twijfels of mijn y20dth vec b wel echt gechipt is.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum twijfels of mijn y20dth vec b wel echt gechipt is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

beste,

wie heeft er een vec b met een y20dth? ik wil namelijk weten of de mijne wel gechipt is (zo als de verkoper heeft gezegd) ik begin me twijfels te krijgen hier over namelijk.

of kan er niemand mij vertellen wat zijn top is van zijn vec b station met een y20dth (op de teller) want de mijne loopt met pijn en moeite tot tegen de 200 maar de teller heeft een flinke afwijking.

ik hoor graag jullie ervaringen.

gr martijn

elke auto is anders kun je zo niet echt vergelijken

op de rollerbank het vermogen laten meten is de enige optie. Of eprom uitlezen en vergelijken met orgineel.

voortaan aan de verkoper vragen of hij bewijs heeft dattie gechipt is.
    doormiddel van factuur van de chipbakker en uitdraai van rollenbank.

ik geloof nooit iemand op zn blauwe ogen :vertag

nou de verkoper vertelde pas dat hij gechipt was na dat ik hem had gekocht.

ik heb wel een foto van de software van de ecu (via tech 2) kan een van jullie hier iets mee?

gr martijn

Dat de vectra ophoud bij 200KM per uur is vrij normaal voor deze gewicht auto en motorblok.

Ik had mijn Opel Astra G 2.0 16V DTL (X20DTL) orgineel 82PK en 185NM laten chippen naar +/-110PK met 245NM koppel. En haalde orgineel 185KM op de teller en na de chip haalde ik ook maar 195KM op de teller. Aan de topsnelheid zal het vaak weinig doen. Maar met accelereren en inhalen merkte je het heel goed. Na de chip kon ik makkelijk en rustig met het verkeer mee. Wat voor de chip met 82PK met een gewicht van 1214KG vrij moeilijk was om normaal veilig in te halen met terug schakelen naar de 4. Na de chip heb ik nooit meer hoeven terug te schakelen want in de 5 meer dan genoeg koppel om netjes in te halen.

Maar zoals hierboven al gezegd het je het zeker wilt weten moet je de rollerbank op. :thumb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.