Trillen auto

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Trillen auto

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Ik plaats hem even hier omdat er veel vectra’s zijn met een 1.9 diesel.

Ik heb een astra h met z19dth motor en het is algemeen bekend dat het vliegwiel wel eens wilt stukgaan, maar wanneer is het nu eigenlijk zover wat toelaatbaar is? Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is wat referentiemateriaal. Wat vragen:

– Mag de auto uberhaupt trillen aan de binnenkant (met name de trillingen die via het stuur of gaspedaal (licht) voelbaar zijn.
    – Bij mij trilt hij wat onder de 2000 toeren bij het optrekken, is dit normaal?
    – Wat zijn nu de echte herkenningspunten voor een defect vliegwiel?
    – Ik voel de trillingen met name door het stuur en gaspedaal (niet via het koppeling pedaal), heeft dat er ook mee te maken?

Het probleem is vaak dat je het niet merkt dat het eventueel erger wordt bij dit soort dingen omdat je er langzaam aan went, vandaar eigenlijk deze vragen.

Kunnen je blokdempers en baksteun zijn. Blok heeft links en rechts motorsteunen die eigenlijk hydrolagers bevatten. Dan nog een baksteun en 2 koppelsteunen. Na 2 ton mag dah wel eens vervangen worden. Ook je aandrijfaslagerhuis kan trillingen in de aandrijflijn veroorzaken. Had ik ook.

Een kapot vliegwiel geeft vooral veel lawaai bij gas los… Veel geratel en metaalachtig geschraap. Geen extra trilling in je stuur.

Groet jraaf

Ik zit nou op zo’n 170k, wat zouden zo ruwweg de kosten zijn als ik die steunen preventief laat vervangen met de hoop dat dan wat trillingen weg zijn?

Door de vod is nog al prijzig.
    Baksteun kost je inclusief materiaal ongeveer 180,00
    Koppelsteun voor en achter zijn 100 het stuk en kost 2 maal een half uur bij de vod, dus tegen de 280,00 in totaal. Hydraulische steun aan weerzijde weet ik niet.

Maar bij 170 K lijkt ’t mij idd erg preventief. Ik heb de baksteun bij 250K laten vervangen en de koppelsteunen gaan voor Powerflex. Maar die veroorzaken juist meer trilling in ’t stuur.

Vraagje, heb je er een ander luchtfilter op gezet? Dat gaf bij mij ook meer resonantie.

Groet jraaf

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.