Turbo problemen (?)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Turbo problemen (?)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Mijn turbo maakt sinds lange tijd bij overschakelen een soort stotterend geluid, net als een overdruk ventiel. Als ik me niet vergis is dit gewoon het blijven ‘hangen’ van de turbo en is het niet/schadelijk, maar leg het toch graag even aan jullie voor.

Heb ik ook (weer) last van bij mn y22dtr…
    bij de vorige turbo kwam dat door vastzittende variabele kleppen van de inlaat…

gr.
    Pastra

Iemand anders hier nog ideeën over?

Filmpje mss ??? ( of geluidsfragment !? )

Ik zal het eens proberen, maar wordt lastig denk ik… :hmmz

Ik blaas dit toch eens even wat leven in. Het filmpje/geluidsfragment lukt niet echt.

De geluiden treden op rond de 2.000 toeren (het moment dat de turbo zn werk doet) en je hoort en voelt het wat stotteren.

Ik heb wel eens gehoord dat de propellor in de de turbo wat kan blijven hangen en dat het niet erg zou zijn, maar het is gewoon wat hinderlijk.

Wordt een turbo smerig van binnen? Zo ja, heeft het dan zin om hem schoon te maken en is dat iets wat ik zelf kan doen (zo ja hoe? ik weet niet eens waar de turbo zit… :???:)

heej Chiel,

Een turbo ‘kan’ vies worden van binnen , maar het overgrote deel is schoon hoor.

De turbo zit bij jou ( en mij ) aan de voorkant van het blok.

Dat roestig/rode ding in het midden is de turbo.

Wat je kan doen is even de slangen losmaken van de turbo en kijken of ie schoon is en voelen of het asje spelen heeft of niet.

Ik zit nu zelf ook met mijn turbo. De maakt een ‘krijsend’ geluid bij het optrekken , maar zodra ik een beetje power vraag dan is het weg.
    Het asje vertoont geen speling en ik verdenk dan ook het lager aan de uitlaatkant die de problemen geeft.

edit:

Nog even een mooier plaatje

Das wel een mooi plaatje! king:

Maar moet ik daar de hele voorkant voor demonteren??

Nee joh… das een sloopauto!! :jerry

Je kan er zo wel redelijk bij hoor !!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.