zijn, het is leuk als je vaak in Duitsland rijd en lekker kan trappen, hier zal je de stoplicht sprintjes verliezen..

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    #18235956

    En is de setup verder bij beide motoren hetzelfde zoals inlaat uitlaat enz?

    #18235957

    Jep..

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    #18235958

    Jup helemaal gelijk verder

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 165)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.