turbo op c14nz

Forumindex Forums Techniek Overige motor types turbo op c14nz

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 101)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206181

    Ik heb hier nog een blok liggen van een 1.5 TD.. Kan ik deze turbo op 1 of andere wijze op mijn c14nz bouwen? ik heb zowiezo een multipoint injectie nodig.. Maar is het mogelijk, als het spruit stuk past e.d. ? :afro
    Zal wel niet maar tis te proberen :P

    #17345746

    compressie verhouding zal ook wel niet kloppen!?

    #17345747

    ik heb ooit gehoord dat je een turbo van een renault 5 gtt vry simpel op een 1200 blokkie kan prakken. (oud type 1.2 a corsa, 1.2 c-dett)
    wat ik daar van moet geloven weet ik ook niet

    #17345748

    tis niet zomaar ff prakken.
    komt wel het een ent ander bij kijken, maar het inderdaad relatief eenvoudig te doen.

    de compressie van een gezonde c14nz zou moeten liggen tussen de 11.5 en 13 bar.

    #17345749

    Ja ik wil er nog best wat geld aan uitgeven, maar het moet wel lukken met deze 2 blokken, ik ga niet nog een 1200 aanschaffen en een 5gtt :P

    #17345750

    van een c14nz een turbo motor maken is een (te) grote klus
    dan ben je beter af met een c20let

    #17345751

    Ik denk dat ik qua kosten goedkoper uit ben!? aangezien ik dan nog een c20let moet aanschaffen (en evt. nog moet reviseren) etc.

    Wat zou je allemaal nodig hebben voor de c14nz met turbo? sowiezo dit:
    – c14nz (check)
    – turbo (check)
    – inlaat spruitstuk (check)
    – uitlaat die erop past (check)
    – multipoint injectie
    – spruitstuk (check)

    verder natuurlijk slangen(tjes) etc. en nog wat klein grut bezinedruk regelaar enzo!?

    Natuurlijk moet er wel het één en ander aangepast worden

    Weet iemand de compressie van een 1.5 TD, kan het zo 123 niet vinden… :angel

    #17345752

    Het is natuurlijk maar een wilde gedachte he.. Ik zag hem toevallig staan en dacht: “heeeeey” :hmmz en nu zit ik hier te speculeren of het haalbaar is king:

    #17345753

    Zit nog met een probleem.. het turbo gat, ik heb dan evt. nog een intercooler nodig of langere buizen!? en hoe zit het met het ontbrandpunt, dat licht bij benzine hoger als bij diesel!? ;)

    #17345754

    weet de compressie al:

    1.4i —> 9,4:1
    1.5TD–>22,0:1

    :o

    #17345755

    gek he, diesels moeten wel op 20 bar zitten anders fikt de diesel niet.

    groeten

    #17345756

    Origineel gepost door SpiderClass
    Ik denk dat ik qua kosten goedkoper uit ben!? aangezien ik dan nog een c20let moet aanschaffen (en evt. nog moet reviseren) etc.

    Wat zou je allemaal nodig hebben voor de c14nz met turbo? sowiezo dit:
    – c14nz (check)
    – turbo (check)
    – inlaat spruitstuk (check)
    – uitlaat die erop past (check)
    – multipoint injectie
    – spruitstuk (check)

    verder natuurlijk slangen(tjes) etc. en nog wat klein grut bezinedruk regelaar enzo!?

    Natuurlijk moet er wel het één en ander aangepast worden

    Weet iemand de compressie van een 1.5 TD, kan het zo 123 niet vinden… :angel

    dubbele klepveren..
    verstevigde/dikkere koppakking..
    inlaatspruitstuk + injectie gebeuren + computer + alle sensoren..
    oliekoeler + olieleidingen voor de turbo..
    onderblok + oliepomp aanpassen..

    bielieve mie das niet zomaar ff gebeurt ;)

    ga maar eens rond bellen wat een c20let moet gaan kosten.
    revisie is niet perse nodig, als de motor goed is moet je em mooi dicht laten.

    #17345757

    hmmzzz een turbo van een diesel is gebouwd om te werken op lage toeren. schop je zo’n ding richting de 7000 rpm dan stoppen ze nog wel snel…

    Als je dit al wilt neem een andere turbo en haal een c16se……
    Meteen mutlipoint en daar kun je heel leuk 0.5 bar opzetten. blijft het nog heel ook

    #17345758

    Kan zo’n turbo ook op een E16SE? en dan een turbo van 0.5 bar? Wat is het resultaat dan?:thumbup

    #17345759

    of het past weet ik niet, 0.5 bar is ongeveer 45% meer power erbij

    maar ze hebben kant en klare turbokits voor 1400 en 1600 motoren

    http://www.dbilas.de/index.htm

    zo makkelijk he google:)

    Dbilas:
    voor 4-5000 eu (6-700 eu inbouw)
    1400 =190 pk
    1600= 210 pk

    #17345760

    Leuk spul he dat DBilas :D

    :cool:

    #17345761

    :P

    #17345762

    Als je er aan begin. Neem een kant en klare Turbo Kit. Je bent op den duur nog goedkoper uit als dat je alles zelf doet.. heb er ervaring mee met een kameraad. Op een Polo 6n 1.4 8v een turbo opbouwen.. Heeft op den duur 3000 euro gekost en het is nog niet gelukt.

    Compressie verlangensplaat moet je hebben

    Een turbo die ongeveer 0,6 bar draait

    Computer moet je laten klaar laten manken

    Andere injectoren

    Intercooler.. + slangen

    etc etc

    En han je turbo zo hoog mogelijk anders krijg je een rookgordijn achter je auto.. Wij zijn er mee gestopt omdat wij een turbo hadden van 1.9 tdi blok en die kan niet minder als 1 bar turbo druk draaien en dat was te veel voor het blok..

    #17345763

    je moet ook niet opgeven als je er zoveel geld in heb zitten
    dan ga je gewoon zoeken naar andere zuigers
    :cool::D

    Denk maar niet dat die eaton m64 ombouw goedkoop was…
    Heeft mijn bankrekenong best geplunderd

    #17345764

    Maargoed, dan heb je ook wat! :afro

    #17345765

    gaaf topic ik zlef ben nu bijna klaar met het inbouwen van een e.16se

    en wil me onderblok van de 1600 nz meschien gaan reviceren en klaar stomen voor wat leukers….

    waarom wilt iedereen altijd turbo rijden.

    van atmo moter naar compressor is volgens mij een iets simpelere stap..

    je kan gewoon je uitlaat spruitstuk houden.. en als je niet te veel wilt ook de zuigers houden als ik het zo lees?

    @ corsaboy jij hebt meen ik let zuigers gebruikt voor het rijde met een lage compressie..

    zijn er ook 1600 zuigers in de run voor een lage compressie?

    mvg sebas

    #17345766

    voor elke motor kun je inprincipe wel andere zuigers krijgen, dan wel compressie verlagend dan wel verhogend.
    ff informeren bij de betere automaterialenzaken, motor revisie bedrijven of tuning bedrijven

    #17345767

    ja maar ik hoopte zelf meschien op standaard geleverde zuigers want nieuwe die niet door opel zelf geleverd zijn zal wel wat kosten.

    daarnaast als een 16se met 0,5 bar 45% winst krijgt? lijkt me veel maar goed.

    is dat dan ook niet te realizeren met een compressor?
    dat lijkt mij wat simpeler

    beuteltje maken zodat de compressor dr goed voor staat nieuwe (speciale riem? ) en luchtinlaat omleggen en softwhare aanpassen.

    maja ik zal er zeker we weer te makkelijk over denken :(

    groeten sebas

    iemand hier meschien meer info over staat meen ik niks over op corsanovatuning.nl?

    #17345768

    Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
    ja maar ik hoopte zelf meschien op standaard geleverde zuigers want nieuwe die niet door opel zelf geleverd zijn zal wel wat kosten.

    daarnaast als een 16se met 0,5 bar 45% winst krijgt? lijkt me veel maar goed.

    is dat dan ook niet te realizeren met een compressor?
    dat lijkt mij wat simpeler

    beuteltje maken zodat de compressor dr goed voor staat nieuwe (speciale riem? ) en luchtinlaat omleggen en softwhare aanpassen.

    maja ik zal er zeker we weer te makkelijk over denken :(

    groeten sebas

    iemand hier meschien meer info over staat meen ik niks over op corsanovatuning.nl?

    was het maar zo simpel.
    een kompressor is geen klein ding… Denk ook aan je drijfstangen etc. en software aanpassen. Pfff doe je niet zomaar even.

    Wij gaan geen uitgebreide handleiding schrijven ofzo…
    Iedereen loopt wel met die leuke gedachtes van een turbo of kompressor. maar weet waar je aan begint.. Ik ben nu een maand aan het bouwen met ongeveer 2 jaar voorbereiding en een werkende setup gekocht… Maar zelfs die hebben we nog een beetje verbeterd… Je blijft constant aan het kijken wat kan er beter voordat we de definitieve versie hebben…..

    En het werk maakt niet zo heel veel uit of je nou een turbo of een kompressor neemt. tis beide klepper veel werk.. Denk dat wanneer je iemand hebt die goed kan lassen een turbo zelfs eenvoudiger is… Ik heb gekozen voor een kompressor omdat ik het geluid gewoon ontzettend gaaf vind…..

    :vertag

    #17345769

    owh ja betreffende zuigers.. tot 0,4-0,5 bar zal het best goed gaan. maar je wilt toch gewoon meer. Vaak als je dat gehad hebt wil je gewoon richting de 1 bar… ZOu gaan kijken naar gesmede zuigers dan heb je leuk speelgoed. kost allemaal wat maar beter voorbereid dan later nog een keer kosten hebben of de boel slopen. ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 101)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.