turbo-systeem op 2.0SEH?? info gevaagd

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) turbo-systeem op 2.0SEH?? info gevaagd

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17386243

    Waar sluit je de olieleiding van de turbo dan op aan??
    Normaal zit die in het onderblok toch bij turbomotoren.
    Of kun je deze aansluiten op je oliepomp en moet je je oliekoeler laten vervallen of wat??

    MVG
    Rens:afro

    #17386244

    de oliepomp heeft er een aansluiting voor, waar ze bij de c20let ook aangesloten worden

    #17386245

    origineel gepost door corsaracer
    de oliepomp heeft er een aansluiting voor, waar ze bij de c20let ook aangesloten worden

    ?

    #17386246

    je kunt de aanvoer idd aftappen van de pomp.
    Maar je retour zul je echt moeten gaan boren in het onderblok..

    Zijn trouwens diverse punten waar je de aanvoer weg kunt halen maar niet op het punt je oliethermostaat tbv je oliekoeler…
    ZOu ik iig niet doen haha

    #17386247

    origineel gepost door corsaboy
    je kunt de aanvoer idd aftappen van de pomp.
    Maar je retour zul je echt moeten gaan boren in het onderblok..

    Zijn trouwens diverse punten waar je de aanvoer weg kunt halen maar niet op het punt je oliethermostaat tbv je oliekoeler…
    ZOu ik iig niet doen haha

    de “?” op het feit dat er bij de let de aanvoer via het blok geschiedt …..en niet via de pomp.;) ik heb vroeger ook eens de fout gemaakt door en toevoerleiding te nemen met een t-stuk ertussen voor de aanvoer …..:jerry dan kom je na een aantal minuten erg bedrogen uit en kost het gewoon een turbo. voor de t.s. misschien eens een kijkje komen nemen hier( als je in de buurt zit ) ….kan je precies zien hoe ’t zit. je retour kan simpel ook door de carterpan heen ( Boven op de plaat laten vloeien en een kwestie van een goede knelkoppeling op alu of gelast op een stalen ) )

    #17386248

    Hoi iedereen

    Om even op het verhaal SEH/NE terug te komen Verschillen dan
    Het verschil zit hem voor het grote deel in de kop en in de injectie systeem van de motor, Compressie is hoger bij de SEH de NE heeft 9.2:1 en de SEH 10.0:1
    de onderblokken zijn helemaal hetzelfde ook heeft de SEH de kleppen wat groter en een wat scherpere nokkenas dan een NE, en mij is geleerd vanuit de crosserij dat je beter een blok kan pakken met wat minder compressie.
    Verder kun je de olie kanaal ook via de intercooler laten lopen maar dan moet je even een olie cooler van een Turbo diezel nemen die sandwich plaat is bij bepaalde modellen aangepast

    Groeten en Suc6 harm

    #17386249

    tja harm…
    ben zelf ook een crosser en hoe meer compressie hoe liever:P
    Seh heeft bolle zuigers ne niet
    koppen zijn hetzelfde nokkenas is anders
    inspuitsysteem is verschillend en dat was het.
    Wel erg mooie motoren die seh’s
    maar niet erg handig voor turbo ombouw.
    gr

    #17386250

    idd dennis,

    een seh heeft echt dezelfde kleppen, dezelfde cilinderkop..
    Zelfde inlaatspruitstuk..

    Het verschil zit hem iig in de volgende delen:

    – Zuigers
    – nokkenas
    – ECU
    – Waarschijnlijk het onderblok, deze zou 2mm lager zijn als die van een NE.
    Heb dit helaas niet meer kunnen nameten aangezien mijn seh onderblok toen helaas al weg was..

    Ook zoals gezegd is een seh niet echt wat voor een turbo ombouw..
    Gewoon een ne pakken, decompressie plaat ertussen en gaan met die banaan…

    :D

    #17386251

    ik ben wat verfijnder aan de slag gegaan een paar jaar terug…..in a nuttshell ?…kop uitgehold ,holle en bolle kleppen ,uitgewogen en uitgelieterd,zuigers en stangen uitgewogen andere injectoren en hogere inspuiting….ook wat kortere bougies. ( comp 1 op 8:1 .;) )…ohja…1800E:cool: nu helaas nog maar 238.6 pk:cry maar wel hartstikke leuk :jerry

    #17386252

    Wat je ook kan doen is een NE of SEH pakken en daarde kop op van een 1.8S dus geen E
    Dan heb je standaard een compressie van bijna 1 op 11 en dat met dubbelle webers, Giga koppel en veel vermogen ook onderin, 18S heeft namelijk de kleppen nog groter dan een SEH en betere flow naar de kleppen toe, Heb je ook geen Turbo nodig, Is alleen niet zo handige combinatie met een A Corsa, heb ik gedaan en was met goed fatsoen niet meer mee te rijden, je vloog letterlijk over de weg en sturen was helemaal onmogelijk omdat bij het gasgeven hij zo aan het stuur trok dat je al bij voorbaat naar links vloog maar wel kicken, Blok heb ik nog en ga maar eens kijken waar ik dat weer in bouw

    ps wat ook goed schijnt te werken is de combinatie C20SE met turbo, Blok ligt standard in een Deawoo Nubera van 1997 tot 2003 en schijnt eenvoudig om te bouwen

    #17386253

    Originally posted by madmax1969
    Wat je ook kan doen is een NE of SEH pakken en daarde kop op van een 1.8S dus geen E
    Dan heb je standaard een compressie van bijna 1 op 11 en dat met dubbelle webers, Giga koppel en veel vermogen ook onderin, 18S heeft namelijk de kleppen nog groter dan een SEH en betere flow naar de kleppen toe, Heb je ook geen Turbo nodig, Is alleen niet zo handige combinatie met een A Corsa, heb ik gedaan en was met goed fatsoen niet meer mee te rijden, je vloog letterlijk over de weg en sturen was helemaal onmogelijk omdat bij het gasgeven hij zo aan het stuur trok dat je al bij voorbaat naar links vloog maar wel kicken, Blok heb ik nog en ga maar eens kijken waar ik dat weer in bouw

    Ik wil wel eens zien of je over de 200 pk kunt halen met die setup… Want met een turbo setup is dat redelijk te doen…

    ALs je nog niet met vuldruk hebt gereden kun je dit totaal niet vergelijken.. wat denk je wat voor koppel je erbij krijgt met een geblazen motor.. Daar kan een atmo motor nooit tegenaan… :vertag

    #17386254

    Wil ook een turbo systeem nemen voor de corsa c20ne.
    HG-motorsport verkoopt ook kits hiervoor:D Heeft iemand hier ervaring mee? Op Ebay staat trouwens een turbokit te koop voor een 8v.

    @ Corsaboy succes met de verbouwing en blijven posten de updates:kewlpics

    #17386255

    hier staat alles
    http://www.vaux-extreme.com/forum/forumdisplay.php?f=82
    Moet wel ff registreren

    #17386256

    @kilat komt goed haha

    verder gasten van HG weten wel wat ze hebben en wat ze verkopen.
    Haal wel eens wat bij hun en op diverse meetings en evenementen ff babbelen met hun..

    Is alijd wel top :thumbup

    #17386257

    en ipv vd decompressie plaat kun je ook 1 pakking van cometic nemen die is 3 mm dik

    C4216-120 part number.

    201 US

    #17386258

    origineel gepost door Kilat
    Wil ook een turbo systeem nemen voor de corsa c20ne.
    HG-motorsport verkoopt ook kits hiervoor:D Heeft iemand hier ervaring mee?

    :o WOW, werd direct blij toen ik dit zag :D was al een tijdje info aant verzamelen over een turbo systeem voor een 8v. maar op die site kan je een heel pakket samenstellen..

    Ik zal het pakket alleen nog moeten samenstellen met iemand die verstand heeft van turbo zaken..Maar ik heb iig weer een uitdaging :D

    #17386259

    @ the aviator graag gedaan:D Bij hun kan je idd zelf een kit samenstellen tot het aantal pk’s die je wilt gaan hebben.

    Hier is een filmpje van een corsa c20ne met een turbokit van hg motorsport

    #17386260

    Aks je nou gewoon hier kijkt

    Kan het voor de helft of nog minder
    http://www.vaux-extreme.com/forum/forumdisplay.php?f=82

    En die corsa in dat filmpje is niet helemaal standaard meer

    #17386261

    Ja dat kan wel die van mij zat op 190 pk tot mijn krukas afbrak
    Daarna niet meer geprobeerd moet er wel bij vertellen dat ik een compressie van 1:13 had en verplicht moest mengen aangezien hij met standaard benzine niet meer goed liep.
    Maar ik weet iemand die een SEH met 1.8S kop op 210 pk zit maar dan is wel alles uitgewogen, en aangepast, Ok ben met je eens dat de koppel van een Drukgevuld systeem velemalen beter is alleen daar heb je met lage toeren niet zoveel aan.

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by madmax1969
    Wat je ook kan doen is een NE of SEH pakken en daarde kop op van een 1.8S dus geen E
    Dan heb je standaard een compressie van bijna 1 op 11 en dat met dubbelle webers, Giga koppel en veel vermogen ook onderin, 18S heeft namelijk de kleppen nog groter dan een SEH en betere flow naar de kleppen toe, Heb je ook geen Turbo nodig, Is alleen niet zo handige combinatie met een A Corsa, heb ik gedaan en was met goed fatsoen niet meer mee te rijden, je vloog letterlijk over de weg en sturen was helemaal onmogelijk omdat bij het gasgeven hij zo aan het stuur trok dat je al bij voorbaat naar links vloog maar wel kicken, Blok heb ik nog en ga maar eens kijken waar ik dat weer in bouw

    Ik wil wel eens zien of je over de 200 pk kunt halen met die setup… Want met een turbo setup is dat redelijk te doen…

    ALs je nog niet met vuldruk hebt gereden kun je dit totaal niet vergelijken.. wat denk je wat voor koppel je erbij krijgt met een geblazen motor.. Daar kan een atmo motor nooit tegenaan… :vertag

    #17386262

    ben ook bezig met c20ne turbo, koplete set van HG is wel het snelste als je geen tijd hebt om alles wat goedkoper bij elkaar te verzamelen.
    ik ben er al een paar jaar mee bezig (in de heeeeeeeeele kleine uurtjes die ik heb) ik doe wel alles zelf en probeer het zo goedkoop mogelijk te houden.
    best dure ombouw zo maar wel heel leuk.

    #17386263

    leuke topic deze :thumbup ik gaat ‘m volgen;)

    #17386264

    Nou zou men andere zuigers en drijfstangen kunnen nemen met alles erop er dr aan, maar kan de krukas van een NE de pk’s wel aan? Zijn er uberhaud ook sterkere en/of lichtere krukassen (net als het vliegwiel) te koop?

    #17386265

    origineel gepost door Ronaldo
    leuke topic deze :thumbup ik gaat ‘m volgen;)

    :o

    #17386266

    Originally posted by the aviator
    Nou zou men andere zuigers en drijfstangen kunnen nemen met alles erop er dr aan, maar kan de krukas van een NE de pk’s wel aan? Zijn er uberhaud ook sterkere en/of lichtere krukassen (net als het vliegwiel) te koop?

    zolang je niet boven de 300 pk komt geloof ik het allemaal wel.. Ik ken er een aantal die hiervan in de buurt komen en gaat nog steeds goed..

    Orgineel spul kan best wat hebben.. :P

    #17386267

    origineel gepost door geert666

    origineel gepost door Ronaldo
    leuke topic deze :thumbup ik gaat ‘m volgen;)

    :o

    :P

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 74)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.