v6 met throttlebodys

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 165)
  • Auteur
    Berichten
  • #18235909

    Weer even een update,

    Extra motor geregeld dankzij opelpower89, dus wat makkelijker met passen, meten/testen.
    De eerste serie gaskleppen zijn ook binnen… ieni mini zijn ze maar komen perfect uit met de inlaat.

    Foto’s komen nog wel :afro

    #18235910

    als ze niet kleiner zijn als de inlaatspruitstukkanalen kan dat zoiezo al geen kwaad. en je hebt er nu 1 per cilinder, ipv 1 grote voor 6 cilinders :) ben echt benieuwd naar de foto’s!

    #18235911

    graag gedaan kerel ! ik heb er ook voorbaat bij :P

    #18235912

    hier een paar foto’s,

    even provisorisch gepast en gekeken.
    De bmw gaskleppen, losgehaald.

    op het inlaat spruitstuk, die rubber word nog anders, wellicht van siliconeslang.




    #18235913

    nais ! :thumb

    #18235914

    Zeker gaaf…

    Is dat spul een beetje makkelijk te lassen?
    Het mooist zou zijn als er flenzen aan zouden komen ipv rubber slangen. Ivm het verlopen van je gasklepafstellingen onderling.

    Je zult zien dat als je straks alles lopend hebt, je bezig blijft met synchroom stellen. Het zou veel beter zijn als alles zoveel mogelijk stijf aan elkaar komt. Trillingsvrij zodat er nauwelijks iets verlopen kan.

    Zijn die rubber stopjes voor de synchroommeter?
    Ik heb zelf een carbtune pro daarvoor, helaas alleen voor 4 cilinders. Is eventueel wel bruikbaar, maar wat lastig met de overige 2 cilinders.

    Keep up the work, ben zeer benieuwd naar een v6 op individuele gaskleppen :thumbup

    #18235915

    Lassen kan wel denk ik maar dan krijg je het ook “nooit “meer los en ik denk dat het verlopen wel meevalt als ik het net zo monteer als origineel op de bmw met boven en onder een verbindingstrip moet alleen de onderlinge verbinding van de gaskleppen nog zien te verbinden.

    Eigenlijk begint het avontuur pas net dus zal nog wel met mij kop tegen het een en ander aanlopen

    #18235916

    Gisteren 6 rampipes besteld van 39mm lang.
    En een nieuwe motorbok zodat ik het inmiddels kale blok kan ophangen en dan kan ik gaan passen en meten.
    Ook zijn gisteren de overige gaskleppen binnengekomen.dus ik ben happy king:

    #18235917

    :kewlpics :kewlpics :kewlpics

    #18235918

    hier wat foto’s hoe het tot nu toe is;


    hier is goed te zien dat de kleppen kort op de kleppendeksel komen te liggen en ik dus waarschijnlijk geen problemen krijg met de ruimte onder de motorkap.

    nu met alle 6 de kleppen en de boel een beetje schoongemaakt.


    betreft de verbinding tussen de kleppen zou het mooi zijn als ik 2asje kon (laten ) maken waar 3 kleppen mee bediend werden, dan zit je ook niet met het verlopen van de kleppen/afstellen

    en nu nog wachten op de rampipes :agent

    #18235919

    Dat is idd waar ik ook aan zat te denken.

    Alle asjes met elkaar koppelen.

    Steken ze gEnoeg uit om een koppelstukje tussen te zetten? Denk dat 5mm nodig is.

    Je krijgt dan wel een zwaar gaspedaal denk ik, neem aan dat er op alle gaskleppen een veer zit?

    #18235920

    Wat doet dit nu eigenlijk met de motor? En wat doet het kwa pk’s?

    #18235921

    Geen idee wat het kwa pk doet +- 25pk maar het klinkt zo ongelofelijk vet.
    Wil ook nog de 3 liter nokkenassen

    Alle kleppen hebben veren maar die kan ik wel loshalen volgens mij en dan een centrale veer behouden per cil.bank
    Heb nog 2 klepjes over dus daar kan ik wel wat mee proberen.

    #18235922

    :kewlpics

    #18235923

    Ik zou het zo simpel mogelijk houden en de originele lipjes voor de verbinding verlengen en verstevigen.
    Zo te meer verbindingen des te moeilijker om alles synchroon te houden(ben ik zelf ook achtergekomen).
    Misschien de verbindingen tussen de gaskleppen een halve slag op de as kan draaien zodat je het gedeelte waar de gaskabel op draait
    beter uitkomt zodat je de gaskabel aan de brug(verbinding van de 3 gaskleppen) vast kan maken.
    Zo heb je geen verloop tussen de 3 gaskleppen.
    Heb je alleen nog het probleem dat de beide cilinderbanken gelijk moeten werken. :hmmz

    #18235924

    Klopt daar ben ik gister ook achter gekomen, voor beide banken zijn ook mooie oplossingen zoals deze

    #18235925

    dat ziet er ff dik uit !

    #18235926

    Is dat ook pasklaar te krijgen voor een v6? Kom je dan wel met de motorkap uit?
    Het ziet er wel dik uit zo :shock:

    #18235927

    Dat was even een willekeurige voorbeeldfoto, dit gaat nooit passen maar ik doelde op het mechanisme in het midden om de kleppen mee te bedienen.
    Er is ook een pasklare set voor de v6 maar ook daar twijfel ik aan de beschikbare ruimte die ik heb

    #18235928

    Ik denk dat je met een frame de 2 gaskleprijen met elkaar moet verbinden.
    Dan kun je met stangetjes werken,maar om dat ook mooi te krijgen :hmmz

    #18235929

    Voor de liefhebbers de rampipes zijn binnen, ook hier moet ik kijken hoe ze vast komen te zitten

    #18235930

    ik vind t dik !

    #18235931

    Die vind ik leuk knop gaat overuren draaien :thumbup

    #18235932

    Gaaf!!!!! :kewlpics :kewlpics

    #18235933

    Bedankt allemaal voor de likes, dat helpt me enthousiast te blijven. :thumb

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 165)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.