Turbo problemen

Forumindex Forums Modellen Astra Turbo problemen

22 berichten aan het bekijken - 51 tot 72 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #17800263

    een plankje ervoor houden.

    #17800264

    ja, maar motorschade is al geleden…

    moet je eerst die filterbak los gaan halen.

    ik kijk liever uit voor losvliegende metaal delen… hou liever afstand.

    Willem

    #17800265

    Ik zag net een filmpje op youtube waar gewoon een stuk van het inlaat of uitlaatsysteem (verchroomde pijp) door de motorkap heen een meter of 5 door de lucht vloog. losvliegende metalen delen? Damn…. je zou maar net je plankje er voor aan het houden zijn ;)

    #17800266

    auto doet kung fu shizzle dan met plankje :P
    heb je daar geen link van xladage :angel

    #17800267

    Het is geen runaway turbo, maar een dyno test.
    heb hem nog even gezocht:

    http://www.youtube.com/watch?v=632-6Y8jJ2I&feature=fvw

    Zo blaas je de boel dus goed op…

    [EDIT] Nog eentje dan
    http://www.youtube.com/watch?v=YT2BjNClrf8&feature=related

    #17800268

    Dat is een niet eens een kapotte turbo.

    Eerder een terugslang in het inlaat.

    of kapot lopen van de motor zelf.

    Willem

    #17800269

    vandaag heeft de auto bij de garage gestaan maar ik heb hem weer mee terug gekregen. Ze geloofden toch niet dat de turbo kapot was maar dat hij misschien vervuild was (het geluid kwam wel van de turbo af). Er zit schijnbaar een verstelbare schoep in die dan misschien was stug ging. Er is ook geen vermogensverlies dus en hij rookt niet abnormaal (er was nu nog maar nauwelijks blauwe rook).

    Ze hebben er nu 2 potjes van die forte diesel cleaner in de tank gegooid (zit nog +/- 10liter in) om te zien of het dan was gereinigd wordt via de uitlaatgassen.

    #17800270

    wel eerlijk die garage ….

    en ja de verstelbare schoepen willen wel eens vast gaan zitten ,
    maar geen idee hoe je die nou goed schoon krijgt ?

    #17800271

    ik ben ook al lang blij dat ze het zo zeggen (ben overigens sowieso tevreden over die garage), veel andere garages zouden er gewoon een nieuwe turbo op hebben gezet. Mijn dynamo hebben ze een half jaar geleden ook relatief goedkoop gemaakt.

    Ze hebben nu dan die forte diesel cleaner erin gedaan om het “uitlaat” gedeelte van de turbo schoon te maken. Maar zou het inlaat deel nu eigenlijk ook niet gereinigd moeten worden of dit die verstelbare schoepen alleen aan de buitenkant en is hij aan de binnenkant niet verstelbaar?

    #17800272

    Vond het zelf ook wel vreemd hoor, die turbo’s van die Astra diesels gaan bijna nooit stuk.

    heb nu ook een astra-H CDTi 74kw 2007 staan, ik vind de turbo wel errug aanwezig bij zo’n 1.9 diesel, dit ondanks deze helemaal tegen de radiateur aan ligt.

    (en nog is het een Ellende om die dynamo er tussenweg te krijgen).

    Willem

    #17800273

    mja eerst hoorde ik alleen het lucht aanzuig geluid, nu dus ook de fluittoon.

    Misschien nog tips om het schoon te krijgen?

    #17800274

    EGR en inlaat reinigen.

    Lekker lang end trappen.

    ik heb met een Zafira 2.0DTi dit verhaal gehad.

    continu verkeerde waarde turbodruksensor.

    alles gereinigd, klant heeft toen naar oostenrijk toe 2x het lampje gehad op de heenweg, en terug niet meer.

    vermoedelijk ook vervuiling van de turbo.

    Willem

    #17800275

    de egr is bij mij al een tijdje afgedopt, een tijdje terug heb ik ook de gasklep een keer schoongemaakt en daar zat ook enorm veel drab in.

    Misschien dan inderdaad maar een keer flink trappen als de motor goed warm is gereden. en dan maar zien of het beter wordt of dat de turbo er mee ophoud.

    #17800276

    [rquote=1848656&tid=140773&author=Spacejam]
    Weet iemand wat normaal de kosten zijn bij een z19dth motor voor het vervangen van de turbo aangezien bovengenoemde prijs voor een VW was.[/rquote]

    of het nu voor mijn VW was maakt niet uit, diesel-service doet volgens mij ook andere merken ;)

    #17800277

    vandaag had ik de motor flink doorgetrapt een aantal keren nadat hij goed warm was. Hij rookt nu niet meer (blauw of zwart) en hij rijd ook nog gewoon goed. Het oliepeil zit ook nog gewoon op de max (nu 7000km met de olie gereden).

    De fluittoon is er nog wel maar dat kan dan misschien ook komen omdat er ergens een klein lekje zit in één van de slangen ofzo?

    #17800278

    Fluiten an sich kan geen kwaad.
    Volgens mij fluiten alle turbo’s en ik hoor die van mij ook een klein beetje.
    Mijn vorige TDS had het ook (daar hoorde ik hem nog iets harder als bij mn G)

    #17800279

    ja het luchtaanzuig geluid heb je inderdaad altijd.

    Het fluiten wat ik nu heb was er eerst niet, dat is echt ineens komen opzetten.

    #17800280

    Die turbo van zo’n Z19DTL is ook goed aanwezig hoor, zelf constant in vrij bij 2500 toeren.

    en koud gaat ie helemaal aardig te keer!!

    Schrok er bijna van.

    maar de auto rijdt verder prima, en rookt niks (DPF).

    Willem

    #17800281

    hoorde je daar ook echt het fluiten zoals je ook in dat filmpje hoort of meer het aanzuigende lucht geluid?

    Gelukkig heb ik geen dpf :D.

    #17800282

    Mechanisch achtig Turbo geluid bij koude motor, en warm meer fluiten van doorgevoerde lucht.

    Turbo van deze motor is verder kurkdroog, en alles aan en in de motor vrij schoon, wijnig roetaanslag in het inlaat traject.

    Niks aan de hand dus, ben alleen dat geluid niet gewend.

    Turbootjes van onze 150pk CDTi Vectra’s waren minder aanwezig zeg maar.

    Willem

    #17800283

    de turbo van mijn astra fluit ook(z17dth)

    helemaal als hij koud is

    toen ik er mee proef ging rijden 3 jaar terug dacht ik :dit is is niet goed maar het verdween toen ie op temp was.

    #17800284

    van de 1700 wist ik wel dat ze flink kunnen fluiten.

    die hoor je ook als je je motor heb afgezet nog nadraaien.

    Willem

22 berichten aan het bekijken - 51 tot 72 (van in totaal 72)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.