turbo op kenteken krijgen????

Forumindex Forums Overige APK & RDW turbo op kenteken krijgen????

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 101)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310968

    niemand meer nieuws hier over dan zal het ook wel mee vallen

    #17310969

    ik heb er ok niks meer van vernomen, maar deze vraag heb ik gesteld naar aanleiding van een telefoontje met botter.
    hij wou van mij weten hoe ik mijn kadett als 4×4 goedgekeurd heb gekregen en of ik iemand wist die het zou kunnen doen.
    mijn kadett is goed gekeurd maar staat niet als 4×4 op het kenteken omdat die wagen niet bestaat, maar de gegevens zijn wel bij het rdw bekent.
    ik rij zelf nog niet met een turbo maar dat gaat nog wel komen en dan ga ik dat toch op papier zien te regelen.
    groeten.

    #17310970

    Origineel gepost door jblfreak
    een e kadett met orgineel een xe naar let keuren ze niet goed

    beetje heel erg jammer

    waarom ga je naar de rdw ze snappen t daar zelf niet echt denk ik

    Waarom zouden ze dit niet goedkeuren ? Zolang jij geen opgefokte C20let erin donderd voor de keuring zit je altijd nog binnen de 40% vermogenstoename.

    #17310971

    Natuurlijk keuren ze dit goed!

    Ik las wel ergens dat RDW-keurmeesters autoliefhebbers zijn. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.
    Van sommigen vroeg ik me af, of ze niet beter bij de politie of milieupolitie af waren.
    Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar ik durf bijna wel te zeggen de helft.

    #17310972

    Origineel gepost door Jo
    Ik las wel ergens dat RDW-keurmeesters autoliefhebbers zijn. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.

    Ik ook niet,volgens mij zijn het op een enkele uitzondering na allemaal automonteurs die niet goed genoeg waren daarna ontslagen zijn en toen alleen nog maar ambtenaar konden worden.

    #17310973

    Origineel gepost door manus

    Origineel gepost door Jo
    Ik las wel ergens dat RDW-keurmeesters autoliefhebbers zijn. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.

    Ik ook niet,volgens mij zijn het op een enkele uitzondering na allemaal automonteurs die niet goed genoeg waren daarna ontslagen zijn en toen alleen nog maar ambtenaar konden worden.

    Dat valt ook nog wel mee volgens mij. Steekproefcontroleurs zijn ook niet allemaal zeikerds hoewel je d’r soms wel een paar tussen hebt zitten….

    #17310974

    zoals in ieder vak:vertag

    er zijn ook genoeg monteurs/ garagehouders die auto’s alleen zien als geld-verdienen, maar er zijn er ook met passie voor de wagens/ het vak…

    #17310975

    ik denk dat het wat autoritair gedrag is van sommigen bij RDW, net als bij politie.
    Een houding van ” ik bepaal dat wel ff knul ” zo ongeveer. En soms een wat onvakkundig
    iemand zal er ook bij kunnen zijn ( lees te weinig ervaring )

    #17310976

    :offtopic van die mannetjes die thuis door hun vrouw afgeslagen worden

    #17310977

    opgezocht bij de RDW

    turbo-kit mag zolang het maar doorgegeven word i.v.m. verzekering en het aanpassen van het vermogen (Kw) op het kentekenbewijs

    DIT IS DUS VERPLICHT

    doe je dit niet dan loop je het risico om je papieren + auto kwijt te raken i.v.m. te grote verschillen ten op zichte van het originele goedkeurings attest.

    dit betekent dat je de auto opnieuw kan aanbieden bij de RDW en dan word alles gecontroleerd.

    p.s. overigens doet lang niet iedereen dit i.v.m. papierwinkel maar als je een ongeluk hebt dan krijg je hoogstwaarschijnlijk niks uitbetaald tenzij je zwaar gaat hielenlikken ;)

    #17310978

    maar dat is nou het mooist van de RDW in den bosch, ze snappen hun eigen regels niet.
    de regels zijn pas weer veranderd, dus wie weet wat ze nu weer weten.
    ik ga er van uit dat botter met zijn kadett niet in den bosch is geweest.
    maar als het allemaal zo makkelijk is, snap ik niet dat er nog zoveel mensen rond rijden met een andere motor zonder dat die omgekeurd is.

    groeten.

    #17310979

    Is er dan niet onlangs een aanpassing van de wet geweest waardoor een ombouw niet persé omgekeurd hoeft te worden:hmmz

    Zo ga ik van 44 naar 110 kW maar op het kenteken staat bij mij geen kW aangegeven. Alleen benzine en 4 cilinder(als dat er al opstaat?), en dat blijft dus gelijk:angel

    #17310980

    Originally posted by DKadett
    Is er dan niet onlangs een aanpassing van de wet geweest waardoor een ombouw niet persé omgekeurd hoeft te worden:hmmz

    Zo ga ik van 44 naar 110 kW maar op het kenteken staat bij mij geen kW aangegeven. Alleen benzine en 4 cilinder(als dat er al opstaat?), en dat blijft dus gelijk:angel

    helaas staat er in hun database wel de juiste gegevens. zelfs cilinder inhoud…

    Dus dat het niet op jouw papieren staat betekent helemaal niets helaas… :cry

    #17310981

    jongens dit is al 100 keer besproken….. :wtf

    #17310982

    Ik ben in onderhandeling met het RDW om mijn vectra C20let op kenteken te krijgen. Ik hou jullie op de hoogte:thumbup

    #17310983

    @JACR , ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
    ik hoop dat ze een beetje aardig voor je zijn en dat je binnenkort een grote TURBO op je kenteken hebt staan.

    groeten.

    #17310984

    Ik heb zojuist bericht gekregen: (ik dacht dat de regels makkelijker waren geworden maar dat is niet het geval)

    Geachte heer Van Hamersveld,

    In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

    U stelt ons de vraag welke aanpassingen en stappen u moet doen om bij het ombouwen van uw Opel Vectra.

    Als u een motor met een andere motorcode in een voertuig plaatst, dan moet u het voertuig laten keuren bij een RDW keuringsstation. Na goedkeuring past de RDW de gegevens aan in het kentekenregister en op het kentekenbewijs.

    Kentekenkeuring
    Tijdens de keuring controleert de RDW of het voertuig met de gemonteeerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel moet u dit aantonen door het overleggen van een verklaring van de fabrikant van het voertuig of de in Nederland gemachtigde vertegenwoordiger.

    Als er een typegoedkeuring bestaat, dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval, dan moet u naar het Testcentrum in Lelystad (TCL) om met het voertuig een geluidstest af te leggen. Als het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen moet het voertuig ook een weggedragtest afleggen.

    Kosten geluidstest

    De kosten voor een geluidstest bedragen € 356,00

    Kosten weggedragtest

    Een weggedragtest kost € 282,00.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker Klantenservice RDW

    #17310985

    ja, het blijven zeikerds bij het RDW.

    wat ga je nu doen?

    groeten.

    #17310986

    Helemaal niks meer, na de taxatie heb ik begrepen dat als de verzekerings maatschappij het taxatie raport accepteerd dan doen ze dat in alle factoren dus ook dat er een 2.0 16V turbo in licht dus dan ben ik hoe dan ook verzekerd. En dat is waar ik het voor doe!;)

    Dus ik ga nu effe op die resutaten wachten.:vertag

    Thank voor de intresse:P

    #17310987

    Ik heb pas ook contact gehad met het RDW en deze vertelden mij uitdrukkelijk, dat een turbo op een motor plaatsen geen motorwijziging is. Dus een aangepast C20XE blok met turbo is nog steeds een XE en dus niet aan keuring onderhevig.

    #17310988

    Origineel gepost door kadett-c-coupe
    zoals in ieder vak:vertag

    er zijn ook genoeg monteurs/ garagehouders die auto’s alleen zien als geld-verdienen, maar er zijn er ook met passie voor de wagens/ het vak…

    ga dan maar voor de 2 de:)

    #17310989

    Origineel gepost door Manta-aero
    Ik heb pas ook contact gehad met het RDW en deze vertelden mij uitdrukkelijk, dat een turbo op een motor plaatsen geen motorwijziging is. Dus een aangepast C20XE blok met turbo is nog steeds een XE en dus niet aan keuring onderhevig.

    kut regels, dit gaat helemaal nergens meer over, en als je met turbo, twin-turbo of supercharger nog eens 40 procent vermogen erbij krijgt hoeft hij dus niet gekeurd te worden:argue

    #17310990

    Extra info van ervaringsdeskundige jurist:

    KLIKKIE!

    #17310991

    na het zien van deze brief, zal het wel druk worden bij het RDW.
    maar dat zal wel weer tegenvallen als de meeste de prijzen lezen.
    ik zal maar zwijgen over mijn prijzen.

    groeten.

    #17310992

    maar het probleem wat ik zo vaak hoor is dat je niet van atmo naar geblazen moter kan keuren.. lijkt mij erg sterk…

    dus je kan gewoon auto wegbrengen (kadett e) met de c20let er in en dan komt het goed indien goed ingebouwd enzow en je krijgt dan letterlijk c20let op kentekenpapieren.??

    dat verhaal van de jurist kende ik al.. (student financial serveses managment) pa is verzekerings agent. die is ook niet blij met mijn 2.0 en 1600 op kenteken

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 101)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.