uitval probleem opel Astra G coupe

Forumindex Forums Modellen Astra uitval probleem opel Astra G coupe

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Hallo Allemaal,

Sind 4 jaar ben ik trotse eigenaar van een Opel Astra G coupe 1.6 Bertone edition. Ik heb nog nooit problemen gehad en de auto heeft nu 140.000 Km gelopen. Nu heb ik de laaste 3 maanden een raar probleem met het starten van de auto. Het is een probleem dat niet heel vaak voor komt( tot nu toe 3 keer)

Het probleem deed zich voor de eerste keer voor zoals al gezegd 3 maanden geleden als ik een na een rit van 15 min de auto parkeerde. Na een uur kwam ik terug en starte de auto niet(wat nog nooit was voor gekomen). Na een paar keer proberen heb ik nog 10 min gewacht en toen starte die weer perfect. Ik dacht dat het misschien wel eens kon gebeuren.

4 weken later het ik weer het zelfde probleem na een autorit van een 15 min starte de auto niet. Ik heb de auto laten staan en de volgende morgen starte de auto weer perfect.
    Ik heb er weer een antal weken zonder problem mee gereden en eergisteren viel de motor zomaar spontaan uit zonder sputteren of enige waarschuwing te geven. Ik kon de auto langs de kant van de weg zetten en heb geprobeerd heb te starten en dat ging niet. Na 15 min wachten starte hij weer en kon ik naar huis.

Ik heb de foutcode weten te lezen(rem en gaspedaal) en die was 0230 en via internet is dat dan: “PO230 – Fuel Pump Primary Circuit”

Heeft iemand van u ervaring met dit probleem? Wat zou het specifieke probleem kunnen zijn?

Met vriendelijke groet

Dave

heb dit ook gehad, heb eerst de starter vervangen maar na enige tijd deed ie het weer niet, heb toen het contactslot vervangen en nooit meer last van gehad…. Niet het hele ding waar de sleutel ingaat maar het achterste ervan, koste iets van een 18 euro.

Grtz

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.