trottle bodies of lexmaulram

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) trottle bodies of lexmaulram

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229688

    kan een set trottlebodies of lexmaul halen, wat geeft een betere resultaat op de c20xe, zal eerst tijdelijk op de standaard gechipte computer lopen

    #17776185

    trottlebodies

    #17776186

    Komt dan wel ff wat meer bij kijken dan alleen monteren…

    #17776187

    wat komt er bij kijken dan

    #17776188

    Aanpassingen aan je motorelecktro…….computer….

    Op internet genoeg over te vinden, maar die ombouw gaat je een leuk geldbedrag kosten

    #17776189

    blijf eerst op de standaard rijden , en met de tijd een kms er op.
    heb helaas nog nooit een c20xe met trottles gereden of een lex ram, wel een turbo maar dat is natuurlijk niet te vergelijken:wub

    #17776190

    Knappe jongen als je TB’s zonder kms/megasquirt of Vems gaat rijden.:sleeping

    Maar ik ben geen expert…….
    Wat ik heb vernomen is dat zonder scherpere nokkenassen geen donder aan TB’s hebt, behalve een dik geluid. De lexmaul functioneerd beter zonder scherpere nokkenassen. Heb ik me laten vertellen.
    Ik rijd zelf nu met een Lexmaul (die binnenkort verkocht wordt :angel omdat er TB’s op komen.king:
    Even misschien een kleine kosten prognose.

    Lexmmaul 2 de hands ca 500 euro
    TB’s – compleet ca 1500, zonder nokkenassen, managemant systhem ( ik rij zelf met Vems PnP), inlaat spruitstuk.

    Ik zou het zeker even goed uitzoeken allemaal. succes

    #17776191

    ik weet wat het kost, maar men zegt dat je op standaard computer kan draaien en dat het weinig toe voegt dan iets voller geluid, maar leverd ie dan wel het gelijke vermogen of niet

    #17776192

    fuck die overrated overpriced lexmaul, en gooi er tb’s op. kost ff wat meer, maar dan heb je ook meer.

    #17776193

    origineel gepost door Xe_freakgrunn
    ik weet wat het kost, maar men zegt dat je op standaard computer kan draaien en dat het weinig toe voegt dan iets voller geluid, maar leverd ie dan wel het gelijke vermogen of niet

    daar klopt niks van, je kan NIET met tb`s en standaard computer rijden,

    tenzij je een airbox maakt en daar je luchtmassa meter en luchtfilter aan hangt.

    maar daarbij krijg je niet het zelfde effect bij,
    sterker nog ik denk dat hij onderin minder doet en boven iets meer.

    bij vw heb ik wel eens motoren zo gemapt zien worden dat de lucht massa meter er tussen uit kon, maar heb dat bij opel nog nooit gezien.

    #17776194

    rij zelf een c20xe met een lexmaul inlaat, bevalt prima, super geluid erin, word alleen nog een keer gechipt

    #17776195

    lol,
    dus de tb set van oa dbilas zou nix opleveren?

    dat zijn ook tb,s kitjes op orginele ecu.
    wel met airbox maar ook direct goeie vermogens winst.

    om wat voor tb,s gaat het welke je kunt kopen.
    misschien dat we je dan kunnen vertellen wat wijsheid is..

    #17776196

    Een goede SFI vervanger heeft al meer resultaat als een Lexmaul heb ik me laten vertellen….

    #17776197

    even iemand helpen met verkopen

    linkje naar verkoop topic

    lexmaul is net opgeknapt.

    theun

    #17776198

    origineel gepost door Vinci
    Een goede SFI vervanger heeft al meer resultaat als een Lexmaul heb ik me laten vertellen….

    dan moet je daar maar niet meer naar luisteren.. want zo een SFI vervanger werkt half zo goed als een Lexmaul

    #17776199

    origineel gepost door gsi-maffia

    origineel gepost door Vinci
    Een goede SFI vervanger heeft al meer resultaat als een Lexmaul heb ik me laten vertellen….

    dan moet je daar maar niet meer naar luisteren.. want zo een SFI vervanger werkt half zo goed als een Lexmaul

    hier zijn de meningen over verdeeld;)

    #17776200

    Flowtesten bewijzen anders,een sfi vv is bijna net zo goed.
    En bij latere tuningsstappen is het een restrictie als je meer als 180pk wil.

    #17776201

    ben op de test bank geweest met lexmaul , miruni hier van het forum , had ook kadett met dezelfde setup als mijn kadett maar dan zonder de lexmaul, het leverde mij aanzienlijk meer koppel op , pk’s rond de 3 a 4 meer als de andere kadett.

    #17776202

    want ook intern qua slijtage waren ze exact hetzelfde?

    lexmaul is leuk, maar voor dat geld vind ik ze overrated.

    #17776203

    1 ding is zeker: throtllebodies leveren meer op dan een lexmaul.
    Als je een verzamelbox maakt in samen werking met een grotere luchtmassameter van een
    calibra turbo dan kun je gewoon met orginele ecu rijden.

    #17776204

    origineel gepost door stoppelflieger
    Flowtesten bewijzen anders,een sfi vv is bijna net zo goed.
    En bij latere tuningsstappen is het een restrictie als je meer als 180pk wil.

    Heeft die restrictie dan puur betrekking op een SFI vv of ook op een Lexmaul?

    #17776205

    origineel gepost door mayhem
    fuck die overrated overpriced lexmaul, en gooi er tb’s op. kost ff wat meer, maar dan heb je ook meer.

    origineel gepost door mayhem

    lexmaul is leuk, maar voor dat geld vind ik ze overrated.

    Ja Joop nu weten het wel dat je het veel geld vind…:sleeping

    #17776206

    origineel gepost door mayhem
    want ook intern qua slijtage waren ze exact hetzelfde?

    lexmaul is leuk, maar voor dat geld vind ik ze overrated.

    Interessante vraag, ik heb wel eens een serieuze opmerking gehoord van een ervaren monteur dat auto’s vaak het lekkerst rijden vlak voordat ze stuk gaan… Ik vond het destijds over komen als een grap, maar als je er over nadenkt zit er wel wat in, lekker ingesleten delen kunnen nog een heerlijk soepel resultaat opleveren…

    Ik had vroeger een brommer waarop alles het zelfde was (leek) als die van een vriend van mij, die van hem was alleen een stuk nieuwer en had veel minder kilometers gemaakt, maar die van mij was stukke sneller… We hadden van alles uitgewisseld aan onderdelen en bij Leertouwer konden ze ook niet een noemenswaardig verschil in de onderdelen noemen…

    Persoonlijk zou ik als ik het geld had ook zeker TBs kiezen. Als dat op de originele ECU kan is dat wel denk ik de grootste winst voor het geld. Maar dat wordt dan wel een verzamelbox knutselen denk ik? Of zijn daar passende kant en klare exemplaren voor te krijgen?

    #17776207

    airboxen zijn ook kant en klaar te koop, enigste nadeel kosten ook iets

    #17776208

    Als je verder wilt kwa tuning, zeker voor tb’s geen, kun je veel meer uithalen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 61)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.