turbodruk

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229752

    beste heb een drukmeter geinstaleerd maar hij gaat van geen kanten als ik eens goed doortrek gaat dat ding naar 1.5 bar het gaat hier over een z20let met leh turbo 470ccinjectoren 3bar brandstof en chip
    alles tesamen 260pk

    #17777433

    1,5 bar is vrij veel ;)

    wat dacht je dan? 10 bar? :jerry

    #17777434

    1,5 bar is idd best veel met een LET :shock:
    zit met de mijne rond de 1,2 (op de meter)
    maar wat hapert er dan aan jou meter?waar heb je hem op aangesloten?
    loopt ie geleidelijk op?

    #17777435

    jep ik ook 1,2 bar.

    #17777436

    1,5 bar dat zijn Vrachtwagen waarden…

    #17777437

    Ik had 1,5 maar daar werd mn auto een beetje zenuwachtig van…

    #17777432

    bij 1,5 bar zou ik ook nerveus worden ;)

    #17777438

    dat reed als mmmmm BWOOOOOOAAAAAAP mmmmmmmmmm BWWWWWOAAAAAAAP… in je stoel / tegen de voorruit idee… xD

    #17777439

    bij hoeveel tpm heeft ie dan z’n max koppel?vroeg?

    #17777440

    weet ik niet meer precies, was iig bij 2900t, 1,5bar.

    #17777441

    als ik gewoon 90 rijd dan zit ik op -1.0bar als ik dan goed gas geef shiet hij naar 1.5
    hij is aangesloten op een vacuum leiding

    #17777442

    1,0 bar bij 90??

    Vinnik nogal wat daar een orginele deze druk niet eens haalt, en ook de 90 wel kan passeren..

    willem

    #17777443

    volgens mij is het -1 bar.dus gewoon vacuum (wat volgens mij ook extreem is).als ik bij de mijne 90 rij staat ie ook in de min.turbo bouwt pas druk op bij accelereren.maar lijkt me sterk dat de druk dan 1,5 blijft.kan zijn dat als je 90 in de 5 rijdt en dan vol gas geeft dat de druk even naar 1,5 gaat en dan terug loopt. :hmmz
    volgens mij is er niks mis met de meter.wat was de druk bij het afstellen?of zit er een standaard programma in??
    ik heb bij v-max gevraagd wat de maximale druk was na het afregelen (1,2 bar).dan kan ik met de meter ook in de gaten houden of de druk niet minder
    wordt na verloop van tijd (slijtage of andere problemen aan de turbo).daarvoor is zo’n meter eigenlijk bedoeld denk ik :agent

    #17777444

    dat bedoel ik mijn turbodruk is nooit in plus alleen als gaspedaal intrap maar bij het minste dat ik gas terug neem gaat hij terug in de min

    #17777445

    dat is omdat je motor “gewoon” loopt op vacuum (turbo werkt niet mee,motor zuigt zelf lucht aan).
    pas als je het gas intrapt gaat de turbo meewerken.dan pas bouw je druk op.en als je gas loslaat blaast ie de druk af via interne dumpvalve.
    daarom gaat ie dan in de min.

    correct me if i’m wrong

    dus niks mis met de meter :thumbup

    #17777446

    Zo hoort het gewoon hoor…. als je vol gas vast houdt dan staat de meter op max druk en dat zakt weer in naarmate je harder gaat rijden of totdat je iets gas terugneemt. Gas los is meteen -1 bar. Voorzichtig gas daarna dan ga je naar 0,0, volgas is weer in de +

    #17777447

    a ok maar hoe kom ik dan aan 1.5 mijn chip komt van bij m-tech kan daar het probleem liggen

    #17777448

    mtech is je probleem…

    #17777449

    @Baas J. wrote:

    mtech is je probleem…

    :jerry

    #17777450

    Ik snap je probleem niet echt,
    je zit te klagen dat je met 1.5 bar turbodruk rijd?
    Dat is toch juist mooi?
    Een hoop mensen hier redden dat niet ;)
    Maar is de auto nu te snel/onhandelbaar?

    Maar dat heeft m-tech dan toch goed gedaan dan :thumb

    Of 1.5 bar moet je in de gevarenzone brengen maar dat durf ik niet te zeggen

    Ik ken mensen (wel met een ander merk auto) die rijden met 1.6-1.8 bar turbodruk :thumb

    #17777451

    nee op de auto gaat juist heel goed en rijd zo nu toch al 6 maanden zonder problemen
    maar dacht ga het toch eens vragen dacht dat mijn boost meter niet goed ging

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.