trillen van het stuur

Forumindex Forums Modellen Astra trillen van het stuur

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

hallo,

astra g, 1.6 8v z16se. uit 2002.
    215-40-17, (et35 7.5J) voorheen 185-65-15 (et49 5.5J)

toen de schroefset er nog onder zat trilde het stuur altijd wel een klein beetje, maar was echt mini minimaal.
    na montage van de orginele dempers en verlagingsveren (40-30) begon de elende.

stuur trils vanaf 110, bij de 120 best wel erg, bij 130 is het te doen, daarna trilt hij vrolijk verder.

wielen zijn 1 keer gebalanceert, en zojuist fijn gebalanceert, woensdag wordt er gespint.

ze denken dat het in de aandrijfing zit. zelf ben ik bang voor de velgen, of dat het veel geld kan gaan kosten.

wat denken jullie dat het kan zijn?

velgen hebben geen deuken, stoeprand schade o.i.d. rij ook nooit een stoep op ofzo. banden vertonen ook geen bobbels.

achter heb ik 1cm spoorverbreders, zou kunnen, achter trilt hij ook een beetje. tijdens de winterwissel haal ik ze eraf, en komen niet meer terug.

gr, robert

De velgen kunnen krom zijn.
    Kan zijn dat ze achter niet goed gecentreerd zitten.
    Je kan ook eens vragen of ze de wielen aan de auto kunnen balanceren

woensdag wordt er gespint, balanceren aan de auto dus.
    die spoorverbreders haal ik er morgen al af denk ik. dan maar minder breed achter.

als de velgen wel recht zijn, gaan ze in de verkoop. wil graag 7.5j voor, en 8.5j achter, dan staat de wielen meer gelijk.
    zijn ze krom, gaan ze evengoed weg, maar dan wel via mp, zodat niet een former met krome wielen zit.

Kan ook in de aandrijfassen zitten eventueel.

Ik dacht ook gelijk aan balanceren op de auto. Hoop dat dat het probleem oplost.

Ik zou trouwens niet blij zijn om kromme velgen te kopen op mp….

Zo heb ik al een keer kromme velgen gehaald van een turk op markplaats “nee iesh recht” …

Hey maare robbert, is die schroefset wel in orde? wou eigenlijk eind deze week wel een keer jou kant op komen ;)
    evt. ook die spoorverbreders erbij? U2U me maar ff! :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.