uitvallen en slecht lopen gsi

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) uitvallen en slecht lopen gsi

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211130

    hoi
    ik heb een opel kadett cabrio gsi van 91 die wil maar niet goed lopen
    als ik hem start moet ik gas blijven geven anders slaat hij gelijk weer af
    als die ff loopt en laat langzaam het gas los blijft hij wel stationeer lopen rond de 15000 of hij zakt weer zover af dat hij bijna afslaat!!

    ook is er niet nogmaal mee terijden
    in 1 trek hij super maar wanneer je na de 2 overschakeld valt het vermogen weg en valt die auto uit!
    dit doet hij ook als je in de 1 weg rijd en dan alleen de koppeling indruk en weer loslaat

    bougie waren pik zwart die heb ik helemaal schoon gemaakt
    andere luchtmassa meter heb ik ook geprobeerd maar zonder succes

    als die koud is loopt die net zo beroerd
    als je dan 1 keer goed gas geeft en je laat het gas los slaat hij af
    als je weg rijd is het volle vermogen beschrikbaar maar geef je 1 keer gas en laat het gas los valt hij uit
    zelfde als bij het over schakelen van de 1 na de 2 dan is ook alle vermogen opeens weg dan reageerd hij ook niet het op het gas
    pas wanneer je dan de koppeling indruk en dan langzaam oplaat komen terwijl je nog rolt wil die nog aan slaan of gewoon weer starten maar dan MOET je wel gas geven

    hoorde ook al dat het misschien de comp. is
    wie weet wat er mee kan zijn!!

    #17507594

    Denk een benzine probleempje …

    Oplossing :

    Motorkap los links achter bij de dynamo zitten de toevoer en retour slang van de benzine trek 1 van deze 2 los, liefst de aanvoer leiding de benzine moet er uit spuiten !(pas op voor je ogen)
    Doet dat het niet dan is of je pomp overleden of je benzinefilter helemaal verstopt of een leiding ergens knel komen te zitten !

    Anders zou je beninerelais nog aan het eind van zn latein kunnen zijn.
    Mocht het niet een van bovenstaande zijn hoor ik het graag.

    grtzzzz

    #17507595

    ik ga morgen eens kijken alvast bedankt en je hoord van ons
    als het dat niet is dan haal ik er alles af
    en ga ik de stuurbekr. en het dak over zetten op de rode

    volgens de verkoper is de brandstofslang en en filter pas vervangen

    heb nog een vraagje
    zit er kwa vermogen veel verschil tussen een gsi van 89 en 91??

    de 91 trek veel sneller na mijn mening
    verder weet ik niet of die ook echt sneller is omdat die na het overschakelen alle vermogen kwijt is

    op het blok van de 91 staat injectie op die van de 89 niet

    #17507596

    m’n vader en ik hebben even gekeken en de toevoer los gemaakt de benzine spuit er uit (haast teveel zei m’n vader)

    iemand nog een andere optie wat het zou kunnen zijn??

    groetjess

    origineel gepost door Poolnoordgsi
    Denk een benzine probleempje …

    Oplossing :

    Motorkap los links achter bij de dynamo zitten de toevoer en retour slang van de benzine trek 1 van deze 2 los, liefst de aanvoer leiding de benzine moet er uit spuiten !(pas op voor je ogen)
    Doet dat het niet dan is of je pomp overleden of je benzinefilter helemaal verstopt of een leiding ergens knel komen te zitten !

    Anders zou je beninerelais nog aan het eind van zn latein kunnen zijn.
    Mocht het niet een van bovenstaande zijn hoor ik het graag.

    grtzzzz

    #17507597

    met zwarte bougie’s kan het niet aan te weinig benzine liggen. denk eerder ontsteking, wanneer zijn de verdeelkap/rotor/kabels/bougie’s voor het laatst vervangen? misschien even aan de uitleeskast, misschien wel de temp sensor die overleden is. of misschien wel de luchtmassa meter die stuk is.

    #17507598

    vandaag weer ff bezig geweest

    dat hij niet stationeer wil lopen is nu verholpen!!

    maar hij valt nog steeds uit wanneer je overschakeld en gas geeft

    uitlaten lezen kon ik deze week eigenlijk terecht maar m’n dadelijkse auto is nu stuk en die gaat ff voor!!

    van alles alwel geprobeerd andere
    computter
    onsteking
    bougie kabels
    luchtmassa meter
    openluchtfilter en orgineel ( met de open loopt hij beter)
    alle massa punten schoon gemaakt

    ik weet het zo niet meer iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn????

    #17507599

    heb nog een 89e staan die loopt goed!
    heb ik alles vandaar eens over gezet
    bougie kabels
    lmm
    ontsteking/rotor
    maar het probleem blijft
    denk dat hij ergens valse lucht krijg maar waar??
    met een openlucht filter loopt hij wel een stukje beter

    origineel gepost door LetXe
    met zwarte bougie’s kan het niet aan te weinig benzine liggen. denk eerder ontsteking, wanneer zijn de verdeelkap/rotor/kabels/bougie’s voor het laatst vervangen? misschien even aan de uitleeskast, misschien wel de temp sensor die overleden is. of misschien wel de luchtmassa meter die stuk is.

    #17507600

    lfr /stappenmotor schoonmaken of vervangen geprobeerd?

    #17507601

    ik heb denk ik hetzelfde probleem

    mijn auto verzuipt ook en de bougies worden ook zwart.

    is me alleen opgevallen dat mijn auto geen benzine retour geeft en dat kan natuurlijk de oorzaak zijn waardoor de brandstofdruk te hoog is en de auto gaat verzuipen?

    heb ook al van alles geprobeert. laat wel iets weten als ik zelf meer weet :thumbup

    #17507602

    Originally posted by rabbitopc
    ik heb denk ik hetzelfde probleem

    mijn auto verzuipt ook en de bougies worden ook zwart.

    is me alleen opgevallen dat mijn auto geen benzine retour geeft en dat kan natuurlijk de oorzaak zijn waardoor de brandstofdruk te hoog is en de auto gaat verzuipen?

    heb ook al van alles geprobeert. laat wel iets weten als ik zelf meer weet :thumbup

    geen benizne in de retour is erg slecht..
    Als die brandstofdrukregelaar vast staat dat er nix naar de retour loopt belast je de injectoren ook onnodig..
    ff andere regelaar ertussen hangen.

    is toch een losse bij de 8v..

    #17507603

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by rabbitopc
    ik heb denk ik hetzelfde probleem

    mijn auto verzuipt ook en de bougies worden ook zwart.

    is me alleen opgevallen dat mijn auto geen benzine retour geeft en dat kan natuurlijk de oorzaak zijn waardoor de brandstofdruk te hoog is en de auto gaat verzuipen?

    heb ook al van alles geprobeert. laat wel iets weten als ik zelf meer weet :thumbup

    geen benizne in de retour is erg slecht..
    Als die brandstofdrukregelaar vast staat dat er nix naar de retour loopt belast je de injectoren ook onnodig..
    ff andere regelaar ertussen hangen.

    is toch een losse bij de 8v..

    ja klopt heb al een andere gemonteerd maar is hetzelfde.

    dus ze zijn allebei kapot :thumbdown :fy1

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.