turbo of klep seals

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen turbo of klep seals

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266462

    Ik heb een zafira opc uit 2002, en hij verbruikt erg veel olie zo’n 1liter op de 500 km maar als ik naar de verhalen kijk hier op het forum kun je niet echt vinden hoe je kan controleren wat er kapot is.
    De uitlaat komt blauwe rook uit als je even stilstaat en gaat rijden maar nooit bij een koude start.
    de turbo maakt een beetje een suizend geluid en ik heb wat olie gevonden in de onderste interkoeler buis.
    kan je zo’n olie verbruik hebben bij een kapotte turbo, en hoe kan ik zien wat voor een turbo het is ik heb namelijk een bon bij de auto dat er een leh turbo opzit maar valt dit te controleren met een type plaat ofzo.

    #18238738

    Dat zal de turbo wel zijn, als je de slang aan het begin van de druk zijde van de turbo er even af haalt zie je gelijk of het nat is of niet.
    je kan ook de eerste kat weg halen om de speling aan het asje van het turbine wiel

    #18238739

    Waar zit het begin van die buis en moet hij helemaal droog zijn of een beetje nat

    #18238740

    Je kan het beste via onder af die slang er af halen


    Het begin is bij de onderste rode DOP

    als je die slang er af hebt kan je direct zien of je een LET of LEH turbo hebt aan de aansluiting waar je de slang overheen schuift
    die moet er zo uit zien mocht je een LEH hebben

    Buis hoort droog te zijn, !

    #18238741

    Ik heb mijn auto weg gebracht met de kennis die ik tot nu toe verzameld heb over het probleem.
    Nu was de monteur op gevallen dat er in de aanzuig buis van de turbo ook olie zit.
    Volgens hem is er een overdruk in de kleppen deksel en is dat het probleem.
    De oplossing is er nog niet daar moest hij nog even over bellen met zijn collega’s.

    #18238742

    Controleer het terugslag klepje maar tussen de kleppendeksel en gasklep geheid dat ie stuk is. Daar door komt er turbo druk jet kleppen deksel in !

    #18238743

    Die heb ik 1 week geleden vervangen en met de pijl naar het gas klep huis gezet.
    Misschien dat hij weer stuk is maar dat lijkt me sterk.

    #18238744

    Heb je toen ook de olie uit de aanzuig buis gehaald ?

    #18238745

    Niet alles dus jij zegt even alles schoon maken van aanzuig buis tot interkoeler.?

    #18238746

    Ja intercooler zal ook wel een hoop olie uit komen. Weet niet hoeveel er gelekt is maar je kan het wel even controleren natuurlijk

    #18238747

    Ik weet niet hoeveel km er op de klok staan, maar vaak is het een combinatie van.
    Meestal word eerst de turbo vervangen, het verbruik zal dan weliswaar dalen, maar ook de klepseals zullen aan vervanging toe zijn.

    #18238748

    Opel staat 133000 km op de teller en de turbo is al eens vervangen.

    #18238749

    Ik heb dit probleem ook gehad (icm rookontwikkeling). Eerst de turbo vervangen aangezien deze ook niet meer helemaal goed was.
    Problemen waren daarna nog steeds aanwezig. Onlangs mijn klepseals laten vervangen, en nu heb ik en geen last meer van rook en het olieverbruik is ook weg.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.