tussenbak verhouding veranderen

Forumindex Forums Overige 4×4 tussenbak verhouding veranderen

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226056

    weet iemand wat er veranderd word in je tussenbak, als ze de verhouding anders maken.
    dus van 75/25 naar 50/50 ofzo.
    had al iets gelezen van het olie/drukbol circuit, en iets met de electronica.
    nu is de enige electronica die ik ervan heb, een schakelaar.
    als ik het een beetje uitgevogeld kan krijgen, wil ik het zelf eens gaan proberen.
    dus wie weet er iets van.

    groeten.

    #17729957

    hey gijs

    ik denk dat dat zo,n zelfde verhaal wordt als toen met de bmw
    dat er ergens iets kapot moet .
    de bak of je cardan achter.
    en anders even de saab mannen bellen,maar die was ook al een keer kapotgelopen

    #17729958

    maar die is toch ook met zo,n platen paket

    #17729959

    Die Zweden kregen het toch ook voor elkaar om een 50/50 verhouding te krijgen? Kostte maximaal iets van €900.

    #17729960

    klopt, maar ik ben benieuwd waar die €900,- in gaat zitten.
    de een vraagt nog geen duizend euro, en de ander vraagt duizenden euro’s.
    ik wil juist weten wat er veranderd of vervangen word.
    word het platenpakket aangepakt, of worden de tandwielen aangepakt.

    groeten.

    #17729961

    origineel gepost door kadett4x4

    ik wil juist weten wat er veranderd of vervangen word.
    word het platenpakket aangepakt, of worden de tandwielen aangepakt.

    groeten.

    geen van beide
    voor de daadwerkelijke kracht naar achteren,alleen de viscositeit van de viscokoppeling

    #17729962

    bedoel je dat er dikkere olie ingaat, of heb ik het fout.
    ben er nog niet zo in thuis, en als ik er op ga google, kom ik vanalles van een automaat tegen.
    nou hoorde ik dat een 50/50 verhouding, geen rijden is, klopt dit.
    want als dat zo is, ga ik liever voor 25/75.
    glijd hij niet zo over de voorwielen.

    groeten.

    #17729963

    Hier ben ik ook benieuwd naar. Wat is eigenlijk de optimale verdeling vraag ik me af, je zou zeggen 50/50 omdat deze dan voor beide assen gelijk is?
    Valt een 50/50 verdeling een beetje vol te houden door de techniek?
    Wat is er daarnaast waar van de verhalen dat ze in Engeland met 400pk en ongemodificeerde verdeelbak rijden maar de bakolie om de 5000 kilometer vervangen?

    origineel gepost door kadett4x4
    nou hoorde ik dat een 50/50 verhouding, geen rijden is, klopt dit.
    want als dat zo is, ga ik liever voor 25/75.

    #17729964

    origineel gepost door kadett4x4
    bedoel je dat er dikkere olie ingaat, of heb ik het fout.
    ben er nog niet zo in thuis, en als ik er op ga google, kom ik vanalles van een automaat tegen.
    nou hoorde ik dat een 50/50 verhouding, geen rijden is, klopt dit.
    want als dat zo is, ga ik liever voor 25/75.
    glijd hij niet zo over de voorwielen.

    groeten.

    er zit pasta in de viscokoppeling en die is gesloten
    hoe hoger het percentage naar achteren hoe beroerder parkeren en achteruit rijden

    #17729965

    achteruit rijden en parkeren is voor mij geen probleem hennie, dan zet ik de 4×4 toch even uit.
    weet je misschien een site waar ik er meer over kan vinden.
    maar dan nog iets, hoe test je hoe de verhouding dan is?

    groeten.

    #17729966

    hullyman of eens kijken bij een bepaalde volkswagenbus synchro, die heet ook een viscokoppeling

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.