uitlaat vraagje

Forumindex Forums Modellen Astra uitlaat vraagje

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

aangezien er toch niet veel intresse is in mijn auto momenteel denk ik dat ik er niet onderuit kom om er nieuwe apk op te zetten.
    vorig jaar heb ik hem kunnen lassen de uitlaat, maar ben bang dat het nu niet meer te redden is.

nu vraag ik me dus af.
    een sport uitlaat lijkt me wel mooi, maar aangezien ik het meeste met 2 kids op de achterbank rijd wil ik geen brulpijp hebben ;)
    eigenlijk wil ik graag ff weten als er een uitlaat is die bij normaal rij gedrag vrij normaal klinkt, iets zwaarder dan standaard, maar niet onwijs dus, kan ik me kids niet aan doen ;)
    maar die wanneer ik sportief rijd (meer toeren dus) ook sportief klinkt.
    ook dan moet hij niet onwijs hard wezen, maar wel hoorbaar dat er een sport uitlaatje onder hangt.

aan wat moet ik dan denken?
    heb er zelf namelijk niet veel verstand van.

aleen een remusje is niet zo erg hoor.. ik heb ook een tussendempervervanger. maar dan klinkt die wel lekker donker !!

Hoe goedkoper hoe meer ‘gratis’ geluid je er bij krijgt.

Kwaliteit dempers zoals Remus, Sebring (etc) geven een ‘donker’ geluid bij het vragen van vermogen, maar bij constant toerental zijn sommige vergelijkbaar met een orginele uitlaat…

Inderdaad, ik heb onder mijn Gsi toen der tijd een volledig Remus uitlaat systeem gehad.
    Klonk erg lekker, niet te overdreven maar wel sportief en donker.
    Vooral niet irritant! Maar merken net als Sebring, powersprint en friedrich zijn ook zeker aan te raden.

Wat moet er nu vervangen worden dan? Welk gedeelte(s) van de complete uitlaat valt niet meer te maken?

Als je alleen een einddemper doet, heb je weinig last van een brom geluid.
    Maar als je er ook een middendempervervanger onder hangt, dan wordt het een ander verhaal.

Heb in het begin ook alleen maar rond gereden met een remus einddemper en die hoorde je eigenlijk
    helemaal niet.
    Nu dat er een middendempervervanger tussen hoor je hem maar al te goed…

gaat mij alleen om de achterdemper jah.

bij de corsa die ik hier voor had was mijn eindstukje lek van de einddemper, dus echt het aller laatste stukje.
    ik had nog een oude siebring van een alfa liggen, heb hier het pijpje af geslepen en op de originele eindemper gelast.
    dit gaf in het begin een leuke kleine brom, maar hoe verder het originele eindpijpje weg rotte hoe harder lawaai ik had :P
    vandaar dat ik het dus ook vraag, want op de snelweg was het gewoon niet leuk meer voor de kids achterin.
    zelf vond ik het wel leuk, maar ja moet ook aan de kids denken he ;)

@bassie16V wrote:

Als je alleen een einddemper doet, heb je weinig last van een brom geluid.
    Maar als je er ook een middendempervervanger onder hangt, dan wordt het een ander verhaal.

Heb in het begin ook alleen maar rond gereden met een remus einddemper en die hoorde je eigenlijk
    helemaal niet.
    Nu dat er een middendempervervanger tussen hoor je hem maar al te goed…

en jij hebt ook een 1.6 of ?

vind t bij mij reuze meevallen.. wel aanwezig maar niet TE

Ik heb een 1.6 16V

heb straks nog een demper liggen, niet lek, maar tussenschotjes zijn niet meer zoals het hoort, bij stationair draaien, bromt hij wel een beetje, verder niets.
    middendemper is straks ook over.

als je interesse heb, kan je altijd een pb sturen, mag voor weinig weg

ik ga trouwens over naar een simmons groep n. aluminium. wel mindere kwaliteit, kan gaan oxideren, maar de auto staat straks toch het halve jaar binnen, en komt alleen met mooi weer en meetings buiten :wors

Is dan wel geen Opel maar zo klonk mijn Daihatsu applause met alleen een andere einddemper van het merk Raceland.
    http://www.myvideo.nl/watch/3548416″ onclick=”window.open(this.href);return false;

iemand misschien linkje naar midden demper vervanger? wil ook wel zo’n vervanger met eindpotje

Groeten Jeroen

@BlueAstraG wrote:

Wat moet er nu vervangen worden dan? Welk gedeelte(s) van de complete uitlaat valt niet meer te maken?

uitlaat is vorig jaar vlak voor de apk dicht gelst doormiddel van een plaatje er overheen.
    hij is nu ook niet heel erg lek, maar lekt dus wel iets.
    weet niet hoe zit dit bij apk doen, als de uitstoot het zelfde zal zijn, zal ie er dan gewoon mee door komen?
    of lek is gewoon afkeur?

omdat ie nu te koop staat wil ik nu eerst nog niks kopen, wanneer hij voor de apk moet zal ik de afkeur punten maken.
    en dan eens bedenken wat ik doe als er nieuwe apk op zit.
    er is maar zeer weinig intresse in, wie weet hoe ik hem dan ook zelf wel haha

Uitlaat moet gasdicht zijn, dus lek is afkeur.

@Jeroen: stuur even een mailtje naar info@datatuning.nl
    DT kan zeker weten een mooie middendempervervanger en einddemper voor je regelen. Tegen goede prijzen. Ook met laag budget. Eronder zetten doet DT ook eventueel.

@Soepkip
    : wat Gerrit zegt. Uitlaat moet gasdicht zijn. Dus lek is afkeur.

@BlueAstraG wrote:

@Jeroen: stuur even een mailtje naar info@datatuning.nl
    DT kan zeker weten een mooie middendempervervanger en einddemper voor je regelen. Tegen goede prijzen. Ook met laag budget. Eronder zetten doet DT ook eventueel.

@Soepkip
    : wat Gerrit zegt. Uitlaat moet gasdicht zijn. Dus lek is afkeur.

Hey tanx, ben zelf monteur, dus ken em zelf monteren, maar zal em even berichten! :thumb

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.