turbo-systeem op 2.0SEH?? info gevaagd

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) turbo-systeem op 2.0SEH?? info gevaagd

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17386268

    Standaard NE krukas kan wel wat hebben. Zie ook mijn topic http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=93699&page=1 voor wat 8v turbo info. Weekend van 1 maart gaat er weer gesleuteld worden aan de motor. Eens kijken hoeveel vermogen ik dan heb. En welke tijden er dit jaar gereden kunnen worden.

    #17386269

    Mijn ervaring vanuit cross is dat de onderblokken in het algemeen een hoop kunnen hebben, en niet zo snel stuk gaan, Ik rij nu al 3 seizoenen met de zelfde blok alleen de kop is een keer gereviceerd, onderblok is nog gewoon orgineel, wel heb ik nog een 2 liter 8v liggen waar ik een turbo van een Golf diezel op gezet had, dat blok is gewoon uit elkaar gespat.

    Mijn 1300 waar ik mee cross zit op 125 pk, en loopt als een zonnetje

    #17386270

    wat ik me afvraag het klinkt allemaal zo makkelijk om een turbo op een c20ne te plaatsen maar hoe doen jullie dat dan met de injectoren zijn de standaard injectoren toereikend? Hoe doen je dat met de ECU een stand alone? en dan hoe regel je de turbo druk

    #17386271

    origineel gepost door Patrick24

    wat ik me afvraag het klinkt allemaal zo makkelijk om een turbo op een c20ne te plaatsen maar hoe doen jullie dat dan met de injectoren zijn de standaard injectoren toereikend? Hoe doen je dat met de ECU een stand alone? en dan hoe regel je de turbo druk

    ik rijd op dit moment met 440cc injectoren met standaard brandstofdruk regelaar. Maar ik ga over een maand naar 663cc injectoren. Motormanagement is van VEMS. En turbodruk regel je met je wastegate. Alhoewel ik ook een eboost2 boost controller heb.

    #17386272

    origineel gepost door brieken

    origineel gepost door Patrick24

    wat ik me afvraag het klinkt allemaal zo makkelijk om een turbo op een c20ne te plaatsen maar hoe doen jullie dat dan met de injectoren zijn de standaard injectoren toereikend? Hoe doen je dat met de ECU een stand alone? en dan hoe regel je de turbo druk

    ik rijd op dit moment met 440cc injectoren met standaard brandstofdruk regelaar. Maar ik ga over een maand naar 663cc injectoren. Motormanagement is van VEMS. En turbodruk regel je met je wastegate. Alhoewel ik ook een eboost2 boost controller heb.

    Ik had even een vraagje m.b.t. de injectoren.

    Ik heb nu gewoon een standaard c20ne met de standaard injectoren maar als ik er andere injectoren inzet heeft dat gevolgen voor het vermogen of veranderd er niets.

    Waarom ik dit vraag is om het volgende:
    Als ik ik het gas intrap dan houd de auto een beetje in.
    Ik heb het brandstof filter al vervangen en het gasklephuis al helemaal gereinigt en een kapotte slang vanaf de kleppendeksel naar het gasklephuis vervangen.
    Hij rijd al een stuk beter maar nog steeds niet helemaal super.

    helpt het dus om de injectoren te vervangen voor bv.440cc of gewoon orgineel laten en hoeveel cc is orgineel

    Ps gave topic trouwens:thumbup turbo=fun:D

    #17386273

    Andere injectoren heeft geen zin. zeker 440cc op een standaard c20ne gaat niet werken.

    Dat hij inhoud bij gasgeven kan komen omdat je motor te arm loopt. Maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat dat eerder door valse lucht komt. Ik denk dat je motor lucht aanzuigt na de luchtmassamater. Misschien nog ergens slangetjes poreus of gescheurd. zoals dat ook het geval was met de slang van je carter ontluchting.

    Ik zou ook eens naar je bougies kijken. Wat voor een kleur hebben die?

    #17386274

    origineel gepost door brieken
    Andere injectoren heeft geen zin. zeker 440cc op een standaard c20ne gaat niet werken.

    Dat hij inhoud bij gasgeven kan komen omdat je motor te arm loopt. Maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat dat eerder door valse lucht komt. Ik denk dat je motor lucht aanzuigt na de luchtmassamater. Misschien nog ergens slangetjes poreus of gescheurd. zoals dat ook het geval was met de slang van je carter ontluchting.

    Ik zou ook eens naar je bougies kijken. Wat voor een kleur hebben die?

    Bougies,bougiekabels,verdelerkap en rotor zijn pas vervangen dus daar kan het niet aan liggen.

    Misschien dat ik de aanzuigbuis na de lmm nog vervang voor een metale buis.
    En vandaag de injector rail er even afhalen en kijken hoe de injectoren zijn.
    Gasklephuis heb ik laatst og helemaal schoongemaakt(was ook echt super smerig:o)

    zou het ook aan de brandstofdruk regelaar kunnen liggen?
    foto: (omcirceld)

    gr. Paul

    #17386275

    is de lexmaul wel recht …..je zou niet de eerste zijn die een “niet helemaal goede “hebt ……best kans dat ie daar wat valse lucht pakt …..het komt zelf wel eens voor bij de standaard inlaatjes ….

    #17386276

    origineel gepost door Ronaldo
    is de lexmaul wel recht …..je zou niet de eerste zijn die een “niet helemaal goede “hebt ……best kans dat ie daar wat valse lucht pakt …..het komt zelf wel eens voor bij de standaard inlaatjes ….

    soory niet vermeld…..IS NIET MIJN BLOK:D:D

    #17386277

    wie kan er een goede samenstelling geven voor een turbokit op http://www.hg-motorsport.de/shop/product_info.php?info=p5256_-Turbo-Individual-Kit–Opel-C20NE-2-0-8V-85KW-115PS.html

    zoveel verstand heb ik ook nog niet van al die spullen die je nog meer nodig hebt. maar ben wel is benieuwt hoeduur dat dan gaat kosten:jerry

    #17386278

    als je maar niet de olie toevoer van hun koopt maar orgineel van c20let. die van hun zit tussen de pomp en de drukmeter.
    alles in één keer kopen is duur maar je hebt het wel in 1 x klaar.

    #17386279

    origineel gepost door timmey
    als je maar niet de olie toevoer van hun koopt maar orgineel van c20let. die van hun zit tussen de pomp en de drukmeter.
    alles in één keer kopen is duur maar je hebt het wel in 1 x klaar.

    dan zou je alleen de zuigers enz nog moeten ofniet?

    #17386280

    kan orgineel. wel reduceerplaat ertussen doen.

    #17386281

    zijn er nog mensen die na aanleiding van dit topic er serieus mee begonnen zijn?:o

    #17386282

    Ik weet niet of er mensen naar aanleiding van dit specifieke topic er mee bezig zijn, maar ik weet wel dat FreekCorsa een Corsa A met C20NE Turbo heeft gebouwd.

    #17386283

    i know:angel maar vroeg me af of er nog andere mensen waren :)

    #17386284

    hoi allemaal,
    ik ben wilfred,

    ik ben zelf ook bezig met een corsa A met c20ne turbo
    hier is mijn setup voor de geintresseerde,

    c20ne (origineel)
    megasquirt 2 extra
    mitsubishi td04 14t van volvo t5
    zelfbouw spruitstuk
    intercooler 700x14x65 (ebay type)
    greddy rs style dumpvalve
    manuel boostcontrol

    en een hoop bouwwerk :D

    hier een foto van mn zelfbouw spruitstuk

    #17386285

    Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
    voor een leuk prijsje.

    #17386286

    Originally posted by madmax1969
    Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
    voor een leuk prijsje.

    van een diesel????

    #17386287

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by madmax1969
    Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
    voor een leuk prijsje.

    van een diesel????

    ja ….dus ??

    #17386288

    origineel gepost door madmax1969
    Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
    voor een leuk prijsje.

    ik heb ook nog een aantal ferme jongens op de plank liggen …..wachtend op een nieuwe eigenaar/esse …

    #17386289

    origineel gepost door Ronaldo

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by madmax1969
    Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
    voor een leuk prijsje.

    van een diesel????

    ja ….dus ??

    Nog beter zelfs is een Turbo Diezel 2.5 TD
    ziet er nog als nieuw uit

    #17386290

    origineel gepost door madmax1969

    origineel gepost door Ronaldo

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by madmax1969
    Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
    voor een leuk prijsje.

    van een diesel????

    ja ….dus ??

    Nog beter zelfs is een Turbo Diezel 2.5 TD
    ziet er nog als nieuw uit

    dat spoelt inderdaad ook allejezus lekker :) ik draai met een standaardhuis van een 524 td met een ander groter binnenwerk ….dubbele schoepen en de hele ratsemetats :)

    #17386291

    het was de bedoeling om hem in te bouwen in mijn Corsa Crosser, maar de motor is ontploft, drijfstang kon de zuiger niet meer bijbenen en ga nu een atmosferische motor bouwen op basis van een 13SH met webbers

24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.