V-power

Forumindex Forums Techniek Ecotec V-power

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 65 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 164)
  • Auteur
    Berichten
  • #17327331

    Uit tests is gebleken dat het je motor zuivert, maar bij een hoger aantal pk´s merk je pas verschil, dus een 1.2 naftje zal je weinig merken, nog erger, hij verbruikt zelfs meer, heb je een 2 liter turbo daartegen kan de winst tot 25 pk zijn met V-power., maar het verbruik bij een zware voet zal niks helpen, algemeen kan je aannemen dat bij een zware voet V-power nog meer verbruikt…ik tank het altijd, is beter voor je motor, maar als je puur naar verbruik wilt, V-power tanken en heel kalm rijden, anders doet het niks…:cool:

    #17327332

    Sinds de zomer ongeveer tank ik ook 98 (verder niet specifiek.. gewoon 98) in mn x20xev. Mijn gevoel is dat hij in vergelijk met 95 soepeler en rustiger loopt en beter oppakt onderin.

    Zuiniger? Geen idee, lukt me toch niet om zuinig te rijden. (die boordcomputer kan er maar beter uit.. getallen word je toch niet blj van;) )

    #17327333

    Mwha, ik heb het 6x getankt, en toch echt rustig gereden.

    Maar nee, bij een 1.2 helpt het echt niet :)

    Ik gebruik idd gewoon meer:hmmz

    #17327334

    Origineel gepost door 2slow
    Sinds de zomer ongeveer tank ik ook 98 (verder niet specifiek.. gewoon 98) in mn x20xev. Mijn gevoel is dat hij in vergelijk met 95 soepeler en rustiger loopt en beter oppakt onderin.

    Zuiniger? Geen idee, lukt me toch niet om zuinig te rijden. (die boordcomputer kan er maar beter uit.. getallen word je toch niet blj van;) )

    Ook mijn Astra F X20XEV loopt sinds september op 98, hij loopt niet zo mechanisch meer, pakt ook iets beter op, maar zuiniger…uhm als ik 50km meer kan rijden is het veel… dus nee, het is niet veel zuiniger bij mij!

    #17327335

    Nee die indruk had ik direct ook niet. Maar het rijd / voelt wel beter.

    #17327336

    ik tank nou ook alleen nog maar v-power in me veccie
    hij loopt soepeler en is iets vlotter en verbruik hou ik me niet mee bezig

    #17327337

    Heb dit forum even aangezien en ben nu toch wel nieuwsgierig. Mijn Astra X20XEV krijgt normaal altijd euro 95 ongelood. maar nu wil ik toch wel eens iets anders proberen.
    Ik weet dat je gewoon V-power erbij in kan gooien, maar kan ik gewoon de tank leegrijden en hem dan eens volgooien met euro 98?

    #17327338

    gewoon 98 gaan tanken.
    is niet echt nodig deze eerst helemaal leeg te rijden.
    maar kan natuurlijk geen kwaad, als je hem maar niet droog rijd.

    Zelf tank ik ook niet anders meer dan VPower.
    Heb eerst een tijd op BPUltimate 98 gereden..
    Maar ik vond die persoonlijk merkbaar minder dan VPower….

    “vroeger” kon je in autoshops, octaan verhogers kopen.
    Tegenwoordig weten ze niet eens meer waar je het over hebt als je ernaar vraagt…

    #17327339

    Je kan waarschijn idd gewoon tanken. Heb zelf wel eerst praktisch de tank leeg gereden. De motorsturing reageert vanzelf op het hogere octaan gehalte dus dat red zich wel.:thumbup

    #17327340

    ik tank ook altijd V-power zowel in mijn corsa 1.6 8v gsi als in mijn vectra 1.6 16v,
    ze zijn beide een beetje zuiniger, en zijn een stuk veller. met name de vectra.

    #17327341

    Ik heb sinds vorig jaar februari tot ongeveer eind september ook V-power getankt. Heb een astra met x16sz, 1.6i 71pk.
    Merkte wel dat hij wat soepeler werd, maar ik ben er gewoon mee gestopt omdat weer full-time ben gaan studeren. Kan niet echt zeggen over hij zuiniger was……..:wtf
    Sinds de koppakking is vervangen rijd hij ook net zo soepel met ron95!

    #17327342

    Ik moet toegeven dat ik het met mijn vectra het niet echt gemerkt heb maar dat komt omdat ik daar al 98 mee tank, maar ik heb met mijn BMW 320i cabrio het verschil zeker gemerkt die reed altijd zeker een jaar lang iedere tank rond de 1:7 – 1:7,2 niks meer niks minder:(

    met v-power 1ste keer tanken 1:8,1 en dat is zo gebleven en als je dat zo een beetje gaat uit rekenen dan ben je net zo veel kwijt als 95.

    dus lang leven de V-power!!!!!!!!!:wors:wors:wors:wub

    #17327343

    Ik heb het de eerste 15.000 km erin gegooid bij m’n 1.8 140pk, ben later over gegaan op 95 (op verzoek van mijn werkgever) maar heb er eigenlijk helemaal niets van gemerkt. Niet in verbruik, ook niet in prestatie. IS het niet gewoon een slim marketing trucje? Eerst heette dat spul Pura, zou beter zijn voor het milieu. Geen hond die het toen kocht. Plotseling heet het V-Power (Virtual?) en zou het beter zijn voor de prestaties. Moet wel zeggen dat ik het in mijn motor gooi, daar heeft het met hoge toeren (15.000) wel wat effect. Heeft m.i. alleen te maken met het octaan gehalte niet met dat de benzine beter is.

    #17327344

    Ik rij de afgelopen 2400Km bij wijze van experiment consequent op V-Power Diesel. Het verbruik is behoorlijk aan het teruglopen en de auto rijdt soepeler.

    Ik kwam van rond de 1:14 en zit nu rond de 1:17 en het verbruik daalt nog steeds. Is dit ‘mind over matter’ of toch de V-Power diesel?

    Groet,
    Hans

    #17327345

    Allebei de Omega 6 pitters worden hier vol gegooid met V-Power en soms als we toch in duitsland zitten met een goedje wat naar verluid een octaan gehalte heeft van 100.

    Ik vindt de auto’s er ook mooier door lopen, maar dat is toch logisch ter verklaren: hoe hoger het octaan gehalte hoe beter de verbranding, hoe beter de verbranding hoe mooier de auto loopt.

    En ik vindt dat die paar euro op een volle tank het hem ook niet doet !

    Als liefhebber wil ik alleen het beste, en als ik daarvoor een iets duurdere benzine moet tanken neem ik dat op de koop toe ;)

    Goodgoan,

    Lars

    #17327346

    Hmmm als ik dit allemaal zo lees ga ik ook maar is 98 in mijn X20XEV knallen,ben benieuwd wat het doet!!!!:cool:

    #17327347

    Heb gisteren mijn tankje ook maar eens helemaal volgegooid met dit goedje. Ben benieuwd :) :afro

    #17327348

    Ik ga eens euro 98 tanken. Ben beniuwed wat het doet met een 1.4 90pk’er

    #17327349

    We zijn 4 dagen verder Titanium ;)

    Je Corsa rijdt vast niet zo zuinig dat je nogsteeds op die tank rijdt :P
    Haalt het wat uit? Ik heb zelf ook wel eens 98 getanked en haalde voor mijn gevoel weinig uit. Verbruik werd niet lager en de auto werd twijfelachtig pittiger, dus in prijsverhouding weer lekker 95 gaat tanken ;)

    #17327350

    Even een update:

    Van de week voor de 2e keer V-powerdiesel getankt en ik merk echt een aannemelijk verschil in verbruik! Ik heb zelfs meer korte ritten gereden en toch is mijn verbruik gedaald naar 1:21,5 ipv de 1 op 19!! :wors

    #17327351

    Origineel gepost door tcf
    Even een update:

    Van de week voor de 2e keer V-powerdiesel getankt en ik merk echt een aannemelijk verschil in verbruik! Ik heb zelfs meer korte ritten gereden en toch is mijn verbruik gedaald naar 1:21,5 ipv de 1 op 19!! :wors

    Kijk! Als je nu al verschil merkt moet het alleen maar beter worden. De benzine / diesel gaat pas na 5 volle tankbeurten zijn werk echt goed doen.
    Dus blijven tanken. Ik vind het ook echt top brandstof!!:D

    #17327352

    Origineel gepost door Famous
    We zijn 4 dagen verder Titanium ;)

    Je Corsa rijdt vast niet zo zuinig dat je nogsteeds op die tank rijdt :P
    Haalt het wat uit? Ik heb zelf ook wel eens 98 getanked en haalde voor mijn gevoel weinig uit. Verbruik werd niet lager en de auto werd twijfelachtig pittiger, dus in prijsverhouding weer lekker 95 gaat tanken ;)

    Tsja, tank nog steeds 95, laatst ermee volgegooit uit automatisme. Dus ff wachten tot de volgende tankbeurt, maar die duurd nog wel ff:jerry

    #17327353

    Origineel gepost door emilio3333

    Origineel gepost door tcf
    Even een update:

    Van de week voor de 2e keer V-powerdiesel getankt en ik merk echt een aannemelijk verschil in verbruik! Ik heb zelfs meer korte ritten gereden en toch is mijn verbruik gedaald naar 1:21,5 ipv de 1 op 19!! :wors

    Kijk! Als je nu al verschil merkt moet het alleen maar beter worden. De benzine / diesel gaat pas na 5 volle tankbeurten zijn werk echt goed doen.
    Dus blijven tanken. Ik vind het ook echt top brandstof!!:D

    Blijf ik ook zeker doen :D Zo heb je het verschil in kosten t.o.v. “gewone” diesel er wel uit en het is nog beter voor je motor ook :jerry

    #17327354

    Origineel gepost door emilio3333

    Origineel gepost door tcf
    Even een update:

    Van de week voor de 2e keer V-powerdiesel getankt en ik merk echt een aannemelijk verschil in verbruik! Ik heb zelfs meer korte ritten gereden en toch is mijn verbruik gedaald naar 1:21,5 ipv de 1 op 19!! :wors

    Kijk! Als je nu al verschil merkt moet het alleen maar beter worden. De benzine / diesel gaat pas na 5 volle tankbeurten zijn werk echt goed doen.
    Dus blijven tanken. Ik vind het ook echt top brandstof!!:D

    Blijf ik ook zeker doen :D Zo heb je het verschil in kosten t.o.v. “gewone” diesel er wel uit en het is nog beter voor je motor ook :jerry

    #17327355

    Ben nu inderdaad aan mijn 5de tankbeurt v-power,gaat snel bij een 3.2 :( maar ben zeer tevreden,loopt echt als een speer en niets op aan te merken kortom ik blijf v-power tanken!!

    vr gr hans v-6 :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 164)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.