uitlaatspruitstuk gescheurd

Forumindex Forums Techniek Ecotec uitlaatspruitstuk gescheurd

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208199

    Hallo,

    Ik werk bij een autogas inbouw bedrijf in het zuiden van het land. Ik ben nu al verschillende keren opels met ecotec motoren tegengekomen waarvan het uitlaatspruitstuk is gescheurd. 2 Omega’s en een Sintra komt dit zo vaak voor of is dit gewoon toeval geweest ?

    Ben namelijk wel benieuwd van heb zelf ook veel Opels in onderhoud lopen ( hobbyen )

    #17451767

    Ja veel voorkomend probleem bij de x18xe(l) x20xev en denk nog wel meerdere types
    zelf als deze gelast is wil die nog weer opnieuw scheuren.

    #17451768

    een uitlaatspruitstuk lassen gaat sowieso niet lang goed, meestal scheurt ie erna precies naast de las.
    oke dan weet ik dat dan kan ik daar rekening mee houden als er iemand die betreffende motoren wilt kopen ( de autos waar deze in zitten )

    Carlo

    #17451769

    speciale procedure van aanhalen nieuw spruistuk!!!

    scheuren erg vaak:(

    #17451770

    oke ja bedankt voor je info !

    Zal er u rekening mee houden als ik autos tegenkom met deze motoren.
    Was vooral een vraag of dat dit vaker voor komt omdat ik er in 1 maand tijd 3 tegen ben gekomen….

    #17451771

    lassen in natuurlijk een lapmiddel bij mijn vectra gaat het nu ongeveer driekwart jaar goed. is gewoon afwachten

    #17451772

    Renaults 16v en 1600 en 2 liter…..motortype weet ik zo niet. Scheuren altijd bij de 1e cilinder.
    Laat ze dan lassen met laselecktroden. Gaat altijd goed :P
    Heb ook wel is een gietijzer spruitstuk dicht gelast met een normaal lasapp. Gewoon niet te warm stoken. En die is nog steeds dicht ;)

    #17451773

    x25xe spuitstukken scheuren ook met het leven

    #17451774

    Valt wel mee hoor heineken.

    ik heb ze nog niet hoeven vervangen van een V6, dat terwijl we aardig wat van deze opel V6en hebben rijden.

    Wel is dit bij de V6 erg rijstijl afhankelijk.

    ze moeten niet TE snel warm worden.

    Willem

    #17451775

    ik heb er al 3 moeten vervangen i achter en 2 van voor bij verschillende auto’s natuurlijk

    #17451776

    ja kan, op de hoeveel V6en die er zijn.

    dan zal je zien dat de spruitstukken van de C18XE / C18XEL / X18XE / X20XEV / X22XE vaker scheuren percentueel als bij de V6 motoren. (De omega spant daarbij de kroon!!)

    De spruitstukken van de V6 zijn wel gevoelig voor te snel warm worden..

    en Erg lastig te vervangen.

    Willem

    #17451777

    Waar zijn deze uitlaatspruitstukken van gemaakt?Gewoon pisbakkenstaal of iets beter materiaal?En dat dat lassen hoe is dat gebeurd?Ik weet dat de las sterker is dan het materiaal,dus dat het naast de las scheurt is mij ook bekend.Maar met bv uitgloeien moet het toch goed zijn?

    #17451778

    bij v6 is de achterste van staal:thumbup en de voorste van gietijzer :argue:argue:thumbup

    #17451779

    origineel gepost door heineken
    bij v6 is de achterste van staal:thumbup en de voorste van gietijzer :argue:argue:thumbup

    En welke van deze zijn uitlaatspruitstuk?

    #17451780

    alle bij een v6 heeft 2 spuitstukken en allebei mogen ze voor 3 cilinders dampen af voeren

    mzzl:thumbup:thumbup

    #17451781

    het is een V motor

    #17451782

    dat zeg je goed Heineken.

    de V6 heeft een uitlaatspruitstuk per cilinderbank.

    een motor in V vorm heeft 2 cilinderbanken.

    een spruitstuk zit aan de radiateurzijde

    andere spruitstuk zit aan de schutbord zijde.

    dat de achterste van staal is gemaakt, heeft een rede.

    er is weinig vorm van koeling achter je motor, en weinig ruimte om warmte af te voeren.

    gietstaal zou nog sneller scheuren.

    Willem

    #17451783

    juist willem:thumbup:thumbup:thumbup

    #17451784

    ik weet dat de 2.2 benzine ook heel vaak scheuren maar van de v 6jes heb zelf 6 jaar met een v 6 rondgetobd maar scheuren nope nada en heb m regelmatig afgetrapt :thumbup:thumbup

    #17451785

    je moet er maar net geluk mee hebben :o:o

    #17451786

    We hebben er nu een met gescheurd voorste spruitstuk.

    kunnen we redelijk bij gelukkig (astra-F V6)

    Willem

    #17451787

    origineel gepost door Fearless
    Renaults 16v en 1600 en 2 liter…..motortype weet ik zo niet. Scheuren altijd bij de 1e cilinder.
    Laat ze dan lassen met laselecktroden. Gaat altijd goed :P
    Heb ook wel is een gietijzer spruitstuk dicht gelast met een normaal lasapp. Gewoon niet te warm stoken. En die is nog steeds dicht ;)

    Ik zou dan deze electroden ontdoen van hun mantel,het spruitstuk verwarmen.En vervolgens lassen met Tig lasapparaat.

    #17451788

    en dan na een week opnieuw doen?:hmmz

    #17451789

    Hoe dat zo?

    #17451790

    licht er aan of het gietijzer of staal is gietijzer zou ik niet durven lassen gaat toch weer kapot is het niet binnen 3 weken dan wel binnen 3 jaar:cry:cry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.