Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Turbodruk
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2010 om 18:29 #17218690
Beste, Normaal stond mijn turbo op 1,2 Bar, Nu geeft mijn VDO meterje nog maar 0.8Bar aan, Ik me bleedvalve bijgedraait, DOet niets, Bleedvalve eruit :0,8Bar,, De slang van de turbo naar de wastegate verwijder, Blijft 0.8b, Als ik deze slang weghaal moet ik dan normaal geen imens hoge druk krijgen? De bleedvalve is getest op een astra 1700DTI en werkt nog perfect, Wat is het probleem dat mijn druk niet meer word berijkt? Motorcode staat onder dit bericht,
Bvd Bart
15 maart 2010 om 18:40 #17630446Klinkt bekend :hmmz
15 maart 2010 om 18:49 #17630447origineel gepost door InjectTheVenom
Klinkt bekend :hmmzExplain plz.:vertag
15 maart 2010 om 18:59 #17630448Kijk maar naar mijn topic bij C20LET :vertag
15 maart 2010 om 20:24 #17630449origineel gepost door InjectTheVenom
Kijk maar naar mijn topic bij C20LET :vertagKan niet direct de oorzaka vinden in dit topic:s
15 maart 2010 om 20:31 #17630450Dat is het probleem ook.
hij weet ook het probleem niet
kan het niet zijn dat de turbo niet of onvoldoende op toeren komt??
of lekkage van inlaatslangen.
of vervuiling of iets.
Willem
15 maart 2010 om 20:55 #17630451zal morgen het eens uitpluizen
15 maart 2010 om 20:57 #17630452jupzz
Willem
15 maart 2010 om 20:57 #17630453Ow weet er nog een:
ROETKAT dicht.
15 maart 2010 om 20:58 #17630454steekt er niet meer in;)
15 maart 2010 om 21:04 #17630455oja dat was het.
Uitlaat demper(s) verstopt door katalysator of roet resten.
Willem
15 maart 2010 om 21:07 #17630456damn zijn pas nieuwe
en idd rookt wat harder15 maart 2010 om 21:10 #17630457Luchtfilter verstopt, verhauwd inlaat door vervuiling, EGR verstopt
Willem
15 maart 2010 om 21:14 #17630458Idd, ik heb een vergelijkbaar verhaal maar (tot nu toe) een oorzaak kunnen vinden ho maar :(.. Vacuümslangen zijn zowat allemaal vervangen, woensdag afspraak voor lek -en compressietest om dat voor de zekerheid uit te sluiten. Waardoor zou een turbo onvoldoende op toeren kunnen komen, 1 of meer schoepen afgebroken? Gebrekkige smering van het asje?
Nog tips om lekkage van de inlaatslangen op te sporen?origineel gepost door wim-v6
Dat is het probleem ook.hij weet ook het probleem niet
kan het niet zijn dat de turbo niet of onvoldoende op toeren komt??
of lekkage van inlaatslangen.
of vervuiling of iets.
Willem
15 maart 2010 om 21:15 #17630459Turbo:
Slijtage van lagers of een beschadigd binnen werk, of door interne vervuiling..
Willem
15 maart 2010 om 21:16 #17630460@ ITV: weet jij of de druk via de ECM word geregeld of volledig mechanisch??
Willem
15 maart 2010 om 21:19 #17630461Voor zover ik weet inderdaad via de ECU en de Amal valve.
15 maart 2010 om 21:20 #17630462wim,me vec heeft tog geen EGR en zonder inlaat getest en helpt niet.
15 maart 2010 om 21:25 #17630463zonder inlaat getest????
dan kan ie geen druk opbouwen zonder inlaat???
Motorcode X17DT zou een EGR motoren hebben
willem
15 maart 2010 om 21:34 #17630464origineel gepost door wim-v6
zonder inlaat getest????dan kan ie geen druk opbouwen zonder inlaat???
Motorcode X17DT zou een EGR motoren hebben
filter bed
willemwaardan:o, en rechtstreeks lucht gepakt aan turbo bedoel ik,waar zit dan die EGR,je hebt mijn motor tog gezien:cool:
15 maart 2010 om 21:36 #17630465ja en ik gaat op de EGR staan letten…
heb je niet effe een foto hiervan..
een X17DT motor is namelijk een motor die aan een moderne milieu eis voldoet dan de TC4EE1 motor..
ik heb ze zonder nog niet gezien…
EGR zit schuin halfonder het inlaat.
Willem
15 maart 2010 om 21:38 #17630466origineel gepost door wim-v6
ja en ik gaat op de EGR staan letten…heb je niet effe een foto hiervan..
een X17DT motor is namelijk een motor die aan een moderne milieu eis voldoet dan de TC4EE1 motor..
ik heb ze zonder nog niet gezien…
EGR zit schuin halfonder het inlaat.
Willem
Aha morge checke, wist niet dat me 96er dat al heeft,heb je geen foto?
15 maart 2010 om 21:41 #17630467ik zal eens kijken
zal een foto uit een Astra TDS zijn dan
Willem
15 maart 2010 om 21:45 #17630468thx
15 maart 2010 om 21:46 #17630469Bij de astra motor zie je de pijp bovenlangs het uitlaat spruitstuk lopen:

bij de vectra loopt hij van rechts on der het uitlaat spruitstuk naar het inlaat, is daarom bijna niet te zien:

Dit is de EGR, (Voorbeeld)

Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.