Forumindex › Forums › Modellen › Astra › uitlaat lekt
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2010 om 14:13 #17227595
ik heb een astra 1.6 8v x16szr en als ik de uitlaat dicht hou met me hand gaat die lekken bij de conische pakking ,die tussen me einddemper en middendemper zit ,nou heb ik er een nieuwe pakking tussen gedaan met uitlaatgum en goed vast gedraaid maar nog gaat die lekken als ik me hand erop hou ,hoe kan ik dit oplossen en, zijn er ook andere pakkingen want de pakking die ik heb bestaat uit inmekaar geperste ijzerdraadjes ofzoiets en, ik heb het idee dat die nooit goed kan afsluiten.
25 oktober 2010 om 19:21 #17748276Als deze kort geleden is vervangen kan het zijn dat ie nog in vorm moet slijten, is deze helemaal af, gewoon vervangen.
De pakking is van dit materiaal omdat de uitlaat moet kunnen bewegen op dat punt.
Willem
2 november 2010 om 23:05 #17748277ik heb hetzelfde probleem:o
maar bij mij wil het dus niet overgaan:mad:
ik heb het trouwens tussen de voorpijp en katalysator..
heb een 1,6 16v.is het bij jou over gegaan b07?
3 november 2010 om 00:37 #17748278nee als ik me hand erop hou lekt die nog steeds, als ik weer eens zin heb ga ik me bouten wat vaster draaien dan hoop ik dat die wel dicht is.
3 november 2010 om 08:26 #17748279bij de achterpot met die zeg maar conische ring is het een kwestie van de 2 bouten maximaal aan draaien door de veer druk van die 2 veren moet de boel vanzelf dicht gaan zitten .
je zou een nieuwe montage set kunnen nemen ik heb de bon voor me die kost 11,20€ex btw en dat is inkl de pakking ring smeer beetje koperslib of grafiet vet op alle delen ook op die ring des te eerder is de boel goed dicht .
bron prijs http://www.hbase.nl 14,00€ bruto
Bert
3 november 2010 om 13:16 #17748280heb net even die 2 bouten nagetrokken maar ze kunnen niet stakker,als ik een nieuwe montage set koop is de kans groot dat die dan ook lekt er zit namelijk al een nieuwe pakking op en, dat heeft niks geholpen.
ik wil het nu rondom dicht smeren met wat kan ik dat het beste doen?
ik zit zelf aan kneetbaar staal te denken.
3 november 2010 om 13:25 #17748281Zelf heb ik een vloeibare pakking op die conische pakking gesmeerd aan beide kanten en vervolgens de bouten goed aangedraaid.
Hierna was hij luchtdicht :)3 november 2010 om 13:35 #17748282ik heb zoon idee dat vloeibare pakking op de lange termijn verbrand en er tussen uit blaast.
3 november 2010 om 13:57 #17748283Mijn uitlaat lekt ook, maar ik kan het niet vinden!
Misschien dat ik volgend weekend de auto maar eens op de bokken zet. Kan ik een goed op de conische pakking letten. Nu heb ik i.i.g. een indicatie waar ik moet kijken, afgaande op wat de ervaringen zijn gezien wat hierboven geschreven is!Thanx!
3 november 2010 om 14:01 #17748284origineel gepost door b07
ik heb zoon idee dat vloeibare pakking op de lange termijn verbrand en er tussen uit blaast.Toch is die van mij na een jaar nog steeds luchtdicht.
iig succes der mee :thumbup3 november 2010 om 18:22 #17748285Normaal moet zo’n metalen conische pakking in een keer afsluiten is mijn ervaring.
Aan 1 kant komt hij over de pijp en aan de andere kant komt de pijp er over heen toch?
Dus of je hebt niet de juiste pakking (verschil vult hij niet op) of er zit ergens een haarscheurtje in de pijp.
Die vloeibare pakking is top hoor voor koppelingen.
Als deze maar niet zomaar op een pijp word gesmeerd want dan laat t wel los ja.3 november 2010 om 20:37 #17748286heb van alles geprobeert maar hij blijft maar lekken:fy1
ik zat er zelf aan te denken dat bij het optrekken het blok te veel kanteld en dat die koppeling dan niet goed komt te zitten..
:puke -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.