tunen insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia tunen insignia

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 142)
  • Auteur
    Berichten
  • #17538785

    Ik heb dit gisteren gevraagt bij mijn garage.
    De schijf links en rechts zijn dezelfde. (partnr was gelijk)
    Dit is rechtsvoor

    Dit is linksvoor

    #17538786

    origineel gepost door PloPPloP
    Ik heb dit gisteren gevraagt bij mijn garage.
    De schijf links en rechts zijn dezelfde. (partnr was gelijk)

    Hallo,

    Ben blij dat het zo is, anders had ik een probleem ;)

    Groetjes, Joche

    #17538787

    Er zit geen verschil in de schijven.
    Maar er zit verschil in de plaatsing van de rem klauw.

    Kijk maar naar de foto’s

    #17538788

    origineel gepost door arjontje
    Er zit geen verschil in de schijven.
    Maar er zit verschil in de plaatsing van de rem klauw.

    Kijk maar naar de foto’s

    Hallo,

    Ja maar dat is normaal hé :D als je tenminste rechts en links met elkaar gaat vergelijken ;) daarom ook de vele foto’s ;)

    Het gaat erom of dat normaal is met de schijven, omdat de één tegen de draad ingaat , wat de gaatjes betreft dan hé ;)

    Groetjes, Joche

    #17538789

    origineel gepost door Opel4all

    origineel gepost door arjontje
    Er zit geen verschil in de schijven.
    Maar er zit verschil in de plaatsing van de rem klauw.

    Kijk maar naar de foto’s

    Hallo,

    Ja maar dat is normaal hé :D als je tenminste rechts en links met elkaar gaat vergelijken ;) daarom ook de vele foto’s ;)

    Het gaat erom of dat normaal is met de schijven, omdat de één tegen de draad ingaat , wat de gaatjes betreft dan hé ;)

    Groetjes, Joche

    Sorry maar bij mijn auto zitten ze beide aan de voorkant.
    Ik ken geen auto’s waar bij de een aan de voorkant zit en de ander aan de achterkant. (behalve de insignia opc dan)

    Wat ik daar mee wou zeggen is dat, omdat de klauwen verschillend zitten, je geen twee verschillende schijven nodig hebt.

    #17538790

    [/quote]

    Sorry maar bij mijn auto zitten ze beide aan de voorkant.
    Ik ken geen auto’s waar bij de een aan de voorkant zit en de ander aan de achterkant. (behalve de insignia opc dan)

    Wat ik daar mee wou zeggen is dat, omdat de klauwen verschillend zitten, je geen twee verschillende schijven nodig hebt.
    [/quote]

    Hallo,

    Bij de Insignia OPC zitten ze ook bijde aan de voorkant hoor ;) daarom ook de verwarring over de gaatjes in de schijven, deze corsponderen niet met de looprichting ;)

    Groetjes, Joche

    #17538791

    Oja stom. denk dat ik even naar de hans anders moet. :jerry

    #17538792

    origineel gepost door arjontje
    Oja stom. denk dat ik even naar de hans anders moet. :jerry


    @arjontje
    ,

    Is ook wel een beetje verwarrend, al die foto’s ;)

    Groetjes, Joche

    #17538793

    Sorry links en rechts is gewisseld.
    Foutje van mij
    Heb dit al aangepast.

    #17538794

    jonges ik moet hier soms hard lachen wat sommigen verkondigen .

    een goede chiptuning is op MAAT ! niet ff standaard programeren , elke motor is anders . ga je de 110 pk en 130 pk tunen en vrij hoog , laat dan het gas mooi opkomen , nooit ineens naar beneden , je zal zelf voel na een tijd dat dit niet gezond is .
    ikzelf rij mnu met 202 pk en 440 NM , normaal was het 470 maar heb het laten afvlakken op aanraden naar 440 NM , maar breder gespreid .

    Het turbo gat op 1800 toeren in pk en NM grafiek is helemaal weggewerkt .
    ik heb enkel full power op de sportknop en dat is mooi meegenomen .
    ik laat altijd het gas even mooi opkomen om dan vol door te gaan . een goede tuner doet dat op een testbank , mijn wagen heeft 2 uur op de bank gestaan met 10 tallen runs .

    ik ben 10000% tevreden het blok voelt vrij en soepel aan en gaat als een buffel door .
    vragen , laat het mij weten aub

    opel insignia sport 160 pk CDTI
    chiptuning HEINZ
    202 pk / 440 NM
    standaard reeds 160 pk en 400 NM!

    #17538795

    zit er zelf ook hard aan te denken om dit te laten doen.
    zal waarschijnlijk op aanraden van meerdere mensen gebeuren bij klasen motors.
    ( is ook de huistuner van steinmetz en voor opel zelf )
    dan zal mijn 16 turbo van 180 naar 210 pk gaan.
    ook daar word het van horen zeggen op de testbank gedaan en word je auto geheel af en bijgesteld.
    bij de ene auto word bv het koppel iets naar beneden bijgesteld en bij de ander weer iets hoger.
    en zo zijn er nog meer dingen wat echt per auto kan schelen.
    vandaar dat het ook belangrijk is dat ze de auto ook testen op de testbank en bijstellen wat bijgesteld moet worden.

    #17538796

    als je het hebt laten doen, laat dan effe je bevindingen horen? ik ben daar wel erg benieuwd naar namelijk..

    #17538797

    origineel gepost door alphox
    als je het hebt laten doen, laat dan effe je bevindingen horen? ik ben daar wel erg benieuwd naar namelijk..

    zal ik dan zeker hier melden.

    gr. eugene

    #17538798

    Hi Mark,

    ook ik herken het enorme turbo gat dat de 2.0 cdti 160pk heeft. Het is bij mij zelf zo erg dat hij me al meerdere keren in z’n twee is afgeslagen en ik in de bergen als het echt stijl wordt terug moet naar de één. Verder ben ik het vermogen wel eens kwijt in z’n 5 en 6 wanneer ik bij rustig rijden het gas volledig intrap. (alleen het aantal toerental loopt op, maar de power wordt niet overgebracht op de wielen……..vol in de slipkoppeling?)

    overigens wil mijn dealer proberen om dit te verhelpen (en hebben ze daar toestemming voor gekregen van opel nl) door het 2 massa vliegwiel te vervangen.

    overigens heb ik nu ook al een paar keer het vermogen niet volledig tot mijn beschikking gehad, doordat de auto in “service” mode stond. na het uitlezen en verhelpen van de storingen in de boordcomputer alles weer prima

    #17538799

    Hallo,

    Voor wat Optische Tuning, heb ik nog wel wat liggen;)

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=136491&page=1#pid1793755

    Groetjes, Joche

    #17538800

    Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)

    #17538801

    305PK is niet mis! Denk dat je nu met het winterweer er alleen maar nadeel van ondervindt, of valt dat mee?

    Kan je ons vertellen waar je de tuning hebt laten uitvoeren? Overweeg zelf om in 2011 mijn 1.6T te laten chippen, ook al is het alleen al voor het brandstofverbruik.

    Ik dacht te herinneren dat het mogelijk is dat de aangepaste software van de chip ook te programmeren is onder de zogenoemde ‘sport’ knop, voor degene die Flexride hebben. Is dit een fabeltje of echt mogelijk?

    #17538802

    Is wel 4 keer opletten, maar de TC pakt wel goed op om in de rechte te blijven. Bochtjes is een ander verhaal, maar met de winter schoenen aan kun je het wel aardig in bedwang houden.

    Mijne heeft een flashtune van EDS tuning ondergaan (EDS-motorsport.de). Het is inderdaad mogelijk de software alleen onder de Sport knop te plaatsen in het Flexride systeem. Dit is alleen niet voor alle typen mogelijk, zelfs niet wanneer de motorisering hetzelfde is. Met andere woorden; het is auto afhankelijk. Ik heb de tune in het gehele bereik laten doen, zeker met oog op het afgenomen (beloofde) brandstof verbruik. Hiervan heb ik nog niet echt een groot verschil waargenomen, loopt nu 10,3l/100km gemiddeld. Wanneer je nu de “sport” activeert is het net of je in een raket zit, is wel leuk (kijken naar pedaal alleen volstaat dan) maar zeker niet praktisch. In het NL verkeer is de “Normale”modus met update beter te rijden. Motor is wel veel soepeler, ook in lage toeren (statsverkeer) en je hoeft niet meer te wachten tot er wat gebeurd.

    Succes met je keus.

    #17538803

    Weet iemand hoeveel Nm de koppeling van de 2.0 cdti 130Pk max. kan verwerken ?

    #17538804

    Heeft iemand ervaring met FastTech?

    1.6T naar 215pk en 330Nm klinkt niet verkeerd toch?

    #17538805

    Hoi ik heb ook een 2.0 cdti insignia (sportstourer) heb hem nu een half jaar ongeveer ben er zeer tevreden mee .Ik heb geen last van het turbogat de auto loopt retestrak alleen wat ik jammer vindt is dat mijn versnellingspook soms heel stroef gaat waar zou dat aan kunnen liggen moet er wel bij zeggen dat een duitse auto is mvg :cool:

    #17538806

    [rquote=1808568&tid=114201&author=LoodsjeB]Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)[/rquote]
    Gaat het hier om een 2.0 turbo? Bij mij speelt het (nog lang) niet, maar wil in de toekomst een 2.0 turbo kopen, en meteen laten tunen. Ik kom wel veel tunings bedrijven tegen die wat doen met de 1.6 turbo, maar de 2.0T vind je niet zo veel over?

    [edit]: ik heb even bij EDS gekeken, niet gek, 305 pk voor net geen 600 euro :thumbup

    #17538807

    hallo, ik de oplossing voor jullie.

    ikwerk voor een opeldealer als diagnostieker en werk samen met een ecu herschrijver.
    wij kunnen ALLE insignia’s ook na nov. 2009 herschrijven.

    als je interesse hebt kun je me PMmen.
    wij testen 1st op 4×4 testbank
    dan herschrijven
    dan terug op testbank
    en eventueel fijn tunen.
    iedere wagen is anders dus iedere wagen wordt appart geschreven.

    wij doen alle opels…vorige week nog een corsa C z13dt 75 pk herschreven…enorme koppel winst en 96 pk.

    ook roetfilters en egr kunnen weggeschreven worden en uitlaat wordt dan ook aangepast.

    groeten,

    #17538808

    [rquote=1878482&tid=114201&author=2000][rquote=1808568&tid=114201&author=LoodsjeB]Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)[/rquote]
    Gaat het hier om een 2.0 turbo? Bij mij speelt het (nog lang) niet, maar wil in de toekomst een 2.0 turbo kopen, en meteen laten tunen. Ik kom wel veel tunings bedrijven tegen die wat doen met de 1.6 turbo, maar de 2.0T vind je niet zo veel over?

    [edit]: ik heb even bij EDS gekeken, niet gek, 305 pk voor net geen 600 euro :thumbup[/rquote]

    Staat er nu een bij de dealer in Hellevoetsluis, 2.0 Turbo 305pk

    #17538809

    @autogek Edwin wrote:

    Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
    wel 200pk?:):)
    Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
    Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbup

    ik heb de mijne insignia sports tourer 110pk ook laten chippen in het begin was ik erg tevreden lekker 190pk
    426nm hij deed het echt lekker maar na een tijde begon de miserie tubo naar de kloten turbo druk viel continu weg!

    goede raad laat het zo niks anders dan miserie de auto is van fabriek af afgesteld op de beste manier

    groetjes uit belgie

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 142)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.