Troep aan pijlstok

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Troep aan pijlstok

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218606

    Hallo allemaal,

    Twee weken geleden reed ik op de snelweg toen in het controle displaytje van mijn Vectra C GTS 2.2 ( Z22SE ) het gietertje met druppeltje tevoorschijn kwam, de auto direct aan de kant gezet en de olie gepijlt. was onder pijl en dat terwijl de auto een anderhalve maand daarvoor een grote beurt had gehad dus nieuwe olie etc etc etc.

    Maar, er zat ook een soort van mayonaise achtig spul aan de stok, mijn broer gebelt en die is gekomen met nieuwe olie. olie bijgevuld melding weg, en voorzichtig naar de garage gereden en hem daar neer gezet zodat mijn broer ( monteur) de volgende dag ermee aan de slag kon.

    De auto verbruikt geen koel vloeistof maar blijkbaar wel olie, we hebben de motor geflusht en voorzien van nieuwe olie.
    Nu merkte ik gisteravond dat de auto rookte, en dat die rook niet erg lekker rook, dus ik ging net de olie pijlen en tot mijn verbazing was de olie op pijl, maar zat er weer dat witte spul aan het uiteinde van de pijlstok, terwijl dat eerder was opgelost.

    Mijn vraag aan jullie is nu wat kan de oorzaak hiervan zijn ?

    ik zat zelf te denken aan een lekke koppakking maar hij verbruikt helemaal geen koelvloeistof ook als ik de dop opendraai kan ik niets vreemds zien.

    #17629498

    Een vriend van me had dit ook met zijn peugeot, bleek een lekke koppakking te zijn.

    #17629499

    als je veel korte stukjes rijd raakt hij zijn condens ook niet kwijt.

    maar dan zit het meestal aan de vuldop.

    #17629500

    Ik rijd over het algemeen wel meer kortere stukjes dan langere stukken.

    #17629501

    ik heb van een vriend gehoord verhaal lijkt op elkaar hij had koelvloeistof slangen ontlucht, maar hoe weet ik niet. hij zei dat er druk in zat.
    als je zo doorgaat binnen kort kan je koppakking lekken

    #17629502

    origineel gepost door XeRo
    Hallo allemaal,

    Twee weken geleden reed ik op de snelweg toen in het controle displaytje van mijn Vectra C GTS 2.2 ( Z22SE ) het gietertje met druppeltje tevoorschijn kwam, de auto direct aan de kant gezet en de olie gepijlt. was onder pijl en dat terwijl de auto een anderhalve maand daarvoor een grote beurt had gehad dus nieuwe olie etc etc etc.

    Maar, er zat ook een soort van mayonaise achtig spul aan de stok, mijn broer gebelt en die is gekomen met nieuwe olie. olie bijgevuld melding weg, en voorzichtig naar de garage gereden en hem daar neer gezet zodat mijn broer ( monteur) de volgende dag ermee aan de slag kon.

    De auto verbruikt geen koel vloeistof maar blijkbaar wel olie, we hebben de motor geflusht en voorzien van nieuwe olie.
    Nu merkte ik gisteravond dat de auto rookte, en dat die rook niet erg lekker rook, dus ik ging net de olie pijlen en tot mijn verbazing was de olie op pijl, maar zat er weer dat witte spul aan het uiteinde van de pijlstok, terwijl dat eerder was opgelost.

    Mijn vraag aan jullie is nu wat kan de oorzaak hiervan zijn ?

    ik zat zelf te denken aan een lekke koppakking maar hij verbruikt helemaal geen koelvloeistof ook als ik de dop opendraai kan ik niets vreemds zien.

    Hoi,

    Ik heb dit ook gehad bij mijn GTS 2.2 benzine uit 2003 heb toen een topic geopend op het forum prut aan de pijlstok en inderdaad je moet een keer meer de snelweg op en dan warm stoken en het is weg.

    Jan

    #17629503

    Heb het met mijn C20LET ook gehad zowel in het koelvloeistof reservoir als aan de pijlstok maar zoals gezegd komt dat door korte stukken rijden. Af entoe even flink uitlaten op de snelweg dus en het is weer weg.

    #17629504

    Nou, dit is typisch een lekke koppakking. Van korte stukjes rijden komt er echt niet zoveel vocht in je olie dat het “mayonaise” wordt. Ook die rare lucht uit je uitlaat duidt erop. Je koelvloeistofniveau mag dan niet of nauwelijks gezakt zijn, ik zou die toch eens checken op vettigheid: geheid dat er olie bij je koelvloeistof zit. En dat je zo snel zoveel olie kwijt bent geraakt is ook een reden om aan de koppakking te denken.
    Vervangen dus.

    #17629505

    Haha, bij mijn combo zit er ook sludge aanb de peilstok, echter is er NIKS aan de hand met de motor, en heb onderlaatst een rit gemaakt van ruim 300km op de snelweg.

    ik zal m binnenkort eens verversen.

    zolang je motor goed loopt, je koelvloeistof op peil en schoon blijft zou ik me niet al te druk maken.

    Willem

    #17629506

    oliekoeler van de automaat lek? dit gebeurt toch vaker bij de vectra c automaat?

    #17629507

    origineel gepost door wim-v6
    Haha, bij mijn combo zit er ook sludge aanb de peilstok, echter is er NIKS aan de hand met de motor, en heb onderlaatst een rit gemaakt van ruim 300km op de snelweg.

    ik zal m binnenkort eens verversen.

    zolang je motor goed loopt, je koelvloeistof op peil en schoon blijft zou ik me niet al te druk maken.

    Willem

    Willem, er verdwijnt anders wel een hoop olie op mysterieuze wijze.

    olie gepijlt. was onder pijl en dat terwijl de auto een anderhalve maand daarvoor een grote beurt had gehad dus nieuwe olie etc etc etc.

    Waar blijft die dan?

    #17629508

    origineel gepost door Navy

    origineel gepost door wim-v6
    Haha, bij mijn combo zit er ook sludge aanb de peilstok, echter is er NIKS aan de hand met de motor, en heb onderlaatst een rit gemaakt van ruim 300km op de snelweg.

    ik zal m binnenkort eens verversen.

    zolang je motor goed loopt, je koelvloeistof op peil en schoon blijft zou ik me niet al te druk maken.

    Willem

    Willem, er verdwijnt anders wel een hoop olie op mysterieuze wijze.

    Dat gebeurt bij mijn Combo ook.

    en laat die nou ook niet fris ruiken uit de uitlaat…

    Willem

    #17629509

    Mijn GtS verbruikt ook aardig wat olie, het went :swear Maar de peilstok is wel schoon. En hij rookt of lekt niet

    #17629510

    origineel gepost door dennis-zafira
    oliekoeler van de automaat lek? dit gebeurt toch vaker bij de vectra c automaat?

    Sorry maar wat heeft dat te maken met sludge aan me pijlstok ?

    #17629511

    Bedankt voor jullie reacties, het is inderdaad zo dat alle vloeistoffen voor de rest op pijl zijn, mijn broer heeft hem vanmiddag weer op de brug gehad en hij lekt ook nergens ofzo, wordt dus ff goed in de gaten houden en zal hem van de week ff goed warm rijden en dan ff een stukje blazen.

    #17629512

    origineel gepost door 2000
    Mijn GtS verbruikt ook aardig wat olie, het went :swear Maar de peilstok is wel schoon. En hij rookt of lekt niet

    Dat doet de 2.2 van me vader ookwel, die lust ook een beste slok. Schijnt iets van die motoren te zijn. Hebben ze hem tenminste verteld. Wagen rijd verder wel goed.

    #17629513

    origineel gepost door Astraman

    origineel gepost door 2000
    Mijn GtS verbruikt ook aardig wat olie, het went :swear Maar de peilstok is wel schoon. En hij rookt of lekt niet

    Dat doet de 2.2 van me vader ookwel, die lust ook een beste slok. Schijnt iets van die motoren te zijn. Hebben ze hem tenminste verteld. Wagen rijd verder wel goed.

    Ach wat is veel?
    1L op 7500 km is niet veel
    1L op 500 km . . . ja dat is veel.

    #17629514

    Tja, ik gooi er zo’n beetje elke 3 maanden een liter bij, en we rijden zo’n 12000 km per jaar. Valt nog dik binnen de toleranties, maar ik vind het veel. Sterker nog: mijn golf 1 met 240.000 km heb ik nog nooit olie bij hoeven gooien :hmmz

    #17629515

    Dit komt toch waarschijnlijk door de kortere afstanden. Ik had dit probleem met mijn Volvo ook 1 keer, en heb het hiermee opgelost gehad.

    wat kan helpen:

    – De wagen goed warm rijden
    – op de autosnelweg een grote afstand doen en een paar keer goed doorblazen.
    – nadien bij het thuiskomen de dop van je olie er een tijdje af halen, zodat het vocht kan ontsnappen. Na een tijdje de dop er terug op en verder in het oog houden.

    Hopelijk helpt het ook voor jou!

    #17629516

    Dop eraf halen, Carterdampen worden afgezogen bij iedere auto, dus ook vocht en condens vanauit Carter..

    Willem

    #17629517

    Ok dus even voor de duidelijkheid, ik moet de dop eraf halen en hem een uurtje ofzo zo laten staan??
    Ik heb vandaag even een stuk gereden, motor goed op temperatuur, geen troep meer aan de stok maar wel roken nog, voor de duidelijkheid, het is witte rook geen blauwe maar wel veel, zowiso veel meer als een maand geleden bijvoorbeeld.

    #17629518

    En ruikt die rook ook een beetje weeïg, zoetig? Dus echt anders dan normale uitlaatdampen?

    #17629519

    Wat voor olie gebruik je in de motor?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.