Uitlaat lekt tussen spaghetti – katvervanger

Forumindex Forums Modellen Corsa Uitlaat lekt tussen spaghetti – katvervanger

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Heren,

Heb 2 maanden geleden een buis met flenzen gekocht als vervanging voor de kat. Heb deze toen erop gezet, maar het sluit allemaal niet perfect aan waardoor het lekt tussen het spaghetti spruitstuk en de katvervanger. Hij lekt niet veel maar je hoort het wel bij bepaalde toerengebieden. Heb de dunne spleet al met van alles geprobeerd dicht te smeren maar dit houdt niet lang. Normaal niet eens totdat ik hem start , dan komt op dat punt al te veel druk en duwt het de gumgum etc gewoon eruit.
    Heb er 2 maanden mee gereden omdat het me niet zo stoorde.Maar omdat ik morgen niks te doen heb dacht ik laat ik daar eens naar kijken. :wub

Toen ik de kat wel nog erop had paste het ook al niet allemaal fatsoenlijk. Denk dat dit door het spaghetti spruitstuk komt.
    Het past wel enigszins maar er blijft toch lucht door de spleet heen komen(waar de 2 flenzen samenkomen).

Iemand een idee hoe ik dit voorgoed kan oplossen ?

Heb de complete uitlaat er ook al vanaf gehaald en vanaf het spaghetti spruitstuk weer erop gezet , maar dan lekt het nog altijd in de bekende spleet :afro

alutape oid??

Willem

Nieuwe pakking er tussen? Zo’n staalwol achtige kraag…
    En die dan eventueel nog insmeren met uitlaatpasta?

oja, dat kan ook nog natuurlijk haha…

Was ik even vergeten…

Konische gevlochten ring..

Willem

ik heb er toen twee gevlochten ringen in gedaan 1 die erin hoort en daartegen een wat grotere en vervoglens tegenelkaar gemonteerd en iedere week wat strakker gedraaid todat hij niet meer lekte.

zit ie met van die bouten met veren vast? Misschien even wat ringen onder die veren leggen, zodat de veren wat strakker tegen de flens aan drukken?

Ben vanmorgen begonnen aan de uitlaat met een prima resultaat :jerry

Heb het gewoon los gehaald en daarna gemonteerd met 2 van die pakkingen. De pakking enzo ingesmeerd met firegum en flink hard aangedraaid. Met het resultaat dat hij helemaal niet meer lekt :D

Alleen hoor je nog iets waar de 2 delen van het spaghetti spruitstuk bij elkaar komen. Maar dat moet binnnenkort aan elkaar gelast worden want dat lekt door de spleten.

Bedankt voor de tips :thumbup

En trouwens ik gebruik die veren niet want anders kan ik hem niet ver genoeg aandraaien. :hmmz
    Is dat een probleem? nee toch? ;)

Prima oplossing toch? Ik gebruikt die veren ook niet, maar heb er wel een flex stuk tussen zitten volgensmij bij de coras niet en dat zou ik dan toch wel adviseren anders scheurt je uitlaat straks.

Ik gebruik ze wel, leveren eigenlijk nooit problemen op. Maar als je spaghetti niet helemaal aan de maat is, kan het wel een probleem worden ja. En zonder flexibel stuk bestaat de kans dat je uitlaat een keer scheurt ja, omdat je blok kantelt tijdens gas geven en afremmen op de motor, terwijl er in je uitlaat geen flexibiliteit meer zit.

Dat wordt toch deels opgevangen door de ophangrubbers…

@Corsa_GSi wrote:

Dat wordt toch deels opgevangen door de ophangrubbers…

Als de motor kantelt is dat maar een klein beetje. Hang er een lange pijp aan, dan wil het einde veel verder uitslaan en dan zijn de rubbers dus niet genoeg en breek je de pijp.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.