turbo omega 2.5 diesel werkt niet goed

Forumindex Forums Modellen Omega turbo omega 2.5 diesel werkt niet goed

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240465

    Hallo Mensen.

    De turbo van mijn omega 2.5 diesel werkt niet goed.
    Als hij koud is (een nachtje gestaan) en ik start hem dan werkt de turbo prima, maar als ik de sleutel omdraai en de auto uitzet en ik start hem daarna weer (na bijvoorbeeld tanken o.i.d) dan werkt de turbo helemaal niet meer.
    Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Want zonder turbo levert de auto veel aan vermorgen in.

    Ik hoop wat van jullie te horen.

    Alvast mijn dank

    Hartelijke groet
    Fabian

    #17908623

    hoe weet je dat het de turbo is
    kan ook de egr klep zijn die open blijft staan,wat ik haast wel denk
    dan heb je ook geen vermogen meer
    gr mart

    #17908624

    Ok. Dank je wel. Is dit duur om te laten maken?

    #17908625

    EGR kan je zelf makkelijk schoonmaken… even googlen of zoeken hier op de site, is al heel veel over geschreven.

    #17908626

    ok dan..

    dankjewel voor je reactie.

    #17908627

    ik zou hem afdoppen
    zodat zich dat probleem niet meer voordoet

    #17908628

    BIj de diesel kun je deze volgens mij ook laten uitschakelen bij de vod.

    Gr jack

    #17908629

    @Jack-omegax3.0xe wrote:

    BIj de diesel kun je deze volgens mij ook laten uitschakelen bij de vod.

    Hartelijk dank voor je reactie, maar als ik mag vragen, wat is vod? (opel dealer?)

    Gr. Fabian

    #17908630

    @martslaats wrote:

    ik zou hem afdoppen
    zodat zich dat probleem niet meer voordoet

    Bedankt voor je reactie.

    Afdoppen, ik heb opgezocht hoe het werkt e.d. maar kan het niet vinden voor het type auto dat ik rijd ((x)25td?).
    Moet het gat naar het ijzeren buisje van ongeveer een centimeter doorsnede aan de linkerzijde van de EGR worden afgedicht met een ijzeren plaatje van 2mm dikte (zoals te zien is in de onderstaande link)?

    http://imageshack.us/photo/my-images/339/egrafdoppen.jpg/

    Gr. Fabian

    #17908631

    ik heb een koper plaatje ertussen gezet,dat buigt namelijk een beetje mee
    omdat de flens een beetje rond is,heb een stukje koper pijp genomen en die in de lengte door de midden gezaagd en opengevouwen
    en het zit er al 2 jaar in
    maar de vacuumslang moet je gewoon laten zitten dus niet loshalen en dichtmaken,dus alleen het plaatje ertussen zetten en verder niets
    en ja op je vraag waar dat tussen moet komen is goed volgens tekening
    gr mart

    #17908632

    sensor absolute druk, daar denk ik aan.

    #17908633

    Hier nog iemand die met deze auto bezig is.
    Waar zit de sensor van de absolute druk? Is dat de sensor vlakbij de EGR-klep in het inlaatspruitstuk?
    Wat meet deze sensor normaal gesproken?

    En komt het vaak voor dat deze sensor kapot gaat, of kan deze ook erg vies zijn?

    Groeten Rob

    #17908634

    deze sensor meet de druk van de turbo – 1 bar buiten luchtdruk.
    deze kunnen verstopt raken en weigeren.
    zit in het spruitstuk gemonteerd. uitlezen is de beste optie daar de sensor aan de prijs is.

    #17908635

    @RAL wrote:

    deze sensor meet de druk van de turbo – 1 bar buiten luchtdruk.
    deze kunnen verstopt raken en weigeren.
    zit in het spruitstuk gemonteerd. uitlezen is de beste optie daar de sensor aan de prijs is.

    Zit deze in het inlaatspruitstuk? De sensor in het inlaatspruitstuk heb ik eruitgehaald en schoongemaakt, zal echt helemaal vol met drek. Vanavond wordt de auto voor de 3e keer uitgelezen, de auto is al 2 keer uitgelezen waaronder 1 keer bij de opel dealer. Zij hadden een foutmelding gevonden, maar wisten niet wat deze inhield en na wat telefoontjes naar andere garages is er ook niets duidelijk geworden.

    #17908636

    weet jij de code nog, of kun je deze opvragen?
    heb namelijk wel meer codes binnen gekregen die niet voorkomen, maar wel bekend zijn op een sub codelijst.

    #17908637

    Vanmiddag is de auto bij het diesel service center geweest en daar zijn ze erachter gekomen dat het probleem in de brandstofpomp zit. De sleepringen zouden zijn versleten en dus te warm worden ofzo iets. Vandaar dat de auto op dat moment in de noodregeling schiet. De brandstofpomp zal dus vervangen moeten worden en hopelijk is dan de auto klaar voor de carbagerun 2011. Wordt wel een duur geintje… :(

    #17908622

    Veel succes….. Schijnt bij alle diesels te gebeuren… Ik hoop dat het mij nog even bespaard blijft…..

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.