Turbo problemen

Forumindex Forums Modellen Astra Turbo problemen

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #17800238

    Hij begint ook blauw te roken :cry

    Kan het gevaarlijk zijn voor de motor als ik hiermee doorrijd totdat hij er echt mee op houd?

    Weet iemand misschien iemand of een goed bedrijf die dit relatief goedkoop kan maken?

    #17800239

    ff je turbo laten reviseren en dan weer erop zetten.
    dat lijkt mij het goedkoopst.

    ik zou trouwens niet wachten totdat hij echt kapot is.
    Als hij te veel olie mee naar binnen gooit in het inlaat kanaal , kan hij in het slechte geval op hol slaan omdat hij dan op olie gaat lopen.

    #17800240

    ja hij moet nu gewoon meteen gemaakt worden inderdaad aangezien ik regelmatig lange ritten heb en dan zit ik daar echt niet op te wachten.

    De bak komt me nu onderhand wel redelijk de strot uit :argue

    Weet iemand wat normaal de kosten zijn bij een z19dth motor voor het vervangen van de turbo aangezien bovengenoemde prijs voor een VW was.

    #17800241

    Turbo kost 818,- ex. BTW, komen er nog de uren bij en de diverse andere dingen, ik zou rekening houden met een kleine 2000,- :cry

    #17800242

    ik zag er nu eentje op marktplaats gereviseerd voor 325 euro. misschien daar maar iets mee doen.

    Het is overigens wel zo dat ik het laatste anderhalf jaar af en toe de waste gate hoorde met een beetje een “schrapend geluid”. Kan het zijn dat dit de turbo heeft kapot gemaakt?

    #17800243

    kijk deze maar eens:

    http://www.youtube.com/watch?v=5p7IQTAWOEM

    Willem

    #17800244

    ja ik ga er morgenochtend meteen mee naar de garage, een paar km moet nog wel lukken hoop ik.

    Een op hol geslagen motor kan je toch nog wel gewoon uitzetten door hem in de laatste versnelling te zetten dan de koppeling bot op laten komen of werkt dat dan ook niet meer?

    #17800245

    als ie verder niet rookt is er weinig aan de hand.

    meestal gaat er al rook aan vooraf voordat de motor echt op de motorolie gaat draaien.

    meestal kan je de motor ook wegsmijten na op hol slaan.

    ik heb het een keer gehad met een Passat 2.0TDi.

    Willem

    #17800246

    ja als ik gas geef komt er wel een blauwe walm, niet heel erg veel maar je ziet het wel als je stil staat.

    #17800247

    Op een ophol geslagen diesel motor kan je alleen af krijgen door

    het inlaat kanaal af te dichten zodat hij geen lucht meer krijgt.

    maar eer dat je dat voor elkaar hebt is het al te laat.

    een ophol geslagen diesel draait meet dan 6000RPM.

    #17800248

    Dat is nog eens een roetmeting doen! ;)

    #17800249

    [rquote=1849405&tid=140773&author=wim-v6]kijk deze maar eens:

    http://www.youtube.com/watch?v=5p7IQTAWOEM

    Willem[/rquote]

    HAHAHA sukkels :wors

    #17800250

    [rquote=1849463&tid=140773&author=stefanDTI]Op een ophol geslagen diesel motor kan je alleen af krijgen door

    het inlaat kanaal af te dichten zodat hij geen lucht meer krijgt.

    maar eer dat je dat voor elkaar hebt is het al te laat.

    een ophol geslagen diesel draait meet dan 6000RPM. [/rquote]

    hoe wilt de motor eigenlijk nog draaien terwijl hij stil in de 6e versnelling staat? Lijkt me stug dat die dan de auto nog voort kan duwen.

    #17800251

    ja als je vanuit stilstand in zijn 6 zet en de koppeling op laat komen, breken er delen van de versnellingsbak , of hij klapt door de koppeling heen.

    Het vermogen en koppel zijn bij het ophol slaan ook Flink hoger dan de fabrieksopgaven.

    rijdend zou je m wel kunnen stoppen dan.

    Willem

    #17800252

    Morgen dan maar met een zo laag mogelijk toerental naar de garage rijden. Zijn er nog voortekenen van het op hol slaan?

    #17800253

    hij gaat ineens trekken als een idioot.

    en je ziet niks meer in de spiegel (jup diesels moeten roken, maar er is een grens natuurlijk).

    Willem

    #17800254

    oke, en op dat moment is hij nog wel uit te zetten mocht het gebeuren?

    of kan ik misschien nog ergens een sensor lostrekken om te zorgen dat hij in noodloop gaat en de turbo ook uitstaat/langzaam draait.

    #17800255

    gewoon remmen in de versnelling.

    Willem

    #17800256

    Ik heb denk ik wel even gemist hoe dit nou kan.
    Hou kan die motor op hol slaan? Is dat iets electronisch ofzo?
    Of heeft het met een kapotte turbo te maken?

    #17800257

    met een kapotte turbo ja, als er teveel olie in de luchtinlaat komt slaat de auto op hol.

    #17800258

    als de turbo kapot is, door bijvoorbeeld kapotte lagers if keering aan inlaat zijde, kan er motorolie worden aangevoer naar het inlaat van de motor.

    en dat met redelijke hoeveelheden.

    een diesel heeft de eigenschap de dieselbrandstof uit zichzelf te laten ontbranden.

    Diesel en motorolie hebben een beetje dezelfde zelfontbrandings temperatuur.

    Dat houd in dat een dieselmotor ook motorolie zelf kan laten ontbranden.

    dus als de olie van de turbo via de inlaatkleppen met de lucht mee de verbrandings ruimte in gaat, gaat de motor deze verbranden, en krijg je dus dat ie daarop kan draaien, contact uit draaien heeft geen zin, als je rijdt in je handbak in een hoge versnelling kan je hooguit de boel tot stoppen brengen door t remmen.

    als ie stilstaand gaat, lekker laten gaan, tot de motor kapot is.

    heb je het filmpje al gezien?? staat op de vorige pagina.

    Willem

    #17800259

    Ok duidelijk verhaal!
    En eigenlijk houdt hij door die ontbranding dus zichzelf aan de gang…
    Ik heb het filmpje gezien inderdaad, nog nooit eerder gezien, best indrukwekkend ;)
    Ik heb even verder gekeken op youtube, er stonden nog meer filmpjes van diesels gone bad.
    Als het je eigen auto niet is: heel gaaf om te zien ;)

    #17800260

    ze roken zoals eigenlijk Elke diesel zou moeten roken, ik ben VOOOOORRRR rokende diesels, alleen in deze gevallen is het voor korte duur, al lijkt het een eewigheid denk als je zelf langs de weg staat.

    ik had er geen moeite mee trouwens toen onze bedrijfspassat in de garantieperiode op deze manier kapot aan het lopen was.

    oaj toen ging wel het motorstoringslampje branden haha, effe uitlezen..

    Ik weet wel dat toen ik uitstapte de toerenteller Flink BOVEN de 6000 toeren stond, en de motor toen nog steeds meer en meer toeren ging maken.

    Deze passat had een ander probleem:

    De Wormwiel brandstof opvoerpomp was kapot (kwaaltje), hierdoor kwam het oliecarter vol te zitten met dieselolie, en dat ging ie op een gegeven moment natuurlijk via de carterventuilatie opzuigen.

    Deze passat liep dus op een Diesel / motorolie mengsel.

    nadat ie was afgeslagen was ik eens gaan starten, maar euhh 0,0 Compressie helemaal klaaar deze motor.

    Willem

    #17800261

    en bijv een turboslang dichtknijpen of lukt dat dan eigenlijk ook niet of de uitlaat dicht houden ofzo?

    #17800262

    hooguit de slang van de luchtfilter naar de turbo.

    De hogedruk slangen krijg jij niet ingeknepen als de motor echt op VOLLAST 7000 toeren staat te maken.

    en ja, het is dan al te laat, je hebt als je eenmaal ben uitgestapt al ernstige motorschade (kromme kleppen oid).

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 72)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.