Trekhaakgat Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Trekhaakgat Corsa B

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

De huidige beschadigde achterbumper van mijn Corsa B (bouwjaar 1997, type 1) wil ik vervangen door een ander exemplaar. Deze vervangende originele bumper heeft echter geen gat voor de trekhaak. Aan de binnenzijde van de vervangende bumper zie ik een cirkel-/ellipsvormige inkeping op de plaats waar het trekhaakgat moet komen.

Hoe maak je een trekhaakgat in een bumper van een Corsa B?
    Met welk gereedschap maak je het gat?

Onder de auto zit een trekhaak die bij de levering van de nieuwe auto is aangebracht door de Opel-dealer.
    Is de plaats en grootte van het gat in de bumper voor elke trekhaak die wordt geleverd voor een Corsa B hetzelfde?

Wat is de werkwijze bij het plaatsen van de achterbumper bij een Corsa met trekhaak?

je haalt de trekhaak knop/kogel gedeelte los met die 2 bouten net achter de bestaande bumper ik verwacht niet dat het gat zo groot is dat je de bumper cover er zo overheen kan halen is ff meten kogel is 50 mm dus is het gat iets groter zou het zo passen .

gat maken even controleren in de oude bestaande bumper of het gat op de zelfde plaats zit als het nog te maken gat dus de markeringen . . het gat maken ? klein gat rond 10 mm boren en decoupeer zaag van binnen uit zagen minste beschadiging of een zogenaamde gaten zaag gebruiken koop je voor 5€ in de klooi bak bij de action en dan zaag je dat grote gat netjes rond het is plastic dus die goedkope zaag doet dat top .

Famempeters, bedankt voor je reactie.

Welke handelingen moeten worden uitgevoerd en in welke volgorde bij het demonteren van de oude achterbumper en het monteren van een nieuwe achterbumper indien een trekhaak gemonteerd is bij een Corsa B?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.