trots op me astratje :P:P

Forumindex Forums Modellen Astra trots op me astratje :P:P

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 81)
  • Auteur
    Berichten
  • #17967743

    50km op 10,-? met andere woorden voor 100,- rij je ongeveer 500 550km :(

    Meestal bij de benzine da,n is het de tank volgooien zit je rond de 70,- toch? Dacht wel dat de meeste rijers wel een 500 600km halen met hun benzine auto’tje.

    Ik tank altijd voor 30,- zet ik de dagteller op 0 en dan kom ik altijd gemiddeld op 440km uit.

    #17967744

    @kwuyts wrote:

    Wel slim om met dit weer je topsnelheid te testen :jerry

    Die windt helpt wel :thumb

    Mijn astra rijdt lange stukke 1 op 16 :thumb (1.6) En harder als 175 nog nie gekunt moest steeds remme en anders kruipt die vooruit dus schiet nie echt op zo hard rijde.

    Ik haal gemiddelt 650/700km op 1 tank, rij nie echt lange stukken.

    #17967745

    Mijn 1.6 loopt dik 215 op de teller, alleen dan loopt ie zo hoog in de toeren dat ik dat nooit heel lang aandruf, maar 190 kruissnelheid gaat prima en dan valt het verbuik me echt mee. Ben eens in minder dan 5 uur naar berlijn gereden, vooral vanaf hannover kon ik lekker opschieten…

    #17967746

    Vond het eigenlijk zelf zo sterk dat ik het even heb nagezocht. Heb adhv foto’s nagekeken, eentje is Berlijn nog 246km, en de volgende 87 km, en de een is genomen om 11:10, de volgende 12:11. En dat is het stuk na Hannover gemiddeld 159 km/uur, das wat een 1.4 officieel op top loopt zeg maar, :jerry

    En 12:53 is twee straten weg van het hotel op de Kurfurstendam dus hartje Berlijn en we waren iets over 8 uur thuis weggereden dus krappe 5 uurtjes.

    #17967747

    Op dat stuk heb ik mn motor een keer voluit gehad.
    Laat ik maar geen getallen noemen……………. bij Hoogeveen dan he

    #17967748

    @frank de jonge wrote:

    Op dat stuk heb ik mn motor een keer voluit gehad.
    Laat ik maar geen getallen noemen……………. bij Hoogeveen dan he

    Jawel noem maar op haha…

    #17967749

    Met de 328 2×130 en met de motor nog ietsie meer…

    #17967750

    Dat is wel behoorlijk heftig die snelheden.

    #17967751

    Kon ook mooi toen. Was met de TT. Al het verkeer ging de andere kant op. Had vrij spel. Maargoed, als ze er hadden gestaan was het minder leuk geweest…..

    #17967752

    en aangezien ik mijn rijbewijs nog geen 5 jaar heb is 30 km te hard al genoeg voor mij om hem in te mogen leveren ;)

    op de snelweg is dit pas bij 40 en harder… binnen en buiten de bebouwde kom is ut 30

    #17967753

    Daarom, niet doen. Situatie liet het wel toe btw. 1 auto ingehaald van H’veen tot de grens. Leek wel afgestorven die weg.

    #17967754

    Soepkiepe, een brandsstoffilter vervangen heb je zo gedaan, binnen een paar minuten.
    Enne, voor jou maakt het dus niet uit dat de benzine duurder wordt, aangezien je altijd voor een tientje tankt :jerry
    Maar dan sta je toch best regelmatig bij de pomp, lijkt me?

    #17967755

    1 a 2 keer in de week denk ik zo.
    valt wel mee hoor.

    wanneer ik weer aan het werk ga word dat wel anders :P

    #17967756

    houd er wel rekening mee dat de benzine pomp warmer word als je altijd met de tank minder dan de helft vol rijdt.

    Als je tank meer als halfvol zit, staat de pomp geheel in de benzine en word zo extra gekoeld.

    De enige Benzine pompen van Opels die ik vervangen heb, zijn tot nu toe allemaal Opels van zogeheten 10tjes tankers en LPG rijders geweest..

    zowel de 10tjes tanker als veel LPG rijders rijden met de tank maximaal 1/3e gevuld, waardoor de pomp altijd met onvoldoede koeling draait.

    Bij de LPG is het nog erger als bij de 10tjes tanker, bij LPG-G3 Opels draait wel ALTIJD de benzine pomp mee namelijk, ook al rijdt je op LPG.

    Willem

    #17967757

    10tjes tankers :)

    Nu je over het warm worden van de pomp begint, ik rijd vrij regelmatig naar het zuiden van Frankrijk in de zomer, een ritje van zo’n 1250 km met temperaturen onderweg die tegen de 35 graden lopen.
    Ik rijd natuurlijk op LPG, maar volgens mij staat m’n benzinepomp in de tank gewoon door te pompen of niet? Want dan wordt dat na verloop van tijd ook behoorlijk warm.

    Ik dacht zelf altijd dat de het LPG-systeem de benzinebrandstofpomp uitschakelde (je hoort een aantal relais schakelen als er overgeschakeld wordt naar LPG), maar een kennis van me is rij-instructeur en gebruikt daarvoor zijn Citroën Xantia op LPG als leswagen. Hij heeft al drie keer een benzinebrandstofpomp vervangen omdat deze warm staat te draaien, terwijl er geen benzine doorheen stroomt.

    Iemand die me wat kan vertellen over het systeem op mijn auto (Koltec V392)?

    #17967758

    Bij jouw opel pomp ie de benzine wel rond!!

    dat is het probleem niet, zorg alleen dat je tank minimaal Halfvol is.

    Willem

    #17967759

    Okay, bedankt :) Ik houd de benzine altijd minimaal halfvol, dus dat is geen probleem.
    Bij die Citroën stond de pomp te draaien, maar maar er stroomde natuurlijk geen benzine door. Hebben eens met een warmtecamera van de brandweer (heb lang bij de jeugdbrandweer gezeten) staan kijken en dan zag je de temperatuur langzaam oplopen naar een graad of 50, met buitentemperatuur van ongeveer 20 graden. We hebben ‘m toen wel een uur stationair laten draaien, dus rijwind miste je rond de tank, maar dan nog….

    #17967760

    ik had mijn vorige auto (toyota starlet 1.3injectie) 180 km/h op de teller gehaald. vond ik redelijk rap voor zo’n gare frikandel van 20 jaar oud. met mijn huidige astra ooit 205 km/h aangetikt, maar het zullen we niet de echte kilometers zijn denk ik

    #17967761

    Ik heb met een Alfa Romeo Alfa-33 1.4ie L van 1990 205gehaald op de navi op vlakke weg, liet daarbij een Megane Coupe 2.0 8V achter me… haha…

    #17967762

    Alfa :hmmz :hmmz :hmmz

    Daar heb ik nou helemaal niks mee.
    Dan nog liever VW :shock:

    Rik :)

    #17967763

    @KadAstra-EF wrote:

    Alfa :hmmz :hmmz :hmmz

    Daar heb ik nou helemaal niks mee.
    Dan nog liever VW :shock:

    Rik :)

    Ik rijdt 100x liever een Alfa Romeo, wel met Boxer of V6 motor, dan welke VW dan ook.

    een Auto met Karakter, zeker qua rijden……

    een 1.3 injectie motor met 2kleppen per cilinder en dan 95pk eruit wippen, vind ik helemaal niet slecht.

    en als je er dan mee gaat rijden, Is het het eerste wat je verbaasd is de prestaties van deze boxer motor, en tel daarbij de motorkarakteristiek en het ALFA-boxer geluid, dan is zo’n Karretje Compleet..

    Dat heb ik met nog geen een Volkswagen gehad, rijden allen even saai en neutraal…

    Let wel, de Alfa had bij het behalen van de 205km/u al dik 3ton aan kilomoeters weg, dus slecht is zo’n motor echt niet.

    Willem

    #17967764

    Ik vond vroeger die Alfa 33 boxer wel een stoere kar, dat klonk zo mooi als ze voorbij reden.
    Maar de huidige Alfa’s hebben allemaal nogal last van overgewicht, al vind ik de 159 en de GT nog wel erg mooi.

    #17967765

    ALFA en OPEL delen veel onderstellen..

    Willem

    #17967766

    Rijbewijs kan alleen ingevorderd worden na overschrijding van snelheid met meer dan 50km/u.

    Ik kan nergens vinden dat dat ook al vanaf 30km/u kan bij een beginnend bestuurder?

    #17967767

    @Wim, dat valt nog tegen hoor. Alleen de Mito, die staat op zelfde bodem als de Corsa D. De allereerste Insignia Concept stond op dezelfde bodem als de Alfa 159, maar die is nooit in productie gegaan, de huidige insignia staat op een ander platform, voor de rest heeft het niks met elkaar gemeen. Op motorisch gebied wel overigens. Veel diesels worden in beide merken gebruikt en de 3.2 en 2.2 JTS zijn GM blokken maar wel zwaar gemodificeerd tov wat Opel en GM gebruikt.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 81)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.