Uitvallen 'koude motor'

Forumindex Forums Modellen Manta Uitvallen 'koude motor'

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227788

    Beste forumleden,

    Ik zit al een tijdje met een probleem waar ik me vooral in deze tijd weer heel erg aan ga ergeren. Dat is namelijk het constant uitvallen van de motor wanneer deze nog koud is.

    De motor start verder prima, maar ik moet +/- de eerst 5 a 10 minuten het stationair toerental zelf regelen d.m.v. het gaspendaal, anders valt de motor namelijk uit omdat deze niet zelfstandig op toeren blijft. (En dit is niet zo simpel als je ergens voor moet stoppen) ;)

    Ik zit zelf te denken dat het misschien iets te maken heeft met de automatische choke, maar zou zo niet weten hoe ik hier achter zou kunnen komen.

    -Manta B 2.0l S.
    -Varajet carburateur met automatische choke.
    – LPG en benzine (probleem is bij beide brandstoffen)

    Ik hoop dat iemand me tips kan geven aangaande dit probleem!

    Bij voorbaat dank!

    #17750724

    Doet de choke het wel en hoe start je de motor als die koud is?

    Die van mij (ook 2.0s Varajet II) slaat met een koude motor alleen af als ik de radio aan heb maargoed dat vreet stroom.

    #17750725

    Ik denk de choke (dat zwarte potje) even nakijken

    #17750726

    Ja ligt eraan of hoe hijzelf start.

    #17750727

    Ik weet niet of de choke nog functioneerd en heb ook geen idee hoe ik hier achterkom. Verder heb ik ook begrepen dat je de automatische choke inschakeld door voor het starten eenmalig het gaspendeel tot aan de bodem moet instrappen, maar dit heeft ook geen effect op het probleem.:(

    #17750728

    Nou je start goed (geen gas geven TIJDENS het starten, alleen ervoor) dus als het goed is zou dan je choke opengaan. Dit is duidelijk merkbaar, de motor loopt dan veel meer toeren stationair. (Bij mij nu volgens mij 2000 toeren, heb sinds kort een toerenteller).

    #17750729

    Of de choke nog werkt, is te controleren door het luchtfilter te verwijderen.

    Ga als zo te werk;
    Als de motor nog koud is, eerst de luchtfilter verwijderen.
    Kijken naar de chokeklep of die open staat,
    dan het gaspendaal 1x helemaal indrukken, en dan kijken of de chokeklep dicht staat.
    Dit geheel zonder te proberen om de motor te starten.
    Kan zijn dat er ook op LPG gereden word, de choke buiten werking is gezet.

    Ik laat de choke gewoon in werking op LPG, maar verwijder alleen de chokeklepafdichting klep.

    #17750730

    miss dat hij ergens valse lucht pakt, wardoor hij uitvalt als hij koud is

    #17750731

    origineel gepost door Stender
    Doet de choke het wel en hoe start je de motor als die koud is?

    Die van mij (ook 2.0s Varajet II) slaat met een koude motor alleen af als ik de radio aan heb maargoed dat vreet stroom.

    Misschien een keer tijd voor een nieuwe accu?

    #17750732

    origineel gepost door manta_dennis

    origineel gepost door Stender
    Doet de choke het wel en hoe start je de motor als die koud is?

    Die van mij (ook 2.0s Varajet II) slaat met een koude motor alleen af als ik de radio aan heb maargoed dat vreet stroom.

    Misschien een keer tijd voor een nieuwe accu?

    Denk het idd ook ja.

    #17750733

    Bedankt voor alle reacties. De accu is een half jaar geleden vervangen door een nieuwe.

    Ik ga vandaag eens proberen wat Manta2 me heeft uitgelegt, ben benieuwd!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.