V power zooi

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #17692675

    Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
    ben benieuwd, hoe het nou echtzit,

    want een c20let heeft tocheen pingelsensor en mag daarom toch niet gaan pingelen?

    dat zou handig zijn..
    gewoon een pingelsensor op je blok plakken en klaar..
    Nee op het moment dat de motor gaat pingelen (kloppen) detecteerd de klopsensor dit.

    Vervolgens zal de ecu ervoor zorgen dat het ontstekingstijdstip verandert om schade aan de motor te proberen te voorkomen.

    kan dus wel degelijk pingelen, zonder dat jet het door hebt.

    #17692676

    ja een klopsensor bedoel ik,

    deze past dat de ontstekings timing aan, meen ik. waardoor hij het pingelen probeert te voorkomen.

    maar kan dit slechts binnen een bepaalde bandbreedte ?

    #17692677

    V-power 100 is gelukkig echt wel 100:P

    #17692678

    Beste meneer Botter,

    Shell V-Power in Nederland is een 97 RON benzine, en kan in elke benzinemotor gebruikt worden vanaf bouwjaar 1996. Deze motoren zijn uitgerust met een pingelsensor en kunnen de ontsteking aanpassen aan de getankte brandstof. Is de motor niet uitgerust met een pingelsensor, of de motor is speciaal getuned, dan kan Shell V-Power 97 RON (enkel in Nederland) gebruikt worden to een compressieverhouding van 1 op 11.

    Met vriendelijke groeten, bien à vous, kind regards

    Joris Vermeylen
    Shell Lubricants Technical Information Centre (TIC) BeNeFrux & Switzerland (Fr)
    :fy1:fy1:fy1

    Mooi antwoord met andere woorden we moeten het maar doen met minder vermogen.
    Nou nee dus al moet ik hem naar een andere pomp duwen geen shell in mijn tank:fy1

    #17692679

    wel snel antwoord, maar idd geen Vpower, en ik heb het ook nog nooit getankt in mijn c20let.. alleen BP 98.

    #17692680

    Gulf euro98 scheelde bij mij toch zeker wel 6pk tegenover v-power!!
    Dat zou vast wel niet liggen aan de laatste RON…
    En dit was met een c20xe met 283 graden stokken en chip.

    Zou de uitdraaien er is ff bij zoeken, zelfde bank, zelfde specs btw.. ;)

    #17692681

    hhmzz ondanks dat het wel 97 is, is het dus wel troep :(

    #17692682

    Lol

    Precies wat ik verwacht had van shell heb het altijd al gezegt dat het troep is haha…

    BP Ultimat 98 rulezzzzzzzzzz:wors:wors:wors:wors

    #17692683

    IK TANK XL VAN TEXACO IS DATWEL 98.?

    #17692684

    erhange er twee 95 en xl neem aan dat dat 98is

    #17692685

    zoek t ff na op de site van texaxo

    #17692686

    Originally posted by Piele
    Gulf euro98 scheelde bij mij toch zeker wel 6pk tegenover v-power!!
    Dat zou vast wel niet liggen aan de laatste RON…
    En dit was met een c20xe met 283 graden stokken en chip.

    Zou de uitdraaien er is ff bij zoeken, zelfde bank, zelfde specs btw.. ;)

    Alleen goed te vergelijken als je toen op hetzelfde moment je komplete brandstofsysteem hebt afgetapt.
    En zo zuiver op 1 brandstof hebt getest :vertag

    #17692687

    origineel gepost door Corsa_GSi

    Originally posted by Piele
    Gulf euro98 scheelde bij mij toch zeker wel 6pk tegenover v-power!!
    Dat zou vast wel niet liggen aan de laatste RON…
    En dit was met een c20xe met 283 graden stokken en chip.

    Zou de uitdraaien er is ff bij zoeken, zelfde bank, zelfde specs btw.. ;)

    Alleen goed te vergelijken als je toen op hetzelfde moment je komplete brandstofsysteem hebt afgetapt.
    En zo zuiver op 1 brandstof hebt getest :vertag

    Is ook gebeurd..:sleeping
    Dit was 5 weken erna…
    Is gemeten op v-power (zooi, werd mij verteld achteraf..), dus nog maar is banken..
    Tank kats leeg gedrained, filter vervangen en 98 er in.
    3 weken alleen op 98 gereden en toen weer gaan banken.
    Geloof zelfs dat het 8pk was, maar moet is heel goed zoeken naar de uitdraaien, staat t zwart op wit, zelfs brandstof staat er nog bij ;)

    #17692688

    origineel gepost door skinsdale
    IK TANK XL VAN TEXACO IS DATWEL 98.?

    JA dat is ook 95.:fy1:fy1:cry:cry

    #17692689

    origineel gepost door Andre Botter

    origineel gepost door skinsdale
    IK TANK XL VAN TEXACO IS DATWEL 98.?

    JA dat is ook 95.:fy1:fy1:cry:cry

    bij sommige texaco pompen is er ook nog superplus 98
    ik tank alleen maar dat en af en toe bp ultimate en draaid op beide goed

    #17692690

    Ik hoop niet dat BP straks failliet gaat na dat olievlekje
    (want de claims moeten nog komen!)

    Want dan wordt het lastig(zeker als je auto alleen op 98 loopt)

    #17692691

    in duitsland heb je die v-power racing…dacht dat dat 100 of 105 was

    #17692692

    dan gaat iedereen maar op E85 rijden :jerry

    #17692693

    inderdaad de duitse v-power 100.

    dat is echt 100 octaan

    #17692694

    Aral heeft in DLD ook octaan 100 trouwens.

    #17692695

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    dan gaat iedereen maar op E85 rijden :jerry

    Ik heb wel eens gelezen dat auto’s daarvoor kunnen
    worden omgebouwd

    Maar ik vind het geen slecht idee
    E85 geeft nog meer power

    #17692696

    klopt allemaal…

    DLD = v-power 100octaan
    NLD tussen 95,7 en 97 max
    Heb de resultaten op een klopmotr zelf gezien.

    Herb er nu zelf geen last van.. ik rijd E85 en dat is VERR boven de 100octaan getal

    #17692697

    origineel gepost door Barrythefirst

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    dan gaat iedereen maar op E85 rijden :jerry

    Ik heb wel eens gelezen dat auto’s daarvoor kunnen
    worden omgebouwd

    Maar ik vind het geen slecht idee
    E85 geeft nog meer power

    ik meen dat het gelijk staat aan octaan 105 en dat je 30% meer brandstof moet injecteren..

    heb zelfs youtube filmpjes gezien van mensen die zeggen dat je niks hoeft aan te passen, ( dat door de betere koeling, wat het geeft, geen moterschade op loopt, maja dat was bij een oud v8 blok die dingen kunnnen alles hebben, dus zou het maar niet uitproberen op je opel :P

    #17692698

    Dat klopt, voor chemisch correct mengsel moet je meer inspuiten en dat kan varieren tussen 25% en 40% meer.

    Het verbrand inderdaad koeler, en veel schoner.

    Rally auto kwam op E85 zonder katalysator zelfs door een 4-gas test heen (y)

    #17692699

    origineel gepost door DdV
    Dat klopt, voor chemisch correct mengsel moet je meer inspuiten en dat kan varieren tussen 25% en 40% meer.

    Het verbrand inderdaad koeler, en veel schoner.

    Rally auto kwam op E85 zonder katalysator zelfs door een 4-gas test heen (y)

    En wat ik nu interessant vind heb je iets aangepast aan je auto??
    Heb zelf een OPC-tje dus ben wel benieuwd hoe en wat ik moet aanpassen.
    Kom wekelijks in Duitsland dus kan er goedkoop aankomen
    a 83 euro cent.
    Tenslotte is het zo dat de Fuel Flex motoren van Saab de 2.0 turbo 220Pk. gewoon van Opel is.

    Mvgr. Peter.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.