turbo x16xe

Forumindex Forums Techniek Ecotec turbo x16xe

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #18113774

    http://www.ebay.co.uk/itm/Garrett-GTX4202R-72mm-GTX42R-GT4202R-Upgrade-Ball-Bearing-Drag-Turbo-w-o-Exh-Hsg-/271065025084?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f1cbc0a3c” onclick=”window.open(this.href);return false;
    goedkoopste 1860,45 scheelt even 1038 euro en 55 centjes met klasen :hmmz
    ik kan goed rekenen dus reken er maar niet op dat ik daar ga shoppen :jerry

    #18113775

    Speciaalzaken er vaak ook wat verstand van, en je hebt een makkelijker, duidelijker aanspreekpunt, lijkt mij.

    #18113776

    mag ik toch wel hopen dat je voor dat geld een beetje service krijgt :jerry
    bij bedrijven die zelf aan tuning doen neem ik aan dat er ook kennis aanwezig is toch ;)
    maar bij “speciaalzaken”als onderdelenboeren en dealers rijkt de kennis meestal niet verder dan wat ze in hun systeem hebben staan
    uitzonderingen daargelaten natuurlijk
    de meeste hier die alles zelf doen die weten van te voren wat ze willen bestellen
    ben je een dief van je eigen portomonee als je duur koopt terwijl het veel goedkoper kan
    garantie is ook meestal geen probleem op ebay
    want je kan hem gewoon openbaar zwartmaken, en dat wil geen enkele verkoper hebben :vertag

    dus daarom blijf ik mensen die wat zoeken op ebay wijzen :thumb

    #18113777

    Ik snap je punt ;)

    #18113778

    :thumb en als alle hardware op zn plaats zit en het loopt
    kun je als alsnog naar eds of klasen, für mehr leistung
    als je wilt (chippen/afstellen) ;)

    #18113779

    Er is natuurlijk een boel mogelijk, en natuurlijk scheelt het geld.
    Maar als ik wat spul (nee geen duizenden euro’s aan turbo’s en spul) :jerry
    moet hebben, en ik weet wat ik wil, ga ik alsnog naar een automaterialenzaak, altijd alles online bestellen vind ik niet wat.

    Vind het prettig om ergens binnen te kunnen lopen, wat kan vragen, advies krijgen, en tevreden weg kan gaan en niet hopen dat ’t goed is wat ik mee heb gekregen.

    Eigen mening, maar dat vind ik ;)

    #18113780

    Het lastige met turbo’s vergelijken is dat je nooit weet of je dezelfde dingen met elkaar aan het vegelijken bent.
    Je hebt zoveel verschillende opties en configuratie mogelijkheden.
    Ook binnen de door jouw aangehaalde GT4202R.

    #18113781

    denk niet dat daar een waardeverschil van 1000 euro in verstopt zit hoor :jerry

    #18113782

    @trashmetal wrote:

    denk niet dat daar een waardeverschil van 1000 euro in verstopt zit hoor :jerry

    En een loods huren, paar tl-bakken er in, elke dag wat op de post doen, kost natuurlijk nooit zoveel als een winkel openhouden, met personeel en gas/water én elektra ;)

    #18113783

    alleen al voor een KKK16 turbo zijn tig verschillende Configs, welke een Flink prijsverschil kunnen op leveren.

    Denk daarbij bijvoorbeeld aan de Configuratie van de C20LET, met spruitstuk eraan vast, en vergelijk dat met de configuratie zoals deze geplaatst was op mijn truck (MB Atego 1217L (OM904LA-4)), los aan het spruitstuk gebout, deze laatst is goeiekoper, omdat er minder gegoten metaal aan zit.

    ook zijn de technische specificaties heel anders van bij de Turbo’s van eenzelfde type, zo is het uitlaat gedeelte groter van de OM904LA-4 motor, als die van de C20LET.

    zo zijn er Legio typen van 1 type turbo,

    Deze Turbo’s is toegepast op veel verschillende personen auto’s met benzine en diesel motoren, op diversen Trucks (vooral Duitse merken, distributie voertuigen), Dieselgeneratoren en pompen

    allemaal met een andere Configuratie.

    Dit geld ook voor de Garrett (Gerrit haha), GT38LC die op onze daf zit, deze zijn ook in ontelbaar verschillende configs geleverd geweest.

    Willem

    #18113784

    @PeterNoFear wrote:

    @trashmetal wrote:

    denk niet dat daar een waardeverschil van 1000 euro in verstopt zit hoor :jerry

    En een loods huren, paar tl-bakken er in, elke dag wat op de post doen, kost natuurlijk nooit zoveel als een winkel openhouden, met personeel en gas/water én elektra ;)

    en daar zit het verschil in, NIET de hardware
    kan talloze vergelijkingen maken met DEZELFDE turbo
    want ook op ebaai worden 1000en aangeboden

    beetje vreemd dat het overal ter wereld massaal gebruikt word
    maar hier in nederland zijn we er huiverig voor
    net als vakantieveilingen, veel mensen geloven niet dat het zo goedkoop kan
    maar het kan WEL zo goedkoop ;)

    #18113785

    Ik zeg ook niet dat hiet niet goedkoper kan, maar je moet geen appels en peren vergelijken.
    Als je een turbo wilt vergelijken, dan moet je ook exact dezelfde specs vergelijken en niet op type nummer.

    #18113786

    daar haal je nog steeds geen verschil van 1000 pleuro :fy1
    moet ik dan echt een lijstje gaan maken met wel EXACT de zelfde producten?
    ik weet de uitkomst nu al hoor :jerry

    #18113787

    Jonguh ga is ff rustig doen :sleeping

    We proberen hier allemaal iedereen te helpen! :thumb

    Maar je moet appels met appels vergelijken en dan nog heb je verschillen (Elstar, Breaburn, Granny Smith etc. etc.).

    #18113788

    :thumb

    #18113789

    @Corsa_GSi wrote:

    Jonguh ga is ff rustig doen :sleeping

    We proberen hier allemaal iedereen te helpen! :thumb

    Maar je moet appels met appels vergelijken en dan nog heb je verschillen (Elstar, Breaburn, Granny Smith etc. etc.).

    ’t is goed je hebt gelijk :thumb ……

    #18113790

    Even voor de topicstarter ik zou dus gewoon een
    turbo van een Z16LET (corsa D OPC/GSI of astra H turbo) op de kop tikken.
    Je motor voorzien van een olie relocation kit met oliekoeler en extra slang voor olie voor je turbo.
    Dan kun je de z16let turbo gewoon zonder aanpassingen op je motor monteren.
    Moet je enkel nog een uitlaat op maat maken (voorpijp)
    Heb je dat gedaan boostcontroller monteren en zorgen dat je boost niet boven de 0,4 0,5 bar uitkomt.
    Vervolgens ecu laten afstellen op de bank.

    Kun je met huidige koppakking zuigers enz rijden voor dagelijks gebruik.

    Olie eerst door het filter dan door de turbo en dan door de oliekoeler. Of eerst door de oliekoeler dan door de turbo, maar denk dat het effect andersom beter is.

    #18113791

    :hmmz verwarrend
    denk dat ik 2 oliekoelers ga gebruiken bij mn c14set :jerry
    maar wat is nu echt beter?

    #18113792

    De olie in de turbo word 1,5 keer zo warm als in de carterpan dus ik zou zorgen dat de olie erna gekoeld word.
    Zodat die olie weer wat kouder is als die weer het blok in gaat. Of je turbo paralel aansluiten ipv in serie met de oliekoeler en de relocation kit.
    Dan heeft deze zijn min of meer eigen olie toevoer en terugvoer.

    #18113793

    ja maja als het al gauw boven de 500 euro (ongeveer) uitkomt dan doe ik het niet,dan rijd ik deze wel af en dan word me volgende auto wel eentje met een turbomoter,,,,

    #18113794

    500 eu zit je zo aan, zelfs low budget ;)

    #18113795

    Of je koopt een schade OPC, lepelt het blok over, verkoopt de rest in onderdelen, heb je vette sjit in je corsa :jerry

    naja, bullshit, gaat over dus, weer wat geleerd

    #18113796

    @peer: dan haal ik liever gelijk een opc dan een corsa ligt toch wat beter op de weg:p
    @thrashmetal:dan ben ik daarvan op de hoogte,vragen staan vrij toch! en kan het beter hier vragen als op Autoweek *vag* week

    #18113797

    @ivartje wrote:

    @peer: dan haal ik liever gelijk een opc dan een corsa ligt toch wat beter op de weg:p
    @thrashmetal:dan ben ik daarvan op de hoogte,vragen staan vrij toch! en kan het beter hier vragen als op Autoweek *vag* week

    Opel vragen aan autoweek stellen is net als de kapper vragen je motor een spoelinkje te geven :jerry Geen goed idee dus :D

    #18113798

    nou ik moet zeggen tegenwoordig zijn ze wel lief tegen opel,alleen die kut vag-boys die geen respect hebben voor een ander automerk en alleen maar vw kennen en niet verder kijken dan hun neus lang is verpeste het altijd,opel was vroeger al heel lang nr 1 in nederland,opel en ford ware vroeger DE wagens,ascona manta kadett noem het maar op,dus ze kunnen zeggen en schrijven wat ze willen maar opel heeft/hebt hele mooie auto’s gebouwd (met achterwielaandrijving) kunde van die kut vw niet zegge :thumb en ik geef toe ze hebben een tijd geen mooie auto’s gemaakt (in de tijd van de corsa b,tigra b etc) zijn ze hun weg een beetje verloren(persoonlijk) kijk is wat ze nu maken! schitterende betrouwbare wagens,tot voor heel kort een hele nieuwe motorenreeks (sidi),maar het leukste is maakt niet uit wat voor geweldige wagen opel maakt,autoweek kraakt altijd wel iets af?? en als je dan kijkt bij Autovisie of wat dan ook dan wint de opel meestal van vw,en hebbe ze bijna niks te zaniken! Opel komt er weer bovenop! dat is 1 ding wat zeker is!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.