Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Twijfel aanschaf insignia, database probleemgevallen?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
8 december 2014 om 13:11 #17269452
Hallo,
Ik zal even beginnen met mezelf voor te stellen ( wel zo netjes ). Ik woon in het zuiden van het land, mijn naam is zoals de nick reeds doet vermoeden, ben 45 jaar heb 2 kids en ben op zoek naar een insignia. De opels die ik heb gereden zijn een Kadett, Corsa en een Astra. En ja ik ben veelvuldig vreemd gegaan….., golf,corrado, octavia, quashqai
Aangezien ik een insignia een prachtige auto vind ben ik vooralsnog op zoek naar een ingereden insignia waarbij de 1.4 ecoflex de voorkeur heeft, maar ook een 1.6T misschien nog net binnen het budget valt. Ik heb ongeveer een budget tot 20.000 Euro voor een auto vanaf 2012 met een kilometerstand tot de 40.000( meer zit er niet in…..mn zoon heeft helaas de 2e auto in de prak gereden dus die moet ook vervangen worden) . Wanneer ik diverse autosites bekijk moet dit haalbaar zijn.
Een diesel sluit ik vooralsnog niet uit maar dan moet ik even kijken of dit met een 18.000 per jaar haalbaar is. Vervolgens de twijfel over de aanschaf van een sportstourer of de gewone sedanversie…..Zaken genoeg om het hoofd over te breken dus.Maar nu, na aandachtig diverse topics op het forum te hebben gelezen huiver ik een beetje als ik zie hoeveel problemen de insignia geeft. en dat varieert van scheve of kromme remschijven ed, elektronische circuit, tot aan een climate control die het liefst zelf bepaalt hoe warm het in de auto wordt.
Nou realiseer ik me natuurlijk dat er duizenden goede insignia’s rondrijden, maar wat als je het lot van de loterij treft en net een probleemauto aanschaft bij een garage……Terwijl ik het forum doorspitte bedacht ik me…..waarom is er geen database met kentekens van deze “Probleemauto’s”, of de andere optie …. Een database van hier geregistreeerde zakelijk of particuliere insigniarijders die na 2 of 3 jaar probleemloos genot hun insignia hebben ingeruild bij een garage? Het blijft maar door mn hoofd spoken……wat als ik nou net die auto aanschaf die iemand hier na het zoveelste probleem eindelijk heeft ingeruild. Ik bedoel je kunt het natuurlijk nooit helemaal voorkomen.
Ik kan me voorstellen dat eerst een zakelijke eigenaar een probleemauto heeft gehad en vervolgens de particuliere eigenaar hier met dezelfde problemen op het forum verschijnt…….Dat zou het negatieve imago ietwat kunnen beperken en een 2e eigenaar behoeden voor een rijdende rekening.Oh ja voordat iemand begint over garantie of merkgarantie……….het voorkomt natuurlijk niet alles zoals ik ook hier al heb gelezen.
Ik kan mn geld maar 1 keer uitgeven……..en zoals jullie waarschijnlijk goed hebben opgemerkt : ik huiver meer dan een klein beetje. De laatste optie is natuurlijk hier met kentekens van autosites te strooien en te hopen op de vorige eigenaar……..
Groet,
marcel8 december 2014 om 13:26 #18263849Marcel, ik heb afgelopen juli een INSIGNIA LIMOUSINE HB 2 liter diesel aangeschaft , ook ik had wel wat bedenkingen , maar ben toch overgegaan op de gok om een aan te schaffen , alleen heb ik hem zelf geimporteerd uit Duitsland , het scheelde werkelijk te veel om deze actie niet te doen , tot heden ben ik heel tevreden over de wagen , alleen hij is nu net 4 jaar oud en heb het probleem wat bekent is bij Opel de stoel verwarming van de bestuurders kant is eens weer kapot , ik heb Opel hierover gemaild , maar die willen niks voor mij betekenen , ik denk dan ook alleen al hoe Opel bij mij heeft gereageerd dat dit de laatste Opel is die ik genomen heb.Succes met jou zoektocht .
8 december 2014 om 14:34 #18263850Stoelverwarming is een modificatie voor geweest , ik zou als ik jou was gewoon nog een mail sturen.
8 december 2014 om 15:16 #18263851johanhummer9 ik had al een tweede mail gestuurd en kreeg als antwoord dat Opel Nederland wel bemiddelen wilde met de dealer en daar ben ik absoluut niet mee eens , de zaken af wimpelen aan een andere en doen of hun neus bloed , nogmaals ik ben heel tevreden met de insignia , maar zal zeker mij twee keer bedenken om hierna weer een Opel aan te schaffen , dus MarcelK dit is dus niet niet wat ik verwacht had van Opel , misschien een reden om toch bij een ander merk te gaan kijken die wel wat coulanter met de klanten omspringen .
8 december 2014 om 15:51 #18263852Marcel,
Garanties heb je bijna nergens, maar ik ben aan mijn vierde insignia bezig. 3x benzine en nu een diesel. Ik heb van alle problemen hier op het forum behandelt nog nooit geen last gehad. Alleen heb ik een keer de 17 inch (winter) wielen met doppen vervangen door 18 inch lichtmetaal i.v.m. trillen stuur bij hevig remmen.
Kan toeval zijn maar ik ben echt heel tevreden met alle auto’s. Ook met het nieuwe intellilink systeem heb ik geen problemen. Het heeft er ook mee te maken wat je ervan verwacht, en ik ben eerlijk gezegd niet zo een mediatechneut, dat scheelt ook wel denk ik.
Als je er graag een insignia wil moet je het gewoon doen. Ook ik heb een keer ingevoerd uit duitsland, maar ik krijg de indruk dat het niet meer zo interessant is als een paar jaar geleden. Mijn huidige insignia is een demo uit 2014 en er ging 25% van de nieuwprijs af met een goede inruil maakte het een goede deal. Ze willen hier ook graag verkopen.
Succes met je beslissing.@MarcelK wrote:
Hallo,
Ik zal even beginnen met mezelf voor te stellen ( wel zo netjes ). Ik woon in het zuiden van het land, mijn naam is zoals de nick reeds doet vermoeden, ben 45 jaar heb 2 kids en ben op zoek naar een insignia. De opels die ik heb gereden zijn een Kadett, Corsa en een Astra. En ja ik ben veelvuldig vreemd gegaan….., golf,corrado, octavia, quashqai
Aangezien ik een insignia een prachtige auto vind ben ik vooralsnog op zoek naar een ingereden insignia waarbij de 1.4 ecoflex de voorkeur heeft, maar ook een 1.6T misschien nog net binnen het budget valt. Ik heb ongeveer een budget tot 20.000 Euro voor een auto vanaf 2012 met een kilometerstand tot de 40.000( meer zit er niet in…..mn zoon heeft helaas de 2e auto in de prak gereden dus die moet ook vervangen worden) . Wanneer ik diverse autosites bekijk moet dit haalbaar zijn.
Een diesel sluit ik vooralsnog niet uit maar dan moet ik even kijken of dit met een 18.000 per jaar haalbaar is. Vervolgens de twijfel over de aanschaf van een sportstourer of de gewone sedanversie…..Zaken genoeg om het hoofd over te breken dus.Maar nu, na aandachtig diverse topics op het forum te hebben gelezen huiver ik een beetje als ik zie hoeveel problemen de insignia geeft. en dat varieert van scheve of kromme remschijven ed, elektronische circuit, tot aan een climate control die het liefst zelf bepaalt hoe warm het in de auto wordt.
Nou realiseer ik me natuurlijk dat er duizenden goede insignia’s rondrijden, maar wat als je het lot van de loterij treft en net een probleemauto aanschaft bij een garage……Terwijl ik het forum doorspitte bedacht ik me…..waarom is er geen database met kentekens van deze “Probleemauto’s”, of de andere optie …. Een database van hier geregistreeerde zakelijk of particuliere insigniarijders die na 2 of 3 jaar probleemloos genot hun insignia hebben ingeruild bij een garage? Het blijft maar door mn hoofd spoken……wat als ik nou net die auto aanschaf die iemand hier na het zoveelste probleem eindelijk heeft ingeruild. Ik bedoel je kunt het natuurlijk nooit helemaal voorkomen.
Ik kan me voorstellen dat eerst een zakelijke eigenaar een probleemauto heeft gehad en vervolgens de particuliere eigenaar hier met dezelfde problemen op het forum verschijnt…….Dat zou het negatieve imago ietwat kunnen beperken en een 2e eigenaar behoeden voor een rijdende rekening.Oh ja voordat iemand begint over garantie of merkgarantie……….het voorkomt natuurlijk niet alles zoals ik ook hier al heb gelezen.
Ik kan mn geld maar 1 keer uitgeven……..en zoals jullie waarschijnlijk goed hebben opgemerkt : ik huiver meer dan een klein beetje. De laatste optie is natuurlijk hier met kentekens van autosites te strooien en te hopen op de vorige eigenaar……..
Groet,
marcel -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.