trottle bodies of lexmaulram

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) trottle bodies of lexmaulram

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17776209

    Als ik jou was zou ik ook throttle bodie’s kopen. En
    zoals miruni zegt met de luchtmassa meter van een
    turbo. Als je later dan toch verder wilt heb je de basis
    iig goed.

    Succes ermee.

    #17776210

    throttle bodies !

    beste is het monteren met dta/motec of andere stand alone ecu.
    En dan rijden op gasklep positie vs rpm of map sensor welke de luchtdruk meet achter! de gaskleppen welke alle 4 dus met elkaar verbonden moeten staan naar centraal meetpunt

    Gr,

    DdV

    #17776211

    leuk setje :

    http://www.sbdev.co.uk/Taper%20Kits/New%202.0L%20Taper%20Kits/2.0L%20Basic%20TP%20kits/2.0L%20Basic%20TP%20kit.htm

    200+ pk

    met andere nokkenassen en zuigers nog meer vermogen tot 290pk

    Gr,

    DdV

    #17776212

    Tb”s altijd tuurlijk..geen vergelijking.
    doe het niet een beetje maar gelijk goed.:thumbup

    #17776213

    Heb op mijn 16V eerst een Lexmaul gehad. En nu staan er TB’s met andere nokkenassen en een vrij programmeerbare sturing op.

    Lexmaul is goed bij een originele setup. Maar mijn huidige setup is veel leuker om mee te rijden :):).

    TB’s bestellen bij VGS en afhalen op een beurs waar ze staan. Zo heb ik 10% korting gekregen. Ik heb toenertijd 630 euro betaald voor de TB’s met gascommando (geen 1500 dus).
    Inlaatspruitstuk kom je af en toe tegen op ebay.

    Filmpje van de afstelling (TB’s, nokkenassen, …) : http://www.youtube.com/watch?v=VDD8y0qjbgY

    Grtn,
    Gerrit

    #17776214

    Als ik jou was zou ik eerst wat meer info gaan inwinnen voordat je er aan begint..

    Een goede Tb setup gaat je gewoon geld kosten.
    Je kan voor de standaard kitjes gaan, maar als je later ziet wat je allemaal voor dat geld meer had kunnen krijgen met een beetje meer info, krijg je spijt..

    Ga gewoon voor de lexmaul inlaat, waardevast en redelijk makkelijk te installeren en ondertussen ga je wat info verzamelen ;)

    #17776215

    Wat zuipt dat nou?

    #17776216

    ik ben benieuwd of de topic starter al een keuze heeft gemaakt.

    #17776217

    [rquote=1835213&tid=138682&author=Fearless]Wat zuipt dat nou?
    [/rquote]

    Hangt er van af hoe rijk/arm je afstelt…

    Mijne heeft nu 218 PK en paarden moeten drinken om te kunnen presteren he ;-)

    #17776218

    [rquote=1819325&tid=138682&author=pastry]Wat ik heb vernomen is dat zonder scherpere nokkenassen geen donder aan TB’s hebt, behalve een dik geluid. ……. Heb ik me laten vertellen.
    [/rquote]

    Zou ik niet direct zeggen. De mijne heeft STANDAARD nokkenassen en 45-er Jenvey TB’s op spruitstuk met vrij programeerbaar DTA, zonder MAP sensor.

    Tenzij je denkt dat bijgaande zonder alleen TB’s ook wel lukt (185 pk bij 5991rpm en 226 Nm bij 5073rpm):

    http://www.youtube.com/watch?v=_w_33g0TFQ8

    Het kost inderdaad wel een paar centen, maar wanneer je het een keer hebt is het dit beslist waard. Je koopt je zelf kippevel:D

    #17776219

    mooi filmpje!.
    weg met die Bmw

    #17776220

    [rquote=1835471&tid=138682&author=Rik Ophuis]
    Zou ik niet direct zeggen. De mijne heeft STANDAARD nokkenassen en 45-er Jenvey TB’s op spruitstuk met vrij programeerbaar DTA, zonder MAP sensor.

    Tenzij je denkt dat bijgaande zonder alleen TB’s ook wel lukt (185 pk bij 5991rpm en 226 Nm bij 5073rpm):

    http://www.youtube.com/watch?v=_w_33g0TFQ8

    Het kost inderdaad wel een paar centen, maar wanneer je het een keer hebt is het dit beslist waard. Je koopt je zelf kippevel:D[/rquote]

    Als je dan toch TB’s met spruitstuk, kelken, luchtfilter koopt voor rond de 1000 (of meer). Dan zullen een paar honderd euros voor een ander stel nokkenassen geen probleem zijn vind ik. Dan heb je echt top profijt van je TB’s.

    Heb zelfde setup, 45mm VGS, vrij programmeerbare sturing EN andere nokkenassen en heb 33 PK meer dan u. Ligt het enkel aan de nokkenassen? Misschien.

    PS als je nokkenassen koopt, koop dan ook verstelbare nokkenas tandwielen. Die heb je nodig om het boeltje ideaal af te stellen ;)

    #17776221

    [rquote=1836417&tid=138682&author=AA-16V][rquote=1835471&tid=138682&author=Rik Ophuis]
    Zou ik niet direct zeggen. De mijne heeft STANDAARD nokkenassen en 45-er Jenvey TB’s op spruitstuk met vrij programeerbaar DTA, zonder MAP sensor.

    Tenzij je denkt dat bijgaande zonder alleen TB’s ook wel lukt (185 pk bij 5991rpm en 226 Nm bij 5073rpm):

    http://www.youtube.com/watch?v=_w_33g0TFQ8

    Het kost inderdaad wel een paar centen, maar wanneer je het een keer hebt is het dit beslist waard. Je koopt je zelf kippevel:D[/rquote]

    Als je dan toch TB’s met spruitstuk, kelken, luchtfilter koopt voor rond de 1000 (of meer). Dan zullen een paar honderd euros voor een ander stel nokkenassen geen probleem zijn vind ik. Dan heb je echt top profijt van je TB’s.

    Heb zelfde setup, 45mm VGS, vrij programmeerbare sturing EN andere nokkenassen en heb 33 PK meer dan u. Ligt het enkel aan de nokkenassen? Misschien.

    PS als je nokkenassen koopt, koop dan ook verstelbare nokkenas tandwielen. Die heb je nodig om het boeltje ideaal af te stellen ;)[/rquote]

    Ik weet niet wat voor nokkenassen je dan hebt, of op wat voor bank je bent geweest. Maar ik vind 218pk wel erg veel op een vrijwel standaard motor.

    Ik zat met die single tb’s van SBD en een setje Risse nokkenassen en BTB uitlaat spruitstuk op 206pk 231 nm

    #17776222

    [rquote=1835471&tid=138682&author=Rik Ophuis][rquote=1819325&tid=138682&author=pastry]Wat ik heb vernomen is dat zonder scherpere nokkenassen geen donder aan TB’s hebt, behalve een dik geluid. ……. Heb ik me laten vertellen.
    [/rquote]

    Zou ik niet direct zeggen. De mijne heeft STANDAARD nokkenassen en 45-er Jenvey TB’s op spruitstuk met vrij programeerbaar DTA, zonder MAP sensor.

    Tenzij je denkt dat bijgaande zonder alleen TB’s ook wel lukt (185 pk bij 5991rpm en 226 Nm bij 5073rpm):

    http://www.youtube.com/watch?v=_w_33g0TFQ8

    Het kost inderdaad wel een paar centen, maar wanneer je het een keer hebt is het dit beslist waard. Je koopt je zelf kippevel:D[/rquote]

    Om het topic even te kapen,

    wat voor onboard camera gebruik jij, en heb jij deze bevestigd?

    :kewlpics:thumbup

    #17776223

    Jode Youri!!
    Wat voor bak rij jij..? :S :o

    #17776224

    ik had op een X14XE Jenvey tb’s nokken van 256gr.en uitlaatlijn 63,5

    150+pk.
    op de bank bij freddycane.

    #17776225

    [rquote=1836866&tid=138682&author=sw16v
    Om het topic even te kapen,

    wat voor onboard camera gebruik jij, en heb jij deze bevestigd?

    :kewlpics:thumbup[/rquote]

    Een Panasonic NV-DS33, in 1999 gekocht voor Fl 2.700,-:o (toen waren die dingen nog duur). Maar het ding heeft helemaal een metalen behuizing, zodat de bevestigingsopname ook goed vast zit en niet bij minste of geringste uit de behuizing breekt. Ik heb een steuntje gemaakt die ik aan de kooi kan klemmen, zover mogelijk achter in de auto. Zit nu eigenlijk iets te hoog, maar ik had de kooi veranderd….

    #17776226

    [rquote=1836417&tid=138682&author=AA-16V
    Als je dan toch TB’s met spruitstuk, kelken, luchtfilter koopt voor rond de 1000 (of meer). Dan zullen een paar honderd euros voor een ander stel nokkenassen geen probleem zijn vind ik. Dan heb je echt top profijt van je TB’s.

    Heb zelfde setup, 45mm VGS, vrij programmeerbare sturing EN andere nokkenassen en heb 33 PK meer dan u. Ligt het enkel aan de nokkenassen? Misschien.

    PS als je nokkenassen koopt, koop dan ook verstelbare nokkenas tandwielen. Die heb je nodig om het boeltje ideaal af te stellen ;)[/rquote]

    Die verstelbare nokkenaswielen heb ik wel, maar in mijn beleving ben je er niet met alleen twee nokkenassen (ca. EUR 600,-), wanneer je er wat zou willen die wat meer kleplift geven, dan zit je ook aan veren met alle toebehoren. Zo’n nokkenasset van Schrick bijv. zit al snel op zo’n EUR 1.400,-. Dit kan het volgende seizoen ook nog wel. Ik wil nu eerst weer (betrouwbaar) rijden het komende jaar en zorgen dat de rest van de auto ‘perfect’ wordt (voor zover een Ascona B perfect kan zijn dan:D)

    #17776227

    [rquote=1836863&tid=138682&author=youri_corsa_gsi
    Ik zat met die single tb’s van SBD en een setje Risse nokkenassen en BTB uitlaat spruitstuk op 206pk 231 nm

    http://www.youtube.com/watch?v=FMxtmBy6Ae8
    [/rquote]

    :wors:thumbup:thumbup Supergaaf!

    Mag ik vragen wat voor Risse nokkenassen dit zijn (incl. andere klepveren?)

    En AA-16V, wat voor nokkenassen rijdt jij dan?

    PS. In mijn motor zitten intussen ook Omega race top pistons die wat meer kleplift toelaten dan standaard zuigers.

    #17776228

    Nee hoor Rik, was maar een ”simpel” setje assen 272 graden waren ze geloof ik. Helaas is die de laatste keer op Zandvoort kapot gegaan dus heb nu een nieuwe motor gebouwd. Deze is weer een stuk sneller alleen nog niet helemaal klaar helaas. Mocht je iets van nokkenassen, klepveren, stoters etc. nodig hebben kan je altijd een u2u sturen. Heb wel een goed adres ervoor :thumbup. Met deze zuigers kan je aardig gek doen kwa nokkenassen, heb ze er zelf ook in zitten. Weet niet of je ook stalen stangen erin hebt? Anders kan je wel voor 300+ graden gaan bijvoorbeeld maar ik weet niet of standaard drijfstangen het leuk vinden boven de 8000 rpm. Dus moet je dan wel rekening mee houden.

    #17776229

    [rquote=1836929&tid=138682&author=Piele]Jode Youri!!
    Wat voor bak rij jij..? :S :o[/rquote]

    Hey Peter ik rijd met een f16 bak, met te weinig olie daarom giert die zo :P;)

    #17776230

    [rquote=1837805&tid=138682&author=youri_corsa_gsi][rquote=1836929&tid=138682&author=Piele]Jode Youri!!
    Wat voor bak rij jij..? :S :o[/rquote]

    Hey Peter ik rijd met een f16 bak, met te weinig olie daarom giert die zo :P;)[/rquote]

    Grapjas… :P
    Jij moest maar weer eens een topic update gaan doen!
    Speelgoed zat daar, beetje leuke details achter laten… ;)

    #17776231

    [rquote=1838113&tid=138682&author=Piele][rquote=1837805&tid=138682&author=youri_corsa_gsi][rquote=1836929&tid=138682&author=Piele]Jode Youri!!
    Wat voor bak rij jij..? :S :o[/rquote]

    Hey Peter ik rijd met een f16 bak, met te weinig olie daarom giert die zo :P;)[/rquote]

    Grapjas… :P
    Jij moest maar weer eens een topic update gaan doen!
    Speelgoed zat daar, beetje leuke details achter laten… ;)[/rquote]

    Ik heb geen topic :)

    #17776232

    [rquote=1838343&tid=138682&author=youri_corsa_gsi][rquote=1838113&tid=138682&author=Piele][rquote=1837805&tid=138682&author=youri_corsa_gsi][rquote=1836929&tid=138682&author=Piele]Jode Youri!!
    Wat voor bak rij jij..? :S :o[/rquote]

    Hey Peter ik rijd met een f16 bak, met te weinig olie daarom giert die zo :P;)[/rquote]

    Grapjas… :P
    Jij moest maar weer eens een topic update gaan doen!
    Speelgoed zat daar, beetje leuke details achter laten… ;)[/rquote]

    Ik heb geen topic :)[/rquote]

    ……
    Gaas ff snel maken dan… :P ;)

    #17776233

    [rquote=1837803&tid=138682&author=youri_corsa_gsi]Nee hoor Rik, was maar een ”simpel” setje assen 272 graden waren ze geloof ik. Helaas is die de laatste keer op Zandvoort kapot gegaan dus heb nu een nieuwe motor gebouwd. Deze is weer een stuk sneller alleen nog niet helemaal klaar helaas. Mocht je iets van nokkenassen, klepveren, stoters etc. nodig hebben kan je altijd een u2u sturen. Heb wel een goed adres ervoor :thumbup. Met deze zuigers kan je aardig gek doen kwa nokkenassen, heb ze er zelf ook in zitten. Weet niet of je ook stalen stangen erin hebt? Anders kan je wel voor 300+ graden gaan bijvoorbeeld maar ik weet niet of standaard drijfstangen het leuk vinden boven de 8000 rpm. Dus moet je dan wel rekening mee houden.[/rquote]

    Welke nokkenassen horen u bij die 206pk en 231NM en het Corsa’tje van het filmpje?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.