Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Trillend stuur met zomerbanden
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
28 januari 2011 om 22:19 #17231838
Ik heb recent mijn zomerbanden gewisseld van een of ander Chinees merk naar Continental. Ze hadden bij de lokale bandenboer een mooie aanbieding en ik was totaal niet te spreken over de Chineze meuk die er onder zat. Ook trilde de auto boven de 130 stevig, en werd de auto op snelheid zoekerig.
Nu zitten de conti’s er onder, en het weggedrag is inderdaad verbeterd. Het zoekerige is weg, en de auto voelt stabieler. Maar; de trilling is er nog steeds, zei het minder.
Aan de auto ligt het niet. Op mijn winterbanden (die er vandaag weer onder zijn gegaan) heb ik nergens last van. De bandenboer zei dat de velgen recht zijn (die zijn ook nog vrij nieuw), en de banden zijn uiteraard nieuw. Ook is het dezelfde maat als mijn winterbanden.
Nou is het lastig om zoiets te beoordelen, maar weten jullie iets wat het zou kunnen zijn? :)
28 januari 2011 om 22:21 #17806954balanceren?
28 januari 2011 om 22:27 #17806955Naafgat velg groter als de naaf, mischien rij je zonder centreerringen
28 januari 2011 om 22:32 #17806956Ze zijn bij de bandenboer gebalanceerd (Euromaster), en centreerringen zitten er in, en zitten er strak omheen. Als ik de velgen eraf haal blijven de ringen vaak steken, en ze passen goed in de velgen.
28 januari 2011 om 22:49 #17806957achja, je zegt dat hij met 130 gaat trillen, maar zo hard mag jij helemaal niet in nederland :fy1 :jerry
28 januari 2011 om 23:07 #17806958hoe zijn ze gebalanceerd?
de velgen apart, of op de as.
ik hrb rrn kadett gehad de je ook niet goed kregg wanneer je de band/velg apart balanceerde.
ze werden destijds op de as gebalanceerd en het probleem was over
28 januari 2011 om 23:08 #17806959Gelukkig kom ik ook nog wel eens in Duitsland. ;)
En ze zij op de band/velg gebalanceerd, niet op de as. Had ik daar om moeten vragen? Mijn winterbanden zijn namelijk ook gewoon op de velg gebalanceerd en die lopen goed en trillen niet. :hmmz
29 januari 2011 om 00:00 #17806960zijn ze niet krom?
als het goed is kunnen ze dat zien bij de banden toko.Erwin
29 januari 2011 om 06:18 #17806961je band kan ook niet perfect rond zijn.
maar dan nog, zou ik eens opnieuw laten blanceren, enigste oplossing.29 januari 2011 om 12:39 #17806962Als de ie niet trilt mt de winterbanden, (ik weet niet of die op Originele opel velgen zitten??) maar wel met de zomerbanden, dan zal het aan de Zomerset liggen, zei het de Banden of de Velgen.
Willem
29 januari 2011 om 13:22 #17806963Als ze gebalanceerd zijn kan het zijn dat ze niet helemaal goed zijn.
Dat kunnen ze aflezen.
Heb ik met mijn vorige astra ook gehad.
Ze zijn dan niet verkeerd gebalanceerd, maar een deuk in velg of band kunnen er voor zorgen dat ze niet perfect zijn.
Niet alle onbalans is er uit te krijgen met balanceren, als er iets niet helemaal goed is met de velg of band kan je een beetje onbalans blijven houden.
het enige dat je kan doen is laten checken of het de velg of de band is, en dan die vervangen.
Ligt dus niet aan euromaster, maar ligt aan het materiaal dat je onder je auto hebt.29 januari 2011 om 19:38 #17806964Dat zou inderdaad kunnen, dat er een velg een heel klein beetje krom is. Ik vertrouw er op dat ze bij de Euromaster wel goed banden kunnen monteren en balanceren, daar zal t echt niet aan liggen. De winterbanden zitten op origineel Opel stalen velgen, de zomerbanden op niet-Opel lichtmetaal. Kwestie van andere velgen zoeken en dat proberen dus, met als het effe kan dus dezelfde maat. :)
29 januari 2011 om 20:03 #17806965het is jammer dat de winterbanden er weer op liggen.
Maar het is aan te raden om even met de banden te rijden en dan opnieuw te balanceren.
Komt vaak voor dat de band eerst moet zetten.Dan opnieuw balanceren. En GOED naar de hoogte slag van de band te kijken.
Laat ook het raak vlak van de velg en op de schijf schoonmaken.
Als de remschijf en de velg smerig is dan krijg je ook trillingen.Nog een laatste vraag klopt je et waarde van de velg??
31 januari 2011 om 15:43 #17806966Ok, dat ga ik dan van het voorjaar doen. Even wat kilometers erop maken, en dan kijken of het weg gaat/of het eruit te balanceren is dus.
ET-waarde weet ik niet van de velg, maar ik denk het wel. Degene van wie ik ze gekocht heb had ze besteld bij de fabrikant als zijnde voor een Astra G.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.