Tuner in belgie beweert dit over het z20leh blok

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Tuner in belgie beweert dit over het z20leh blok

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261260

    z20let vs z20leh
    Net hierover gepraat gehad met een bekende tuner. De leh blokken hun cilinderwanden houden hogere vermogens niet uit. Ook waren veel leh blokken ovaal geboord fabrieksuit. Ook het onderblok van de leh is zwak. Kan geen hogere vermogens aan. Dit blok werd door de betreffende tuner niet meer gebruikt voor 300+ vermogens.

    Ook wat ik ga doen: boren en overmaat pistons was riskant voor hogere vermogens te draaien op de let . Er was een grote kans dat het kan mislopen tijdens extreme warmte of extreme belasting.De wanden kunnen scheuren.

    Een C20let was de beste oplossing voor dit. (voor het boren)

    Dit is mij verteld he. Ikzelf wist dit niet.

    #18179904

    Vraag dat maar is aan Klassen of VMaxx enzo die trekken gewoon hele dikke vermogens uit die blokken, zover ik weet zonder problemen.

    #18179905

    Uiteraard ligt het eraan hoe je ermee omgaat. Mark (speedy ) ook hier op het forum aanwezig heeft heel wat jaren gereden met een blok dat de laatste 2 jaar ruim 275 pk had en 450+ NM. Maar hij was wel heel zuinig op de auto reed het blok netjes warm enz enz.
    Ik heb zelf een jaartje met 264 pk en 400 NM rond gereden in mijn Astra OPC, nooit problemen gehad.

    Een Z20LET blok is idd niet bestand tegen 280 pk en meer. Dat is ook de reden dat ik met mijn vorige auto ( Astra G OPC Z20LET ) niet hoger in vermogen gegaan ben. Met 280 zit je op het randje hebben ze mij verteld bij EDS.

    Een Z20LEH blok is zoals men zegt bestand tegen 300 pk, mede door de zuigerbodemkoeling en beter zuigers die gebruikt zijn bij dit blok tegenover de Z20LET. Er zijn er meerdere die met 300 pk rijden met een Z20LEH blok.
    Bij EDS kun je ook zuigerbodemkoeling in je Z20LET blok laten zetten, maar dan ben je er nog niet.
    Zou als je hoge vermogens wilt gaan draaien bij hun informeren wat je hiervoor nodig hebt. Zij hebben heel veel ervaring met
    deze blokken. Alles moet ook kloppen zoals andere zuigers, de goede injectoren enz enz. En daarbij de software is zeker zo belangrijk, loopt het blok bv te arm wordt ie te heet en loopt ie stuk.

    #18179906

    Ik rijdt nu al 4 jaar met de z20Leh waarvan de laatste 3 jaren met 300+pk. op turbo’s na geen enkel probleem.
    De tuners gebruiken voor hoger als 300pk ook wel de romp motor van de x20xer.
    Als die bechikbaar is natuurlijk. die schijnen dikkere zuigerwanden te hebben

    #18179907

    Onderblok van de c20let en alle opvolgers bigblok is nagenoeg gelijk. En er zijn echt geen ovaal geboorde. Andere tuner zoeken zonder broodje aap verhaal. De leh heeft zelfs zuigerbodemkoeling.

    #18179908

    De LEH blokken lopen bij hogere vermogens wel degelijk stuk, kijk maar op duitse sites. En in Spijkenisse woont me ex-collega met een astra opc caravan met 550 pk kant en klaar blok van v-max en die ging gewoon stuk na 15.000 km. Brak een heel stuk uit zijn cilinderwand, en het gebeurd vaker!

    #18179909

    maar dan was dat ook gebeurd met de c20let c20xe onderblokken waarschijnlijk. Die stukken uit de cilinderwand worden veroorzaakt door wat anders dan zomaar breken of scheuren.

    #18179910

    @Corsa16V wrote:

    De LEH blokken lopen bij hogere vermogens wel degelijk stuk, kijk maar op duitse sites. En in Spijkenisse woont me ex-collega met een astra opc caravan met 550 pk kant en klaar blok van v-max en die ging gewoon stuk na 15.000 km. Brak een heel stuk uit zijn cilinderwand, en het gebeurd vaker!

    kan best goed zijn maar vmax kan dan ook geen motor bouwen en al helemaal geen serieuze software.

    nogthans in de uk doen ze het toch goed., rijden er ook rond van tegen 600pk en blijft gewoon heel.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    #18179911

    C20let blijft gewoon DE blok!!!

    #18179912

    kan best kloppen dat de zuigerwand inkakt, maar daar heb je ook een oplossing voor. je wedged de water kanalen.

    gasten uit de UK doen het ook, en trekken er met gemak 450pk uit.. uiteraard niet met de standaard k04 :jerry

    #18179913

    ik denk persoonlijk niet meteen aan de zwakte van de cilinderwanden.
    Het grootste probleem ook bij c20xe – c20let motoren is dat ze gaan scheuren bij de krukas waardoor er fatale motorschade kan ontstaan.

    Ik heb zelf destijds een aantal main support system in een group buy besteld / geleverd.
    Een main support girdle icm een set arp bouten zorgt ervoor dat de kans op scheuren extreem verkleind wordt.

    Hierdoor zou het onderblok van de c20xe – c20let tot een kleine 500-600 pk goed gaan.
    Vanaf 500-600 pk adviseerd men een andere krukas te pakken aangezien dat wel het limiet is van de orginele krukas.

    Icm met zuigerbodemkoeling en een set goede zuigers en drijfstangen met de juiste lagers en ARP bouten blijft het zeker wel heel.

    Nou kan ik niet voor de z motoren spreken.
    Daar heb ik me totaal nog niet in verdiept.

    Bovenstaande verhaal geldt iig ook voor de x20xev motoren.
    Die worden in de states meer gebruikt voor extreme vermogens.

    #18179914

    ze doen dit niet voor niks met z20let onderblokken :P LEH net zo goed hoor.
    en alleen oude XEV’s zijn closed deck zoals de c20xe en c20let.. maar schijnen erg moeilijk te vinden

    #18179915

    De oplossing waar dion een foto van post is inderdaad om de cilinderwanden te verstevigen zodat deze niet meer breken/ scheuren. En het ging hier zoals de topicstarter aangeeft dat het blok niet goed genoeg is voor serieuze vermogens, dat klopt het blok moet aangepakt en verstevigd worden. C20let rijden er zat rond waar niks aan het onderblok is gedaan wat betreft cilinderwand versteviging.

    En dat v-max geen blok en software kan maken, geen idee heb er geen ervaring mee. Maar weet wel dat ze een serieuze zaak en webshop hebben en dat komt ook niet aanwaaien. Als je geen klanten hebt en niks kan bouwen kom je niet ver, en zo te zien gaan de zaken aardig goed.

    #18179916

    Ach zo heeft iedereen zijn favorieten en vertelt iedereen iets over de concurent. :vertag

    Ben het met Corsa16V eens, dat als ze geen kwaliteit zouden leveren ze snel failliet zouden zijn.

    #18179917

    tja als je 3 keer ernaar toe gaat voor software en het dan nog niet lukt dan word het tijd om te stoppen, en dan maar te zwijgen wat je daar ziet.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    #18179918

    De Z20LET blokken kunnen makkelijk 300PK draaien als de software maar goed is en dat doe ik dus bij Klasen Motors.
    En de speedster van klasen heeft zo ver ik weet gewoon een Z20LET onderblok met 659PK!!

    Bij V Max gaan de onderblokken vaak kapot waarschijnlijk door verkeerde software.

    #18179919

    @Andre Botter wrote:

    De Z20LET blokken kunnen makkelijk 300PK draaien als de software maar goed is en dat doe ik dus bij Klasen Motors.
    En de speedster van klasen heeft zo ver ik weet gewoon een Z20LET onderblok met 659PK!!

    Bij V Max gaan de onderblokken vaak kapot waarschijnlijk door verkeerde software.

    idd heb ik nog al eens gehoord.
    heb ergens een foto gezien van een motor van bij klasen met kapotte cilinderwand maar was met 900pk.

    ik ga volgende maand naar klasen:-)

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    #18179920

    Je hoeft niet eens te gaan. Hij komt naar ons toe!

    #18179921

    Zover ik weet chippen ze de V6 turbo’s wel prima bij V-Maxx, vrienden van me hebben daar goede ervaringen mee.
    Zou dus kunnen zijn wat Andre zegt dat ze de software voor de Z20LEx gewoon niet op orde hebben!

    #18179922

    @16VCalibra wrote:

    Je hoeft niet eens te gaan. Hij komt naar ons toe!

    wanneer dan?

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    #18179923

    Weet niet precies maar 5 december gaat ie weer weg :jerry

    #18179924

    Bedankt voor de verschillende meningen.

    #18179925

    Even een aanvulling, elke verbrandingsmotor met extreme vermogens gaat scheuren. Maar is echt niet omdat het blok slecht is. je moet het zo zien dat door de hoge druk die er ontstaat het blok eignelijk in de breedte uit elkaar wil. Hiervoor dien je dan ook een versteveningsplaat in het carter te monteren om dit probleem te voorkomen. En tja tot 400 pk zou dat toch wel moeten kunnen zonder versteviging.

    #18179926

    Verstevigingsplaat is ook meer voor het torderen van het blok

    #18179927

    @Haasje17 wrote:

    Even een aanvulling, elke verbrandingsmotor met extreme vermogens gaat scheuren. Maar is echt niet omdat het blok slecht is. je moet het zo zien dat door de hoge druk die er ontstaat het blok eignelijk in de breedte uit elkaar wil. Hiervoor dien je dan ook een versteveningsplaat in het carter te monteren om dit probleem te voorkomen. En tja tot 400 pk zou dat toch wel moeten kunnen zonder versteviging.

    Het gaat er hier om dat de cilnder waar een stuk uit breekt omdat deze te zwak gemaakt is, en ze hebben last van ovale cilinders hier door.

    hier een foto tussen het verschil C20LET en LEH

    C20LET closed deck

    Z20LEH open deck

    Je kan het versterken op diverse manieren natuurlijk, andere merken hebben dit beter voor elkaar op de aftermarket.


25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.