Turboslangen

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Turboslangen

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261394

    Hallo,

    Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar aangezien ik een c20ne turbo aan het bouwen ben dacht ik, ik zet hem hier wel bij..

    Weet iemand ‘goedkoop’, sterk genoeg, buigzaam materiaal als gebruik voor turboslangen? Heb namelijk een paar lastige bochten en zoek een alternatief.

    :afro

    #18181757

    TX Autosport
    QSP
    L-Tec

    #18181758

    http://www.qspproducts.nl/products/marine/luch-kanalen-2/luchtslangen-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Weet iemand of deze bestand zijn tegen druk. Zit te denken om deze te gebruiken voor mijn turbo :)

    #18181759

    dat zijn ducting slangen en zijn niet bestand tegen druk, je kan ze hooguit gebruiken voor je aanzuigbuis.

    maar zoek je de pijping voor de intercooler enzo?

    #18181760

    @dion87: ja, maar aangezien alles custom gemaakt is is het niet zo eenvoudig om er bv een set op te knallen ;) zijn er ook flexibele slangen die wel drukbestendig zijn?

    #18181761

    je wil het pijpwerk zo stijf mogelijk hebben. dus dat het niet uitzet onder druk.

    toen mijn blok nog standaard was zat er een flexibele buis op vlak voor de gasklep. maar het komt je gasreactie echt niet tengoede.

    ik zou persoonlijk een universeel kitje halen, die kosten meestal onder de 100 pond. dus voor dat geld kan je haast niet de mist in gaan.
    de turbo zit toch gewoon aan de voorkant, intercooler ook in de bumper en de gasklep ook op de achterkant.
    dus in principe is het aanzuigtraject het zelfde als bij een z20let.

    http://www.ebay.co.uk/itm/2-5-TURBO-INTERCOOLER-PIPE-PIPING-DIY-KIT-64MM-SILICONE-/310250975227?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item483c662ffb” onclick=”window.open(this.href);return false;

    volgens mij zou zoiets het prima doen. weet alleen niet of je een 2.5″ buis er kwijt kan. bij mij was het aardig krap.

    #18181762

    Oke, mijn buis vanaf mijn inlaat naar intercooler gaat onder mijn koplamp door. 2, 5″ is wel te groot. Ik zat eerder te denken aan ong 40/50mm. Maar het zijn meer een paar rare bochten die lastig zijn omdat ik anders geen plek heb

    #18181763

    2.5 inch is inderdaad vrij groot. enige maat die ik hierna tegenkom op ebay is 2.25″ (57mm).

    kwam net ook nog wel een kitje tegen van 2″ maar daar vragen ze 780 pond voor, wat misdadig hoog is.

    wat je ook kan doen is op facebook ff vragen aan de gasten van z20let lovers, die rijden namelijk zat met corsa’s met turbo.

    #18181764

    Ok tnx voor de hulp ;)

    #18181765

    http://www.txautosport.co.uk/universal-intercooler-pipe-kits-10-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
    2 t/m 2,5 inch.

    Ik heb er 2,25 inch opzitten is voldoende voor zeker 400+ pk.

    #18181766

    wat een moeilijk gedoe rij al jaren met ic slangen bij elkaar geraapt van de sloop. op mijn c20ne turbo rij zelfs met waterslangen op mijn druk gedeelte van de 1700 diesel

    #18181767

    Haha nou ja moeilijk. Dat wordt het waarschijnlijk ook voor mij, maar makkelijk als er eenvoudige alternatieven zijn, heb lastige bochten door mijn impreza turbo ;)

    #18181768

    ik heb ook een impreza turbo op mijn c20ne :) td04 turbo

    bijna alle bochten zijn gelast bij mij op 1 na de rest alleen recht toe recht aan stukken rubber ic slangen.

    #18181769

    ik haal mijn slangen altijd bij chargertech.nl , een stuk goedkoper als de andere aanbieders :thumb

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.