Trekkracht C20XE

Forumindex Forums Modellen Kadett Trekkracht C20XE

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252607

    Iemand een idee wat een Kadett C mag trekken, wanneer er een c20xe in ligt en naderhand een trekhaak op gekomen is?

    Moet dat met de trekhaak omgekeurd worden en hoe bepalen die mensen dan wat het trekgewicht wordt?

    #18072218

    @GS2.6 wrote:

    Iemand een idee wat een Kadett C mag trekken, wanneer er een c20xe in ligt en naderhand een trekhaak op gekomen is?

    Moet dat met de trekhaak omgekeurd worden en hoe bepalen die mensen dan wat het trekgewicht wordt?

    Het gaat volgens mij niet om het vermogen, maar om het eigen gewicht en de remmen. Het lijkt mij dat een c20xe geen verhoogde max. sleeplast bewerkstelligd.

    #18072219

    Dat weet ik nog niet, waar het aan ligt.

    Als ik vergelijk met een 6 cilinder, dan trekt de dohc 10 maal beter, maar ik weet niet hoe het legaal in de werking gaat..

    #18072220

    Puur en enkel het gewicht bepaalt het wettelijk. Motor vermogen en remmen doen er niet toe.

    Een C20XE heeft geen slecht koppel, maar is zeker niet een motor die toegespitst is op trekkracht. Kun je beter een LET hebben uiteraard, maar menige kleinere diesel met maar de helft van het aantal PK’s van de XE doet het beter met een aanhanger er achter.

    #18072221

    Een Vectra B mag meer trekken dan een Omega station die zwaarder is.

    #18072222

    Kan ook met verdeling van gewicht temaken hebben, maar voor zover ik weet is het enkel gewicht wat bepaalt. De RDW meet de aslast per kant…

    #18072223

    @GS2.6 wrote:

    1: Een Vectra B mag meer trekken dan een Omega station die zwaarder is.

    2: Als ik vergelijk met een 6 cilinder, dan trekt de dohc 10 maal beter, maar ik weet niet hoe het legaal in de werking gaat..

    1: Trekgewicht omega tov Vectra:
    – Onze Omega-B Caravan 1998 2.0 16V handbak mocht dik 1800kg trekken!!!
    – Mijn Bijde Vectra’s 2.5 V6 maar 1500kg

    2: V6 / 2.0 16V:
    – Ook de V6en zijn DOHC motoren!!
    – Leg een C20XE in een evenzware omega-B, als waar een goede 2.5 V6 in ligt, en je rijdt de C20XE het snot voor de ogen met de 2.5 V6!!
    – Helaas ligt het koppel bij een hoog toerental bij de Omega-V6en
    – bij de vectra-B ligt dit al op 3200 toeren, en dat scheelt al een heleboel qua trekkracht met aanhanger..

    Trekgewicht aanhanger blijft gelijk, ook al hang je de motor om, dit is niet aan te passen, RDW houdt fabrieks waarden aan, ten koste van alles!!!

    Willem

    #18072224

    inderdaad trekkend gewicht wijzigen gaat nooit lukken

    als er voor die carresorie niet een hoger trekkend gewicht afgegeven is

    al leg je er een 12 cilinder caterpillar in :shock: :shock:

    ben daar al eens mee bezig geweest
    maar andere motor inbouwen en keuren is tegenwoordig a pice of cake

    maar trekkend gewicht wijzigen is nog go

    tenzij je kunt aantonen aan de hand van een ander kenteken bewijs
    dat er voor de zelfde auto ooit n zwaarder gewicht is afgegeven

    maar dit zal nooit hoger worden dan wat er af fabriek voor de sterkste motorvariant van dat bepaalde model is afgegeven

    hoop dat t wat duidelijk is
    want dat zijn de regels van de rdw lang niet altijd

    t heeft me meerdere factoren te maken
    eigen gewicht
    type motor
    de remmen
    fabrieksopgaven enz enz

    om van het gezeur af te zijn
    heb ik er n range rover bijgekocht ;)

    #18072225

    ik ben vrijdag net bij de rdw geweest om mijn trekgewicht te verhogen van mijn suburban
    moest daar heen en alleen mijn parkeerem werd getest op de rembank en verder niets en was dus zo klaar

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.