Turbo upgrade C20LET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Turbo upgrade C20LET

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262294

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een K26 turbo op een C20LET?
    Mijn turbo rookt de laatste tijd blauw en er zit wat olie in het inlaat traject dus ik vermoed dat hij op zijn laatste loodjes loopt.

    nu lees ik hier en daar wat over upgrades, maar wil eigenlijk geen Garrett monteren ivm de aanpassingen die dan weer nodig zijn.

    En waar zijn die turbo’s evt te krijgen?

    #18196494
    #18196495

    Altijd lastige afweging met heel veel meningen van mensen, meestal van mensen die er dan zelf geen persoonlijke ervaring hebben helaas….(ik zelf ook niet met grotere kkk turbo’s)

    Maar als ik een astra ipv mijn corsa met c20let had, had ik het wel geweten omdat de inbouw geringheid niet mee speelt.
    corsa A met weinig ruimte waar de K16 maar net in past kan ik me voorstellen dat je die gaat ombouwen naar een ‘grotere’ internals.

    Maar als je een Astra hebt, heb je meer ruimte waardoor je gemakkelijker een spruitstuk en een grotere turbo kwijt kunt waardoor er veeeeeel meer mogelijkheden zijn.

    Ik ken iemand die met een verbouwde c20let kkk turbo bijna 500 pk drukte op een c20let, maar de soort en maat turbo bepalen wel de karakteristiek van de motor en dus ook het rijden er mee, dit zijn ook afwegingen die je moet nemen.

    Je wilt eigenlijk geen aanpassingen doen? Dan moet je ook geen grote kkk turbo nemen maar gewoon voor een gereviseerde k16 gaan, want met een k26 oid moet er ook het nodige aangepast worden, het is niet alleen turbo omhangen en rijden maar weer, tenzij je met een k26 onder de 300pk wilt blijven?? (maar dit is wel mijn persoonlijke mening, er zijn vast anderen die zeggen dat het best goed gaat…maar is dat de persoonlijke ervaring? of verhalen die ze gehoord hebben..)

    Als je een grote KKK turbo neemt en je wilt de boel heel houden is het verstandig om alsnog een paar grote uitgaven te doen aan het draaiende gedeelte zodat je er langer mee kunt genieten, maar dan kun je er evengoed een andere grote turbo op plaatsen ;), er zijn heel veel meer merken dan een Garrett hé.

    ps. staat nu een compleet Garrett gt2867r set te koop op marktplaats, bijna plug and play. :wors
    ps2. de meeste turbo conversies/upgrades lopen (helaas) niet via dit forum en zijn vaak niet openbaar te volgen via het net.

    #18196496

    Haha die set is van moi :jerry Maar voor jouw Maikel kan ik wel een mooie prijs maken.. Heb extra hoog ingezet eerst op marktplaats ;)

    trouwens 2876 en niet 67 he :D

    #18196497

    Ben het met SW eens.

    Als je grotere vermogens wilt gaan rijden, dan moet je zeker de drijfstangen aanpassen, grotere injectoren en een grotere IC plaatsen, misschien zelfs al andere zuigers.

    Dus ja als je je grotere KKK afstelt op 320pk, dan kan je af met je huidige setup.

    #18196498

    daar zit indd wat in ja.

    Ik wil het eigenlijk niet meer zo heel duur gaan maken.
    Misschien dat ik toch maar gewoon voor een nieuwe K16 ga.
    De Astra zal toch alleen nog maar voor fun ritjes en circuit gebruikt gaan worden (aangezien ik een andere GSi voor erbij heb)
    En op het circuit is 290pk eigenlijk wel voldoende voor mijn doen :thumb
    Dat zijn me die vele extra euro’s gewoon niet waard

    #18196499

    Je kan natuurlijk ook de K24 turbo nemen, dan draai je tenminste niet op het maximale van wat je met de K16 wel doet.

    #18196500

    dat kan ook wel ja.

    is die wel plug & play of moet dan ook weer het een en ander aangepast worden?

    #18196501

    Die heb je plug and play, alleen moet je natuurlijk wel een aangepaste chipset hebben en je wastegate enzo goed afstellen.

    #18196502

    ik denk dat ik deze toch maar ga kopen :thumb

    http://www.ebay.de/itm/OPEL-C20LET-CALIBRA-ASTRA-K16-HIGHFLOW-TURBOLADER-BIS-300PS-NEU-MONATSANGEBOT-/261341111925?pt=DE_Autoteile&hash=item3cd924e675″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    vind 290pk eigenlijk meer dan zat :vertag

    #18196503

    300 PK is ook het maximum wat de fabrikant voor een KKK16 lader opgeeft.

    #18196504

    klopt ja.
    Zeiden ze me bij Klasen ook al :thumb

    #18196505

    Het voordeel van een k26 lader t.o.v k16 is dat deze met 300 pk niet maximaal hoeft te werken en bovenin ook beter ze druk vasthoudt. Als je een andere lader kiest zou ik voor een k26 gaan.

    #18196506

    Maar pas op niet elke k26 is de juiste, Ik heb ook ooit een k26 gekocht bleek het compressor huis bijna even groot te wezen als de k16 :wtf

    Ligt nog steeds op de plank te niksen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.